Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 11:05

Brainless schreef:
Heb je op papier (mail/app) staan dat jij aanbiedt hem terug te halen (en de prijs terug te betalen) en dat zij weigeren?
Dat is jouw bewijs dat jij het goed wilde doen, want hoe langer dat duurt hoe eerder een rechter zal zeggen.. ja ze hebben hem nu al 6-12 maanden en zijn gehecht bla bla.

Alle contact alleen via mail/app zodat er bewijs is wat er gezegd/afgesproken wordt.

Wij hebben het transport geregeld, dit is de enige vergoeding die zij betaald hebben aan ons (wij wisten waar een camionnette te regelen). Zij weigeren inderdaad, er staat letterlijk in haar bericht: "Hem terug afgeven willen we niet doen omdat hij onze harten ook al gestolen heeft".

Dus ik denk dat het gewoon is om meer geld te krijgen van onze kant uit. Daar begint het nu op te lijken.

Ze hebben ook alles van zijn materiaal meegekregen zodat hij met zijn vertrouwde materiaal in de hand genomen wordt (borstels, halster, peesbeschermers voor op harde ondergrond te stappen indien nodig, klosjen voor op de weide, ... Noem maar op, alles wat je kan bedenken).

Ik heb gezegd dat ik dit gedrag dat hij nu volgens haar vertoont wel wil zien met mijn eigen ogen, dus vraag voor eens langs te komen. Zij zegt dat dit in orde is, maar van zodra er over een uur gesproken wordt, radiostilte. En ze is online op WhatsApp, reeds 16u zonder antwoord nu, wat voor mij ook geen goed gevoel geeft.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 11:16

MyWishMax schreef:
Ik vind het wel heel vreemd dat je ondanks jouw ervaring nooit onderzoek hebt gedaan naar waarom het paard kreupel is. Naast dat zoveel longeren ook geen goede belasting is. Maar de conclusie van jouw DA dat het logische was dat hij onregelmatig liep bij de keuring omdat hij groot is en voor de wagen heeft gelopen is echt waanzin. Geen enkel paard hoort onregelmatig te lopen en het zijn beide geen dingen dat het verklaart. Ik vind het heel bijzonder dat er dus geen onderzoek geweest is vanaf jullie kant.

Verder zou ik heel snel een advocaat inschakelen, het paard terughalen en dan of uitgebreid laten onderzoeken wat er mis is(want wie weet is het gewoon nog te revalideren) of afscheid te nemen. Nooit meer verkopen of weggeven, dit is altijd gevaarlijk want je bent echt het miljoenste verhaal waar paard of toch weer bereden wordt of allerlei problemen mee komen.
In ieder geval niks over betalen hebben, gewoon de advocaat inschakelen en daarmee bespreken wat de handigste weg is.

Om het onderzoek gebeuren even toe te lichten: Dit is wel degelijk onderzocht geweest.
Onze DA is langs geweest, heeft het bekeken, supplementen zijn toen opgestart geweest en dit ging beter voor hem (glucosamine onder andere en extra vitaminen). Onregelmatig lopen deed hij NIET, enkel op de kleine volte wat uit mijn ervaring niet vreemd is met koetspaarden en zeker niet van die grootte. Er is naar zijn voor- en achterhand gekeken geweest en hij was gewoon niet flexibel, dus onze DA constateerde hieruit dat het lag aan het feit dat hij groen was en dit voelde je ook onder zadel. Buigproeven tonen ook 'normaal' op de klinische keuring.

We gaan inderdaad de advocaat die we eerst onder de arm hadden genomen terug benaderen hiervoor.
De énige reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat wij gemeenschappelijke vrienden hadden en het dicht bij de deur was. Anders had ik blijven zoeken naar een andere oplossing. Onze DA heeft ons op het hart gedrukt dat hij geen pijn had en alhoewel je het nooit zeker weet is zijn gedag bij ons nooit nijdig geweest of een teken van pijn, waardoor ik er écht zeker van ben dat hij gelukkig kan zijn met licht zoals aan de hand wandelen, in stap een buitenrit op zachte ondergrond, ... Want hij genoot hiervan. Hij geniet van veel dingen, het is echt een ongelooflijk lieve reus.

Rubs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:22

Brainless schreef:
Hun zijn niet tevreden?
Koop ontbinden, paard ophalen en hun het aankoopbedrag teruggeven. Dan ben je gelijk overal vanaf.

