foxy80 schreef:UBN?
RVO?
Kun je googlen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jet schreef:Dan kan hij niet zomaar op het nieuwe UBN nummer gezet worden, de RVO moet hem in het systeem invoeren in Nederland en daar willen ze het oude UBN nummer voor hebben.
Ikke legt het wel goed uit hoe het moet, maar ik vind het voor iemand die het nooit doet en niet in de materie is ingevoerd toch een hele klus.
Jet schreef:Dat transportgebeuren regel je als het goed is via de NVWA ( weer zo'n afkorting). je hebt het UBN-nummer van de stalhouder nodig en die van de stal in België ( in dit geval), die moeten er als het goed is bij ingevoerd worden. De RVO moet dan op papier het paard importeren. En daarna kan de stalhouder hem bij zijn UBN-nummer toevoegen. Als ik het allemaal goed in mijn hoofd heb zitten hoor.
Jet schreef:Dat transportgebeuren regel je als het goed is via de NVWA ( weer zo'n afkorting). je hebt het UBN-nummer van de stalhouder nodig en die van de stal in België ( in dit geval), die moeten er als het goed is bij ingevoerd worden. De RVO moet dan op papier het paard importeren. En daarna kan de stalhouder hem bij zijn UBN-nummer toevoegen. Als ik het allemaal goed in mijn hoofd heb zitten hoor.
Jet schreef:In dit geval moet bij de Belgische "NVWA" de gezondheidsverklaring geregeld worden zeg maar en niet hier in Nederland. Ik meen ergens gelezen te hebben dat je dat moet kunnen laten zien bij één van de instanties in Nederland ( daarvan denk ik dat het certificaatnummer ingevoerd moet worden door de RVO).
foxy80 schreef:petraaken schreef:Voor België moet je dus bij het FAVV zijn.
Eigenlijk belachelijk want 99% is uitgesloten voor de slacht voor consumptie.