Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sherivey schreef:Maar stel nou, de nieuwe eigenaren maken foto's oid en er komt uit dat er een (aangeboren) gebrek is dat er 5 maanden geleden ook al was, maar pas een probleem werd bij belasting van het paard? Hoe zit dat dan?
Want dan kon TS dat niet weten. En dan lijkt het me toch ook dat je dan als koper dat risico had moeten uitsluiten door vooraf te keuren?
Sherivey schreef:Maar stel nou, de nieuwe eigenaren maken foto's oid en er komt uit dat er een (aangeboren) gebrek is dat er 5 maanden geleden ook al was, maar pas een probleem werd bij belasting van het paard? Hoe zit dat dan?
Want dan kon TS dat niet weten. En dan lijkt het me toch ook dat je dan als koper dat risico had moeten uitsluiten door vooraf te keuren?
roosjuh17 schreef:De vorige eigenaar had er overigens geen weet van. Het betreft een 3 jarige groen paard. Ik heb haar verkocht voor 3000 euro. Verder lees ik inderdaad dat je als koper veel meer beschermd bent dan als verkoper. Weet niet of er überhaupt verder zou gegaan worden. Maar wil graag een beetje weten waar ik aan toe ben. Ik vind het super sneu voor de koper maar ook zeker het paard dat ze überhaupt op die leeftijd al dusdanig belast wordt. Ik heb mijn lesje wel geleerd.
roosjuh17 schreef:We hebben we een contract opgesteld. Maar daar staat enkel de naam prijs datum op. En niet gekeurd. Verkocht in de staat waarin ze zich bevind.
Elisa2 schreef:Nee je hoeft niks te doen..ze hebben niet gekeurd, paard was nog niet belast.
Als ze een ocd hebben oid dan komt dat pas omhoog met belasten (mits op een ongunstige plek) dit is het risico van niet keuren in die prijsklasse. Dus geheel hun eigen verantwoordelijkheid.
Maak je aub niet druk.
imaudy schreef:Wie zegt dat ze het paard terug willen doen of een vergoeding willen? Ze hebben altijd wat contact gehouden en houden je nu ook op de hoogte.
Luzerna schreef:Elisa2 schreef:Nee je hoeft niks te doen..ze hebben niet gekeurd, paard was nog niet belast.
Als ze een ocd hebben oid dan komt dat pas omhoog met belasten (mits op een ongunstige plek) dit is het risico van niet keuren in die prijsklasse. Dus geheel hun eigen verantwoordelijkheid.
Maak je aub niet druk.
Kun je dit juridisch onderbouwen? Ik herken namelijk niet wat je zegt? Als er een beroep op non-conformiteit wordt gedaan, zijn wel of niet keuren en/ of de prijsklasse geen argumenten (heb ik altijd geleerd). Wellicht heb ik het mis hoor.