Ja dit dus!

Wat ongelofelijk zuur voor het paard en voor de betrokkenen.

Het sterkt mij wel weer in mijn mening om een kapot paard of zelf te houden, of in te slapen.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 11:23

Waarom is de weide bij je oude pony, waar je hem eigenlijk ging zetten, dan nu geen optie meer?
Dit paard was sowieso al duidelijk dat die nooit de verkoop in mocht ...

Juridisch gezien doe je wat je moet doen, als je aangeboden hebt hem voor dezelfde prijs terug te nemen dan heeft de nieuwe eigenaar geen poot om op te staan. Vraag is mss wel wat er met de reeds gemaakte dierenartskosten zal gebeuren (of dat de verantwoordelijkheid is van de nieuwe eigenaar of alsnog op jou kan verhaald worden bij terugname.).[/quote]

Die weide hebben we geprobeerd, maar de merrie die bij mijn oude pony stond, zag Dilly als een bedreiging en viel hem aan (oren plat naar achter, gaan bijten). Hij laat zich dan volledig doen en hij werd hier echt niet gelukkig van. Een draad spannen hebben we geprobeerd, maar de merrie bleef dit gedrag vertonen, uiteindelijk ook naar mijn 29-jarige pony en toen hebben we besloten hem daar weer weg te halen.

Klopt! Hij mocht NOOIT de verkoop ingaan, maar de verkoper (tevens ook fokker) heeft dit toch wel gedaan. Langs de ene kant ben ik dan blij dat hij dan tóch bij mij terecht is gekomen. Het enige wat ik wil voor hem is het beste en ik dacht écht met deze mensen te hebben gevonden (gemeenschappelijke vrienden, dicht bij huis, zochten een weidemaatje), dat het goed was. Ik mocht langskomen wanneer ik wou, etc. Maar omdat ik ook (nog) nooit bedrogen was in al die jaren, wist ik ook niet beter. Dom achteraf gezien, dat geef ik zeker toe.

Van de dierenartskosten dat weet ik, deze kunnen zij niet verhalen op ons.
Ik heb open gecommuniceerd over zijn toestand, documenten gedeeld (zoals de klinische keuring uit augustus 2023, verslag DA stal en verslag DA aangesteld door mij), dus ze wisten àlles. Als zij dan nóg eens willen laten kijken, dan is dit volledig aan hen. Is 'overkeuren' in principe, kosten koper. Is zo ook afgesproken geweest tussen haar en mij (bericht heb ik staan).

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 11:29

kamiebo1004 schreef:
Die weide hebben we geprobeerd, maar de merrie die bij mijn oude pony stond, zag Dilly als een bedreiging en viel hem aan (oren plat naar achter, gaan bijten). Hij laat zich dan volledig doen en hij werd hier echt niet gelukkig van. Een draad spannen hebben we geprobeerd, maar de merrie bleef dit gedrag vertonen, uiteindelijk ook naar mijn 29-jarige pony en toen hebben we besloten hem daar weer weg te halen.

Klopt! Hij mocht NOOIT de verkoop ingaan, maar de verkoper (tevens ook fokker) heeft dit toch wel gedaan. Langs de ene kant ben ik dan blij dat hij dan tóch bij mij terecht is gekomen. Het enige wat ik wil voor hem is het beste en ik dacht écht met deze mensen te hebben gevonden (gemeenschappelijke vrienden, dicht bij huis, zochten een weidemaatje), dat het goed was. Ik mocht langskomen wanneer ik wou, etc. Maar omdat ik ook (nog) nooit bedrogen was in al die jaren, wist ik ook niet beter. Dom achteraf gezien, dat geef ik zeker toe.

Van de dierenartskosten dat weet ik, deze kunnen zij niet verhalen op ons.
Ik heb open gecommuniceerd over zijn toestand, documenten gedeeld (zoals de klinische keuring uit augustus 2023, verslag DA stal en verslag DA aangesteld door mij), dus ze wisten àlles. Als zij dan nóg eens willen laten kijken, dan is dit volledig aan hen. Is 'overkeuren' in principe, kosten koper. Is zo ook afgesproken geweest tussen haar en mij (bericht heb ik staan).

