Gelukkig heeft hij geen trekhaak

Ik dnk dat je idd met een klein jeepje redelijk zit als je 1 paard wilt vervoeren.
Wij hebben een feroza en die mag 1500 kg trekken.
Dat is mooi vind ik
Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Mitnait schreef:Ik zit ook met dat probleem, ik ben bijna bezig mn rijbewijs te halen, maar ik wil wel daarna een goedkoop autotje hebben dat een trailer kan trekken
erleyne schreef:Ik zit me net te bedenken dat we thuis een tijdje een Lada Niva voor de trailer hebben gehad. Klein jeepje, echt retro om in rond te rijden. Volgens mij heeft Lada ze nu weer in productie. Ze zijn niet zo duur, dus tweedehands helemaal niet. Maar ik geloof dat ze nogal gewild zijn de laatste tijd ( hoorde ik een tijdje geleden van de dealer ).
Fleurtje100 schreef:Wij hebben ook een VW Golf. Wel met een wat zwaardere diesel moter erin mag 1300 kg trekken. Is geloof ik toch niet echt een goedkope auto, maar ik denk dat zonder extra's ed. een tweedehands wel goed te doen is. Loopt heel zuinig, heb laatst dik 900 km gereden met 1 tank (ongeveer 1:20)!
Wij hebben er ook een 2paardstrailer achter hangen, uiteraard met maar 1 paard erin. Trailer weegt op papier 650kg in praktijk 700 kg en dat gaat dus prima met 1 niet heel groot paard erin.
Heb de trailer-paard combi laatst achter een grotere volvo gehad die 1600kg mag trekken, de golf trekt de trailer zeker zo goed!
CarpeDiem schreef:ik kan je 1 ding vertellen:
Er is geen kleine *betaalbare* auto waarmee het verantwoord is om een trailer mee te trekken!!!!!!
Je komt altijd uit op autos met aanschaf prijzen van ruim 3000, en een maandelijkse last van minstens 200 euro, en een hele boel benzine *of veel maandelijkse lasten en iets minder diesel kosten*.
Ik denk dat huren van een busje een slimmer idee is!!
mmaverick schreef:Fleurtje100 schreef:Wij hebben ook een VW Golf. Wel met een wat zwaardere diesel moter erin mag 1300 kg trekken. Is geloof ik toch niet echt een goedkope auto, maar ik denk dat zonder extra's ed. een tweedehands wel goed te doen is. Loopt heel zuinig, heb laatst dik 900 km gereden met 1 tank (ongeveer 1:20)!
Wij hebben er ook een 2paardstrailer achter hangen, uiteraard met maar 1 paard erin. Trailer weegt op papier 650kg in praktijk 700 kg en dat gaat dus prima met 1 niet heel groot paard erin.
Heb de trailer-paard combi laatst achter een grotere volvo gehad die 1600kg mag trekken, de golf trekt de trailer zeker zo goed!
Ik denk dat hier een denkfout wordt gemaakt. Je golf schijnt 1300 kg te mogen trekken. Hang je hier en 2-paards trailer achter je golf dan ben je al in overtreding (tenzij je een e-rijbewijs hebt). Want een 2-paards trailer is al gauw 750kg + (laadvermogen) 1350=2100 KG. Voor de politie maakt het niet uit of er een klein of groot paard op staat, je hebt dan gelijk een fikse boete te pakken
Mensen die t liefst een zo klein(goedkoop) mogelijk autootje willen hebben om hun paard te verplaatsen slaan zich uiteindelijk zelf op de vingers. Het is een enorme aanslag voor de motor van de auto als ie het 'net' kan doen.
Neem dus geen risico's voor je paard en jezelf. Zorg dat je een E rijbewijs haalt en zorg voor een auto die met gemak je paard, trailer en jou weer naar huis brengt. De paardesport brengt nou eenmaal wat (veiligheids) investeringen met zich mee.
Ongelooflijk..naadje24 schreef:[
en mijn auto tja..geen 200 euro per maand hoor![]()
40 euro wegenbelasting en 33 euro verzekering per maand![]()
verschilt nogal van 200 hoor![]()
en de bezine? tja hoevaak ga je weg ermee? hoever rij je?
je kan natuurlijk ook de fiets pakken als je niet verder hoeft als bijv. 5 km
[/quote]

)

Ir111 schreef:naadje24 schreef:[
en mijn auto tja..geen 200 euro per maand hoor![]()
40 euro wegenbelasting en 33 euro verzekering per maand![]()
verschilt nogal van 200 hoor![]()
en de bezine? tja hoevaak ga je weg ermee? hoever rij je?
je kan natuurlijk ook de fiets pakken als je niet verder hoeft als bijv. 5 km
[/quote]
Ik zit ook op zo'n bedrag ongeveer. Om er vervolgens nog voor 325 euro benzine in te gooien elke maand. Om over het onderhoud nog maar te zwijgen...
,ik rag niet,schakel op tijd door en gebruik m alleen voor stukken waarvan mijn motor warm wordt ,geen inniminnie stukjes dus...
,maar ik ben ook met verzekeringen en tig gaan vergelijken en heb de beste deal eruit gesleept
nou dan weet ik de goedkoopste wel
naadje24 schreef:maargoed wat ik eigenlijk meer zeggen wou is dat je ondanks dat het "leven" zo duur is je natuurlijk zelf wel wat invloed hebt...mijn fordje tegen een grand cherokeenou dan weet ik de goedkoopste wel
![]()
...
Ir111 schreef:naadje24 schreef:maargoed wat ik eigenlijk meer zeggen wou is dat je ondanks dat het "leven" zo duur is je natuurlijk zelf wel wat invloed hebt...mijn fordje tegen een grand cherokeenou dan weet ik de goedkoopste wel
![]()
Das de waarheid als een...
is toch een koe!?
Ir111 schreef:Dit beest:is toch een koe!?
Je kent de uitdrukking 'de waarheid als een koe'?
niet in deze contrijen
Ir111 schreef:Ik rij met name snelweg dus de auto rijdt relatief zuinig. Verder laat ook ik mijn auto onderhouden bij een 'niet-merk-garage' en dat scheelt echt heel veel geld. Maar nog blijft het duur. De tijd dat ik voor 200 euries in de maand in mijn auto rond tufte ligt ver achter me. Ligt overigens ook aan t aantal kilometers wat ik rij. Zou eigenlijk over moeten stappen op diesel. Maar ja, heb ffkes geen centen op de plank om een nieuwe (diesel)toet aan te schaffen.
Ik vind het allemaal maar een hoop geld in ieder geval...