kamiebo1004 schreef:Die weide hebben we geprobeerd, maar de merrie die bij mijn oude pony stond, zag Dilly als een bedreiging en viel hem aan (oren plat naar achter, gaan bijten). Hij laat zich dan volledig doen en hij werd hier echt niet gelukkig van. Een draad spannen hebben we geprobeerd, maar de merrie bleef dit gedrag vertonen, uiteindelijk ook naar mijn 29-jarige pony en toen hebben we besloten hem daar weer weg te halen.
Klopt! Hij mocht NOOIT de verkoop ingaan, maar de verkoper (tevens ook fokker) heeft dit toch wel gedaan. Langs de ene kant ben ik dan blij dat hij dan tóch bij mij terecht is gekomen. Het enige wat ik wil voor hem is het beste en ik dacht écht met deze mensen te hebben gevonden (gemeenschappelijke vrienden, dicht bij huis, zochten een weidemaatje), dat het goed was. Ik mocht langskomen wanneer ik wou, etc. Maar omdat ik ook (nog) nooit bedrogen was in al die jaren, wist ik ook niet beter. Dom achteraf gezien, dat geef ik zeker toe.
Van de dierenartskosten dat weet ik, deze kunnen zij niet verhalen op ons.
Ik heb open gecommuniceerd over zijn toestand, documenten gedeeld (zoals de klinische keuring uit augustus 2023, verslag DA stal en verslag DA aangesteld door mij), dus ze wisten àlles. Als zij dan nóg eens willen laten kijken, dan is dit volledig aan hen. Is 'overkeuren' in principe, kosten koper. Is zo ook afgesproken geweest tussen haar en mij (bericht heb ik staan).
Ik bedoelde dat dit een paard was die vanuit jou ook niet meer de verkoop in mocht gaan.
kamiebo1004 schreef:MyWishMax schreef:Ik vind het wel heel vreemd dat je ondanks jouw ervaring nooit onderzoek hebt gedaan naar waarom het paard kreupel is. Naast dat zoveel longeren ook geen goede belasting is. Maar de conclusie van jouw DA dat het logische was dat hij onregelmatig liep bij de keuring omdat hij groot is en voor de wagen heeft gelopen is echt waanzin. Geen enkel paard hoort onregelmatig te lopen en het zijn beide geen dingen dat het verklaart. Ik vind het heel bijzonder dat er dus geen onderzoek geweest is vanaf jullie kant.
Verder zou ik heel snel een advocaat inschakelen, het paard terughalen en dan of uitgebreid laten onderzoeken wat er mis is(want wie weet is het gewoon nog te revalideren) of afscheid te nemen. Nooit meer verkopen of weggeven, dit is altijd gevaarlijk want je bent echt het miljoenste verhaal waar paard of toch weer bereden wordt of allerlei problemen mee komen.
In ieder geval niks over betalen hebben, gewoon de advocaat inschakelen en daarmee bespreken wat de handigste weg is.
Om het onderzoek gebeuren even toe te lichten: Dit is wel degelijk onderzocht geweest.
Onze DA is langs geweest, heeft het bekeken, supplementen zijn toen opgestart geweest en dit ging beter voor hem (glucosamine onder andere en extra vitaminen). Onregelmatig lopen deed hij NIET, enkel op de kleine volte wat uit mijn ervaring niet vreemd is met koetspaarden en zeker niet van die grootte. Er is naar zijn voor- en achterhand gekeken geweest en hij was gewoon niet flexibel, dus onze DA constateerde hieruit dat het lag aan het feit dat hij groen was en dit voelde je ook onder zadel. Buigproeven tonen ook 'normaal' op de klinische keuring.
We gaan inderdaad de advocaat die we eerst onder de arm hadden genomen terug benaderen hiervoor.
De énige reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat wij gemeenschappelijke vrienden hadden en het dicht bij de deur was. Anders had ik blijven zoeken naar een andere oplossing. Onze DA heeft ons op het hart gedrukt dat hij geen pijn had en alhoewel je het nooit zeker weet is zijn gedag bij ons nooit nijdig geweest of een teken van pijn, waardoor ik er écht zeker van ben dat hij gelukkig kan zijn met licht zoals aan de hand wandelen, in stap een buitenrit op zachte ondergrond, ... Want hij genoot hiervan. Hij geniet van veel dingen, het is echt een ongelooflijk lieve reus.
Hier geef je nl aan dat hij niet onregelmatig was. Maar toen wij kwamen kijken was dit dier wel degelijk héél erg onregelmatig...
Jammer voor dit paard, want het is echt wel een superlief dier. Hopelijk komt hij nu goed terecht, want deze zal geen goede toekomst voor ogen hebben als die de handel in gaat... Ik hoop dat ze op je aanbod ingaan om hem terug te nemen of zelf de keuze maken om te houden of te laten hemelen.