Ik bedoelde dat dit een paard was die vanuit jou ook niet meer de verkoop in mocht gaan.

kamiebo1004 schreef:
MyWishMax schreef:
Ik vind het wel heel vreemd dat je ondanks jouw ervaring nooit onderzoek hebt gedaan naar waarom het paard kreupel is. Naast dat zoveel longeren ook geen goede belasting is. Maar de conclusie van jouw DA dat het logische was dat hij onregelmatig liep bij de keuring omdat hij groot is en voor de wagen heeft gelopen is echt waanzin. Geen enkel paard hoort onregelmatig te lopen en het zijn beide geen dingen dat het verklaart. Ik vind het heel bijzonder dat er dus geen onderzoek geweest is vanaf jullie kant.

Verder zou ik heel snel een advocaat inschakelen, het paard terughalen en dan of uitgebreid laten onderzoeken wat er mis is(want wie weet is het gewoon nog te revalideren) of afscheid te nemen. Nooit meer verkopen of weggeven, dit is altijd gevaarlijk want je bent echt het miljoenste verhaal waar paard of toch weer bereden wordt of allerlei problemen mee komen.
In ieder geval niks over betalen hebben, gewoon de advocaat inschakelen en daarmee bespreken wat de handigste weg is.

Om het onderzoek gebeuren even toe te lichten: Dit is wel degelijk onderzocht geweest.
Onze DA is langs geweest, heeft het bekeken, supplementen zijn toen opgestart geweest en dit ging beter voor hem (glucosamine onder andere en extra vitaminen). Onregelmatig lopen deed hij NIET, enkel op de kleine volte wat uit mijn ervaring niet vreemd is met koetspaarden en zeker niet van die grootte. Er is naar zijn voor- en achterhand gekeken geweest en hij was gewoon niet flexibel, dus onze DA constateerde hieruit dat het lag aan het feit dat hij groen was en dit voelde je ook onder zadel. Buigproeven tonen ook 'normaal' op de klinische keuring.

We gaan inderdaad de advocaat die we eerst onder de arm hadden genomen terug benaderen hiervoor.
De énige reden waarom ik dit heb gedaan, is omdat wij gemeenschappelijke vrienden hadden en het dicht bij de deur was. Anders had ik blijven zoeken naar een andere oplossing. Onze DA heeft ons op het hart gedrukt dat hij geen pijn had en alhoewel je het nooit zeker weet is zijn gedag bij ons nooit nijdig geweest of een teken van pijn, waardoor ik er écht zeker van ben dat hij gelukkig kan zijn met licht zoals aan de hand wandelen, in stap een buitenrit op zachte ondergrond, ... Want hij genoot hiervan. Hij geniet van veel dingen, het is echt een ongelooflijk lieve reus.

Hier geef je nl aan dat hij niet onregelmatig was. Maar toen wij kwamen kijken was dit dier wel degelijk héél erg onregelmatig...

Jammer voor dit paard, want het is echt wel een superlief dier. Hopelijk komt hij nu goed terecht, want deze zal geen goede toekomst voor ogen hebben als die de handel in gaat... Ik hoop dat ze op je aanbod ingaan om hem terug te nemen of zelf de keuze maken om te houden of te laten hemelen.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 11:35

Hier geef je nl aan dat hij niet onregelmatig was. Maar toen wij kwamen kijken was dit dier wel degelijk héél erg onregelmatig...

Jammer voor dit paard, want het is echt wel een superlief dier. Hopelijk komt hij nu goed terecht, want deze zal geen goede toekomst voor ogen hebben als die de handel in gaat... Ik hoop dat ze op je aanbod ingaan om hem terug te nemen of zelf de keuze maken om te houden of te laten hemelen.[/quote]

Hij is niet verkocht geweest, die mensen waren gemeenschappelijke vrienden, vandaar ook de reactie die ik heb gegeven op haar zoekertje. Zij hebben énkel het transport vergoed, wat maar niet meer dan normaal is, denk ik dan.

Hij was oorspronkelijk niet onregelmatig, toen jullie kwamen kijken wel.
Wij zijn hier dan ook mee verder gegaan zoals ik jou heb aangegeven.

Maar op de pensionstal daar werd hij ongelukkig en bij onze pony kon hij niet staan, dus er moést iets gebeuren.

Polly
Moderator Algemeen

Re: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:00

Maar is ie nu van jou of van de mensen waar hij staat.
Ookal hebben ze alleen transport kosten betaald, als ie van hen is is ie van hen.

Je blijft terugkomen op het feit dat jullie gemeenschappelijke vrienden hebben, helaas zijn er een hoop mensen op de wereld die niet helemaal betrouwbaar zijn, dan is dit een harde les.

