Internationaal vervoer shet zonder stamboek

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 11:54

Marije_jiplover schreef:
CrazyCat schreef:
Paspoort en chip ontkom je niet aan, maar over al het andere heb ik toen ik mijn dieren meenam naar Duitsland/Oostenrijk niet moeilijk over gedaan.

Als je zelf rijdt is het risico ook voor jezelf.

Een transportbedrijf zal dat risico niet lopen en je paard dus niet meenemen.

Klopt dan moet je het helemaal officieel doen. Dat stelt hier in Oostenrijk overigens ook niet zoveel voor.
Met paspoort naar de amtstierartzt, kenteken van de transporteur en datum tijd doorgeven, betalen en klaar.

windsor14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 12:57

Hoe is het mogelijk dat de shet nog geen chip en paspoort heeft ? Dit is al een hele tijd verplicht !

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:03

windsor14 schreef:
Hoe is het mogelijk dat de shet nog geen chip en paspoort heeft ? Dit is al een hele tijd verplicht !

Even de rest lezen? Paard heeft wel chip en paspoort, maar afstamming is onbekend. Dat geeft internationaal gezien problemen, lees maar even terug.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:23

kennisen van mij verhuisde van as belgie naar topje zweden met oa 2 hangbuikvarkentjes 2 paarden honden katten en neusbeer

vee vervoerder heeft de paarden (vervoerstands) en varkentjes (los in boxstal) samen met de huisraad gereden, zelf hebben ze de neusbeer, katten en persoonlijke spullen in hun persoonlijke wagen meegenomen en ik heb met mijn bus de honden en nog wat huisraad vervoerd.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 13:42

Ibbel schreef:
windsor14 schreef:

Even de rest lezen? Paard heeft wel chip en paspoort, maar afstamming is onbekend. Dat geeft internationaal gezien problemen, lees maar even terug.

Waarom geeft dat problemen?
Je kan ook ongeregistreerd invullen bij het NVWA
Geen enkel probleem.

Anker_20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 15:53

Popstra schreef:
Waarom geeft dat problemen?
Je kan ook ongeregistreerd invullen bij het NVWA
Geen enkel probleem.

Dat heeft Marije-jiplover op de vorige pagina al uitgelegd.

Popstra

Re: Internationaal vervoer shet zonder stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 18:59

Ik reis paar x per jaar als particulier internationaal met zowel geregistreerde als ongeregistreerd samen op 1 truck. Nooit geen moeilijk gedoe over gehad bij het NVWA
Afgelopen maart nog naar Italie gereden met 1 gereg en 1 ongeregistrde.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:24

Jij reist dan ook als particulier, als je het hele topic had gelezen, dan had je geweten dat het om commercieel transport gaat en om transport langer dan 8 uur en dan zijn de regels voor de zgn "niet geregistreerde" paarden een stuk strenger dan voor de wél geregistreerde.

Wat tot gevolg heeft, dat 1 niet geregistreerd paard op een vrachtwagen met de rest wel geregistreerde, een hoop gedoe geeft voor de transporteur, waardoor de meeste transporteurs zo'n dier niet om een gecombineerd transport mee willen nemen.
En voor 1 shetlander een privé transport regelen, is helemaal vreselijk duur.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:31

Dat had ik niet opgemaakt uit de OP

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-24 19:46

Popstra schreef:
Dat had ik niet opgemaakt uit de OP

In de OP staat nochtans letterlijk
OP schreef:
Nou heeft zij helaas geen geregistreerd paspoort en kan ze dus niet met een gecombineerd transport vervoerd worden.

Met op pagina 1 deze toelichting:

Citaat:
Ja dat klopt, Popstar, wanneer je een privévervoerder bent, is het inderdaad zo simpel.
Maar wanneer je, zoals de wens van TS is, commercieel vervoer in wil zetten, dan zijn er ineens allemaal extra regels van toepassing bij het transporteren van een niet geregistreerd paard, waar je bij een reis naar Spanje behoorlijk last van kunt hebben als commerciële transporteur met verder alleen geregistreerde paarden, waarvoor die extra regels niet gelden.

TS fijn dat het gelukt is! Hopelijk komt er ook nog een goede oplossing voor de koe en de geit.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-24 06:30

Nou mooi dan toch