E achter B, wat krijg je op het examen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Annemeik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 19:35

Kelly_ann schreef:
Als je het mij vraagt is het (bijna?) onmogelijk om te gaan fileparkeren met een aanhanger achter je.

Hihi, mijn vriend in de binnenstad van Hilversum, fileparkeren naar twee parkeerplaatsen die achter elkaar vrij lagen en aan allebei de kanten een geparkeerde auto. Hij kreeg helemaal applaus van voorbijgangers

Maar ik wil komende zomer eigelijk op voor E, als ik de orun tweede fase wil doen moet ik er wel kunnen komen. Een vriendin van mij kreeg wel de opdracht tijdens het examen om de trailer te file parkeren, maar dat was op een plek met heel erg veel ruimte.

co2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-06 23:40

Misschien even off-topic, maar hoeveel hebben jullie betaald voor het E-achter-B rijbewijs?

Kelly_ann

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:08

€427,50 voor de dagcursus incl. examen in Utrecht.

Kytha

Re: E achter B, wat krijg je op het examen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 12:20

interessant topic, ik wil 'm binnekort ook gaan halen.. (als ik onderhand eindelijk eens slaag voor m'n B ).. ebn ben ook wel erg benieuwd wat ze dan vragen...
Eventjes een stipje dus

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:20

Kyralovertje schreef:
Misschien even off-topic, maar hoeveel hebben jullie betaald voor het E-achter-B rijbewijs?

Ik moet me nog steeds opgeven, hier in Belgie, 350,- voor 8 lessen en examen.

JulienSVU

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 12:28

Ik moet weer voor een herkansing.. ( ik reed te veel alsof ik er geen aanhanger achter had.. je moet twee bijzondere verichtingen rijden. Ik moest recht achteruit rijden en een laadperron in rijden achteruit. Dat ging wel goed.. over twee weken moet ik weer Weer 200,- voor het examen geld en 150 voor 2 lesjes grrr.. ben al bijna €1000,- kwijt!!

Jobbeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 11:05

ditchie schreef:
Ik moet weer voor een herkansing.. ( ik reed te veel alsof ik er geen aanhanger achter had.. je moet twee bijzondere verichtingen rijden. Ik moest recht achteruit rijden en een laadperron in rijden achteruit. Dat ging wel goed.. over twee weken moet ik weer Weer 200,- voor het examen geld en 150 voor 2 lesjes grrr.. ben al bijna €1000,- kwijt!!

Bij welke rijschool rijd je? Ik heb het vorige week maandag gehaald, in 1x! Ik reed bij Tilstra (www.tilstra.nl) daar heb ik ook mijn B rijbewijs gehaald. (waar ik 2x voor gezakt ben, oeps).
Het examen is echt een eitje als je een beetje soepeltjes door het verkeer gaat, goed oplet, rekening houdt met de combinatie etc. Ik had 2 bijzondere verrichtingen, recht achteruitrijden en de achterkant van de combinatie op gelijke hoogte als een lantaarnpaal neerzetten. En een bochtje achteruit (naar links)

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-06 12:44

Lenneke_ schreef:
Ik ben al aan het oefenen met de trailer. Gewoon op het terrein bij stal met grote pionnen. Het gaat best goed, ik kan hem al achteruit inparkeren en bochtjes maken enzo.

Toen ik voor m'n gewone rijbewijs moest gingen de bijzondere verichtingen ook niet echt vlekkeloos, ik reed de stoep op bij het bochtje achteruit. Maar ik bleef wel goed kijken en daarom ben ik wel geslaagd.

Ik moest voor mijn E als bijzondere verrichting alleen maar straatje te keren en dat verprutste ik door de stress Ik zei toen uit mezelf, voor hij het kon zeggen... het gaat niet goed, mag ik het herstellen? Dat mocht en toen liet hij mij nog een heel stuk achteruit rijden de straat in (gelukkig kan ik dat wel heel goed ) en uiteindelijk was ik dus toch geslaagd Goed blijven kijken is wel heel erg belangrijk.