Als het paard nog in jouw eigendom is dan zou ik zeggen ophalen en dan verder kijken. Als er geen mogelijkheid is om hem een zomer op de wei te geven dan zou ik kiezen voor hemelen, zeker gezien het verhaal nu erbij.

Is het eigendom overgedragen naar de mensen waar hij nu staat dan heb je met het aanbod tot terughalen je plicht gedaan en dan zou ik nu ook mijn handen ervan af trekken. Hoe leuk en lief hij ook is, jij kan dit niet oplossen.

Helaas een harde les dat je paarden met een gebrek niet zomaar moet weggeven, ook niet aan vrienden van vrienden

Let wel: ik heb er ook een in bruikleen elders staan, ik kom er nooit, bemoei me er niet mee. Beantwoord vragen als ze die hebben en als ze op wedstrijd willen kom ik zeker kijken.
Helaas heb ik met mijn vorige paard ook een nare ervaring met lease gehad, gelukkig heb ik daar toen op tijd de stekker uit getrokken en het paard verkocht.

Sterkte, veel wijsheid gewenst

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 12:04

Polly schreef:
Maar is ie nu van jou of van de mensen waar hij staat.
Ookal hebben ze alleen transport kosten betaald, als ie van hen is is ie van hen.

Je blijft terugkomen op het feit dat jullie gemeenschappelijke vrienden hebben, helaas zijn er een hoop mensen op de wereld die niet helemaal betrouwbaar zijn, dan is dit een harde les.

Als het paard nog in jouw eigendom is dan zou ik zeggen ophalen en dan verder kijken. Als er geen mogelijkheid is om hem een zomer op de wei te geven dan zou ik kiezen voor hemelen, zeker gezien het verhaal nu erbij.

Is het eigendom overgedragen naar de mensen waar hij nu staat dan heb je met het aanbod tot terughalen je plicht gedaan en dan zou ik nu ook mijn handen ervan af trekken. Hoe leuk en lief hij ook is, jij kan dit niet oplossen.

Helaas een harde les dat je paarden met een gebrek niet zomaar moet weggeven, ook niet aan vrienden van vrienden

Let wel: ik heb er ook een in bruikleen elders staan, ik kom er nooit, bemoei me er niet mee. Beantwoord vragen als ze die hebben en als ze op wedstrijd willen kom ik zeker kijken.
Helaas heb ik met mijn vorige paard ook een nare ervaring met lease gehad, gelukkig heb ik daar toen op tijd de stekker uit getrokken en het paard verkocht.

Sterkte, veel wijsheid gewenst

Het is inderdaad een harde les.
Hij is inderdaad nog van mij, staat nog op mijn naam als ik zijn chipnummer opzoek.

Heb aangeboden van hem weer op te halen, maar dit willen ze niet omdat hij 'hun harten ook reeds gestolen heeft'. Maar ze blijven precies achter geld vragen, wat ik heel vreemd vind.

Er is open gecommuniceerd geweest, alle verslagen en documenten zijn doorgestuurd geweest zodat zij ook verder konden kijken en de historiek van bij ons hadden (ik probeer nu ook zijn historiek van hiervoor te achterhalen aangezien zij dit niet doen: Heb de contactgegevens van de dierenarts ter plaatse + fokker gegeven). Dus ik doe al veel meer dan ik zou moeten.

Echt, geen mens is nog te vertrouwen, 't is heel naar.
Je denkt iets goeds te doen en dan krijg je dit op je bord.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:06

hij staat nog op jouw naam, er is geen contract gemaakt met de nieuwe mensen? Als je vriend wel nog de aankooppapieren heeft (want dié zijn rechtsgeldig), dan is die officieel nog van jou.
Maar ik zou dit dan wel even goed navragen, want als die officieel van jou is, dan vallen de onderhoudskosten ook op jouw nek (stallingskosten van afgelopen periode bijv). Dus vooraleer je daar iets mee doet zou ik wel even juridische info over inwinnen.
Maar oke, die kosten zou je ook gehad hebben moest je hem niet weggegeven hebben ...

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:09

je verhaal wordt wel steeds vager.
Dit is de titel: Paard particulier verkocht, plots een hele hoop klachten

En nu is hij nog van jou????

Ik zou dit topic maar heel snel laten sluiten als ik jou was, zeker als je juridische stappen wilt gaan zetten, want het kan ook zomaar eens tegen je gaan werken........

