Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Petpa schreef:paars schreef:Foto’s maken en filmpjes en aansprakelijk stellen.
Stappenplan gevonden:
https://www.wa.nl/iemand-aansprakelijk-stellen/
Ze zijn er gewoon voor verzekerd dus moeten niet zo ingewikkeld doen. Jammer dat je hun op hun verantwoordelijkheid moet wijzen…
Hoe weet je dat ze ervoor verzekerd zijn?
_San87_ schreef:Petpa schreef:
Foto’s maken en filmpjes en aansprakelijk stellen.
Stappenplan gevonden:
https://www.wa.nl/iemand-aansprakelijk-stellen/
Ze zijn er gewoon voor verzekerd dus moeten niet zo ingewikkeld doen. Jammer dat je hun op hun verantwoordelijkheid moet wijzen…
Hoe weet je dat ze ervoor verzekerd zijn?
robert45 schreef:Wanneer was het plan om dit land te hooien? Als dat pas over enkele weken is dan zie je dat beetje mest echt niet meer terug. Als het plan was om het weekend te maaien word het een ander verhaal.
Ik zou gewoon even het gesprek aangaan. Als je gelijk begint te strooien met verzekering dan vrees ik dat je relatie met de achterburen voorbij is.
Foaly schreef:Een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering is niet verplicht, maar (zeker als je met levende have werkt) wel HEEL verstandig om af te sluiten inderdaad
Robert, waarom zou de relatie met de achterburen 'voorbij' zijn als je er verzekeringswerk van maakt? Als hij gewoon netjes verzekerd is, hoeft dat voor hem toch ook helemaal geen probleem te zijn?
Kimberley_ schreef:robert45 schreef:Wanneer was het plan om dit land te hooien? Als dat pas over enkele weken is dan zie je dat beetje mest echt niet meer terug. Als het plan was om het weekend te maaien word het een ander verhaal.
Ik zou gewoon even het gesprek aangaan. Als je gelijk begint te strooien met verzekering dan vrees ik dat je relatie met de achterburen voorbij is.
Het is gesprek is al aangegaan en daarin is direct aangegeven dat ze niet van plan zijn iets te doen. Staleigenaresse had de draden dicht moeten hebben in hun ogen dan was er niets gebeurd.
De bedoeling was om asap te hooien in verband met persoonlijke omstandigheden van de Staleigenaresse dus geen weken.
Suzanne F. schreef:Maar de regen komt met bakken uit de hemel. Je kan deze week echt niet hooien. Die mest is over een week wel weggespoeld hoor met al die regen. Dan moet het land nog drogen en dan pas kan je een keer hooien als het 4-5 dagen droog is. Dan heb je geen problemen meer.
Ik snap dat het vervelend is wat er is gebeurd maar het is niet dat je morgen wilde hooien en nu alles verpest is.
Petpa schreef:Welke verzekering?
Suzanne F. schreef:Maar de regen komt met bakken uit de hemel. Je kan deze week echt niet hooien. Die mest is over een week wel weggespoeld hoor met al die regen. Dan moet het land nog drogen en dan pas kan je een keer hooien als het 4-5 dagen droog is. Dan heb je geen problemen meer.
Ik snap dat het vervelend is wat er is gebeurd maar het is niet dat je morgen wilde hooien en nu alles verpest is.
Duhelo schreef:Gewoon niet te moeilijk over doen, staleigenaresse kan contact opnemen met haar verzekering met de bewijzen, en die zullen de verzekering van de buur aansprakelijk stellen, laat die het maar uitvechten.
zorg wel voor een compleet dossier (verlies van de eerste snede + de kosten om het land weer klaar te krijgen voor de tweede snede, want die moet nu wel nog gemaaid en afgevoerd worden vooraleer de tweede snede er dan vanaf kan ...)
Petpa schreef:Duhelo schreef:Gewoon niet te moeilijk over doen, staleigenaresse kan contact opnemen met haar verzekering met de bewijzen, en die zullen de verzekering van de buur aansprakelijk stellen, laat die het maar uitvechten.
zorg wel voor een compleet dossier (verlies van de eerste snede + de kosten om het land weer klaar te krijgen voor de tweede snede, want die moet nu wel nog gemaaid en afgevoerd worden vooraleer de tweede snede er dan vanaf kan ...)
Heeft de staleigenaresse een verzekering? Heeft de buur een verzekering?