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 12:12

Sky_As schreef:

Ik zou dit topic maar heel snel laten sluiten als ik jou was, zeker als je juridische stappen wilt gaan zetten, want het kan ook zomaar eens tegen je gaan werken........

Klopt, ik wou het algemener houden zodat mensen hun algehele bevindingen konden meegeven.
Hij is dus gegeven/geschonkengeweest, enkel het transport is vergoed geweest.

Het is de bedoeling dat hij het weidemaatje is van het paard reeds in haar bezit.
Volgens de chip staat hij nog op mijn naam, heb ik gisteren opgezocht.

Ja, ik wou gewoon weten hoe of wat te doen, of mensen hier reeds ervaring mee hadden, ik zit oprecht met mijn handen in het haar. Ik heb zo'n dingen alleen nog maar gehoord, nooit meegemaakt, dus het is een kluwen.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 12:15

Duhelo schreef:
hij staat nog op jouw naam, er is geen contract gemaakt met de nieuwe mensen? Als je vriend wel nog de aankooppapieren heeft (want dié zijn rechtsgeldig), dan is die officieel nog van jou.
Maar ik zou dit dan wel even goed navragen, want als die officieel van jou is, dan vallen de onderhoudskosten ook op jouw nek (stallingskosten van afgelopen periode bijv). Dus vooraleer je daar iets mee doet zou ik wel even juridische info over inwinnen.
Maar oke, die kosten zou je ook gehad hebben moest je hem niet weggegeven hebben ...

Zij wouden geen contract omdat zij uitgingen van een goede verstandhouding, ik ook.
Maar dit is geen goede verstandhouding, naar mijn mening. Wij hebben de aankooppapieren nog, uiteraard. En die onderhoudskosten zijn het minste van mijn zorgen, ik wou gewoon dat hij lekker op de weide kon staan en dat niet te ver van huis zodat ik hem ook nog eens kon bezoeken.

Deze mensen boden dat aan en bleken ook nog eens gemeenschappelijke vrienden te hebben.
Nu kom ik daar wel netjes bedrogen mee uit. Volgens mij een gratis paard willen, maakt niet uit hoe of wat om dan op het schuldgevoel te teren van de persoon van wie hij komt en geld uit de zakken te slaan, zo komt het nu over.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:28

kamiebo1004 schreef:
Sky_As schreef:

Klopt, ik wou het algemener houden zodat mensen hun algehele bevindingen konden meegeven.
Hij is dus gegeven/geschonkengeweest, enkel het transport is vergoed geweest.

Het is de bedoeling dat hij het weidemaatje is van het paard reeds in haar bezit.
Volgens de chip staat hij nog op mijn naam, heb ik gisteren opgezocht.

Ja, ik wou gewoon weten hoe of wat te doen, of mensen hier reeds ervaring mee hadden, ik zit oprecht met mijn handen in het haar. Ik heb zo'n dingen alleen nog maar gehoord, nooit meegemaakt, dus het is een kluwen.

en dat is nu precies het ding, want nu geef je aan dat hij gegeven/geschonken is. Dat geeft aan dat hij in haar bezit is. Als je zwart op wit hebt dat ze hem gratis hebben gekregen, met alles erbij wat hij wel/niet mankeert. Dan zou ik het boek sluiten, en ze veel succes wensen met een rechtzaak. Want in dat geval hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan.

Hoe jouw naam op het stamboekpapier staat, zegt hier in Nederland in ieder geval niks. het stamboekpapier is geen eigendomsbewijs. Maar het feit dat je hier op internet verkondigt dat hij gegeven/geschonken is, kan dus in jouw nadeel werken, want hij is dus niet meer in jouw eigendom. (tenminste, dat is niet het idee achter geven/schenken. Dan had je het bruikleen genoemd)

Maar ik gok dat het verhaal zo niet helemaal in elkaar zit.....want in dit topic krijg ik ook de hele tijd andere "signalen", waardoor het lijkt dat het verhaal toch net wat anders zit, en niet helemaal eerlijk in zijn geheel hier neergezet wordt. En dan is het moeilijk advies geven, en zou ik nog steeds het topic laten sluiten en het verder bij de advocaat/deskundige neerleggen.
ik denk echt dat dit topic enkel in je nadeel kan gaan werken.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 12:44

Sky_As schreef:
en dat is nu precies het ding, want nu geef je aan dat hij gegeven/geschonken is. Dat geeft aan dat hij in haar bezit is. Als je zwart op wit hebt dat ze hem gratis hebben gekregen, met alles erbij wat hij wel/niet mankeert. Dan zou ik het boek sluiten, en ze veel succes wensen met een rechtzaak. Want in dat geval hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan.

Hoe jouw naam op het stamboekpapier staat, zegt hier in Nederland in ieder geval niks. het stamboekpapier is geen eigendomsbewijs. Maar het feit dat je hier op internet verkondigt dat hij gegeven/geschonken is, kan dus in jouw nadeel werken, want hij is dus niet meer in jouw eigendom. (tenminste, dat is niet het idee achter geven/schenken. Dan had je het bruikleen genoemd)

Maar ik gok dat het verhaal zo niet helemaal in elkaar zit.....want in dit topic krijg ik ook de hele tijd andere "signalen", waardoor het lijkt dat het verhaal toch net wat anders zit, en niet helemaal eerlijk in zijn geheel hier neergezet wordt. En dan is het moeilijk advies geven, en zou ik nog steeds het topic laten sluiten en het verder bij de advocaat/deskundige neerleggen.
ik denk echt dat dit topic enkel in je nadeel kan gaan werken.

Het zit zeker wel eerlijk in elkaar, op de duur is het ook zo'n kluwen dat ik er zelf ook niet meer aan uitkan, want ik ben op van de stress hierdoor en door hoe hij beschreven wordt aan mij door haar, zo ken ik hem ook hélemaal niet. Niemand in onze omgeving, ook niet van de pensionstal, herkent hem zo. Verkopen/schenken is inderdaad iets anders dan in bruikleen. Wat ik wel kan zien is dat hij volgens de chip nog op mijn naam staat. In België heb je iets zoals een mutatiedocument nodig wil je het van de ene op de andere eigenaar overzetten, dat heeft zij mij nog niet bezorgd dus dan kan ik het ook niet invullen.

Ik heb voorgesteld om hem terug op te halen, al is dit niet het beste voor hem en doe ik dit bij voorkeur niet aangezien hij dan terug naar de pensionstal gaat voor enige tijd, wat zeker ook geen oplossing is voor hem. Het gaat mij niet om de kosten van stalling, integendeel zelfs, ik wil gewoon dat hij op de weide komt te staan zoals gezegd is geweest en overeengekomen, anders had ik hem ook nooit meegegeven.

Ik wil gewoon weten wat ik nog voor hem kan doen/betekenen en of er nog mensen zijn die, achteraf, ineens te horen krijgen dat de mensen bij wie het paard nu staat, een heel ander paard daar hebben dan hoe hij/zij was toen hij nog bij hen stond. En hoe hiermee om te gaan. Dit kan verkoop zijn of schenking zijn of zelfs bruikleen, maar dat is een heel ander kluwen. Er lijkt ook geen ander paard te zijn waar hij bij hoort te staan zoals initieel werd gezegd.

In alle geval ga ik de advocaat aanspreken waar ik eerst mee in contact was voorheen.
Dit is wat meerdere mensen hier hebben aangegeven.

Ik wil gewoon dat hij op de weide kan genieten zoals hij dat vorige zomer bij ons heeft gedaan en aan de hand kan gaan wandelen etc., dat is ook zo gecommuniceerd geweest. Maar ik ben nog nooit zo gevaren, dus te goedgelovig, denk ik dan.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:47

Als het paard verkocht zou zijn als zijnde goed gekeurd aan deze mensen en er zouden gebreken aan het licht komen dan kunnen zij wel het 1 en ander eisen ja!

Maar als het paard geschonken is als weide maatje dan is het gewoon klaar.

Ik zelf vind het echter vreemd dat jij de papieren nog bezit.
Het paard officieel nog van jou is. Dat maakt dus ook dat jij voor evt kosten aan het paard op draait lijkt mij!?

Fika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 12:48

Via ESHA kun je het probleem van het paspoort oplossen.

Wat betreft de verkoop van het paard.
Als jij hebt aangeboden het paard terug te nemen en ze het aankoopbedrag terug te geven, en zij weigeren dit, dan heb jij aan je plicht voldaan en hebben zij geen poot om op te staan.
Tenminste, volgens het Nederlandse recht, ik weet niet hoe het in België zit.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:08

Op welke naam de chip staat maakt niets uit.
Ook niet wie de papieren heeft. Ze zijn geen eigendomsbewijs. Wel een overtreding dat ze niet bij het paard zijn.

Je hebt hem geschonken dus is hij van de nieuwe mensen.

Je hebt aangeboden hem terug te nemen. Dat willen ze niet.

Dan houd het mijn inziens op.

Het paard de dupe. Maar dat is nu te laat.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:10

ik snap iets niet. Je hebt verhaal gehaald bij de verkoper en die hield de boot af en toen heb je dat gewoon maar laten zitten?
Wat maakt het trouwens uit wat die huidige bezitters van jou vinden, je bent 27. Who cares als ze jou een slechte ex-eigenaar vinden

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 13:14

Popstra schreef:
Als het paard verkocht zou zijn als zijnde goed gekeurd aan deze mensen en er zouden gebreken aan het licht komen dan kunnen zij wel het 1 en ander eisen ja!

Maar als het paard geschonken is als weide maatje dan is het gewoon klaar.

Ik zelf vind het echter vreemd dat jij de papieren nog bezit.
Het paard officieel nog van jou is. Dat maakt dus ook dat jij voor evt kosten aan het paard op draait lijkt mij!?

Zijn boekje bezit ik niet meer, dat beweer ik ook nergens, maar ik ken wel zijn chipnummer.
De papieren van klinische keuring etc. die ik heb laten uitvoeren in augustus 2023 liggen bij mij en de DA verslagen van toen hij bij ons stond, ook. Heb ik allemaal doorgemaild zodat ze de historiek van bij ons hadden.

Achter de historiek van bij de fokker ben ik aan het jagen zodat ik hen die ook kan bezorgen.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:15

Waarom doe je dat? Hebben ze daarom gevraagd?

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 13:16

Kinke schreef:
ik snap iets niet. Je hebt verhaal gehaald bij de verkoper en die hield de boot af en toen heb je dat gewoon maar laten zitten?
Wat maakt het trouwens uit wat die huidige bezitters van jou vinden, je bent 27. Who cares als ze jou een slechte ex-eigenaar vinden

Ja op adviseren van de advocaat omdat ik de zaak kon winnen, maar het was veel 'als als' en hij zei dat als hij niet komt opdagen, alles sowieso op mij komt te staan. Hem teruggeven aan die persoon wou ik sowieso niet, want als hij een paard zo de verkoop in kan jagen, dan wil ik niet weten wat er nog zou gebeuren met hem. Dus op adviseren van de advocaat, zo gelaten.

En ik ben iemand die belang hecht aan wat van mij wordt gedacht, ik ben altijd zo geweest.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 13:19

DuoPenotti schreef:
Op welke naam de chip staat maakt niets uit.
Ook niet wie de papieren heeft. Ze zijn geen eigendomsbewijs. Wel een overtreding dat ze niet bij het paard zijn.

Je hebt hem geschonken dus is hij van de nieuwe mensen.

Je hebt aangeboden hem terug te nemen. Dat willen ze niet.

Dan houd het mijn inziens op.

Het paard de dupe. Maar dat is nu te laat.

Papieren zijn bij het paard, zijn paspoort etc. zijn meegegeven.
Moet inderdaad in BE (ook) zo, voor dierenarts, vaccinaties, etc.

Heb ik inderdaad aangeboden, maar ja, willen ze niet. Ik ook liever niet gezien hij dan naar de pensionstal opnieuw gaat tot ik een andere oplossing heb gevonden, maar nu staat hij blijkbaar ook op een pensionstal, voor zover ik weet. Ze willen enkel een financiële tegemoetkoming, zo blijkt.

Paard inderdaad de dupe, ik te goedgelovig.

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 13:20

Polly schreef:
Waarom doe je dat? Hebben ze daarom gevraagd?

De historiek opvragen, bedoel je?
Omdat ik wel wil helpen, en dit komt ook het paard alleen ten goede als je dit in je bezig hebt, denk ik dan.

Het probleem is dat mijn DA's en die van hen iets totaal anders zeggen.
Ik heb verslagen die ik kan voorleggen, maar van hun kant nog niks ontvangen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-24 13:22

kamiebo1004

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-24 13:24

DuoPenotti schreef:
Misschien dat paard in nood nog wat kan doen voor jullie?

https://paardinnood.nl/

Ik bekijk het, dankjewel!!