Tariefverhoging pensionstallen 2025

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Tariefverhoging pensionstallen 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:52

Onze stalling is begin dit jaar met 10.- omhoog gegaan en gaat komende januari 35.- omhoog.. Ik begrijp het volledig, ze moeten wel.. Alles wordt belachelijk duur..

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 14:52

Mettee schreef:
Bij ons al een verhoging van 100 geweest vrij recent dus hopelijk blijft het voorlopig hierbij :’) Dit is niet eens volpension dus zelf mesten en weekenden zelf binnen/buitenzetten.

Wow dat is echt veel. Mag ik vragen aan wat voor prijs je dan komt voor een halfpension?

Hier heb ik afgelopen zomer met 50 euro verhoogd. En dan nog kom ik eigelijk niet meer voldoende uit mijn kosten als ik mijn eigen paarden meereken. Maar meer dan 300 euro vragen voor een plek met alleen buitenbak vind ik ook weer te veel. Moeilijk.
Hier in de omgeving idd veel paarden die verkocht of weggegeven worden, vooral de oudere paarden. En veel mensen die naar goedkopere stalling zoeken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:01

Poekkie schreef:
Mettee schreef:
Bij ons al een verhoging van 100 geweest vrij recent dus hopelijk blijft het voorlopig hierbij :’) Dit is niet eens volpension dus zelf mesten en weekenden zelf binnen/buitenzetten.

Wow dat is echt veel. Mag ik vragen aan wat voor prijs je dan komt voor een halfpension?

Hier heb ik afgelopen zomer met 50 euro verhoogd. En dan nog kom ik eigelijk niet meer voldoende uit mijn kosten als ik mijn eigen paarden meereken. Maar meer dan 300 euro vragen voor een plek met alleen buitenbak vind ik ook weer te veel. Moeilijk.
Hier in de omgeving idd veel paarden die verkocht of weggegeven worden, vooral de oudere paarden. En veel mensen die naar goedkopere stalling zoeken.

Nu 410 (10 voor de trailer erbij)

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:06

Dat is toch extreem veel?

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:06

Ik sta nu zo'n 4.5 jaar op de stal waar ik nu sta en sindsdien enkel kleine verhogingen gehad (totaal € 30).
Wel zijn er in het weekend meer taken bij gekomen welke we onderling tijdens de staldienst doen

Eerder was het
Maandag t/m zaterdag werd je box gemest ( enkel zondag zelf doen)
Maandag t/m vrijdag en zaterdag + zondagochten werden ze gevoerd en buiten gezet (zomer 24/7 buiten maar werden wel gevoerd).

Nu
Maandag t/m vrijdag boxen gemest en binnen/buiten gezet, gevoerd.
Weekend alles onderling samen doen. Wat neer komt op iets minder dan 1x per weekend een staldienst.
Ochtend is dat: voeren, paddocks mesten van de paarden die 24/7 buiten staan ( met de zomer zijn dat er meer dan met de winter) hooi voeren (en paarden op stal bix). Buiten zetten.
Avond: weide's + paddocks mesten, hooi voeren aan de paarden die 24/7 buiten staan.
Weekend je eigen box mesten (zomer niet, dan staat alles 24/7 buiten) en hooi in de stal.
Paarden die met de winter met de nacht op stal gaan een bakje brok (dat zet iedereen zelf klaar)

Vorig jaar een kleine verhoging gehad en afgelopen 1 oktober ook een kleine

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:14

Hier ook 10 euro per paard per maand er bij.
Puur voor het hooi,wat per baal van 400 kg 20 euro duurder wordt.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:16

Mettee schreef:
Nu 410 (10 voor de trailer erbij)

Dat vind ik wel echt pittig! :oo Ik betaal nu 390 inclusief trailer voor volpension (enkel zelf paddock/wei mesten in samenspraak met je paddockmaatjes)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:32

Maar ze mogen toch ook maar een maximaal % van de huurprijs omhoog gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 15:44

Wij gaan ook omhoog, hooiprijzen zijn voor ons na 3 stabiele jaren ook gestegen en gwl inderdaad. We willen niet gaan liggen miepen als mensen de verwarming in de kantine aan zetten maar het kost ook (behoorlijk) wat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:17

Mijn huidige stal is per september al met bijna 16% omhoog gegaan, dus ik verwacht per januari geen verhoging.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:42

Zonnebloem92 schreef:
Mijn huidige stal is per september al met bijna 16% omhoog gegaan, dus ik verwacht per januari geen verhoging.

Ik weet dat dat een groot bedrag is voor velen. Maar de gemiddelde kosten zijn met veel meer dan 16% omhoog gegaan. Je pensionstal zal dus al een deel zelf hebben geïncasseerd en dat na een tijdje wss toch terug ergens moeten recupereren. Een nieuwe verhoging volgend jaar zou niet heel onwaarschijnlijk zijn. Al hoop ik voor jou natuurlijk dat het stalgeld niet omhoog gaat :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 16:49

Hier het afgelopen jaar geen verhoging gehad en nog niets gehoord over komend jaar. Nou sta ik wel op een doe het zelf stal met heel weinig faciliteiten. We hebben een boiler voor warm water en verlichting, maar daar houd het ook een beetje mee op. Krachtvoer is voor eigen rekening. Ik kan me goed voorstellen dat ze omhooggaan vanwege de brandstofkosten voor het hooien, maar verder zullen de extra kosten meevallen.
De laatste verhoging is al een paar jaar geleden, dus van mij mogen ze. Ik sta super naar mijn zin, daar wil ik best voor betalen.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 17:01

Elitedeux schreef:

Dat geldt toch alleen voor woningen?

Tango1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 19:55

Wij hebben geen verhoging gelukkig, al jaren niet. Maar wij kopen zelf krachtvoer en bodembedekking (vlas of krul). Daar zijn de prijzen echt fors van omhoog gegaan. Een paar jaar terug was een baal vlas rond de 4 euro en dat tikt nu al bijna de 7 euro aan. Ook m'n muesli is een paar euro per zak duurder.

Dus als ik dat meeneem in m'n berekening dan betaal ik denk ik zo'n 15 euro per maand meer dan vorig jaar.

Wij hebben geen warm water en geen binnenbak, wel buitenbak met verlicht.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:06

Elitedeux schreef:

Hebben er inderdaad werk van gemaakt bij onze verhoging maar is helaas niets tegen te doen

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:09

Rianne1807 schreef:
Bij ons ook per 1 september verhoogd met €25,- per maand.
Ik snap de verhoging wel, hoop wel dat t niet nog meer gaat worden, maar ben dr bang voor

Bij ons ook, maar dat is wel de eerste verhoging in 2022.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:10

Wij gaan per januari 30 euro omhoog. Van 325 naar 355. Ik snap het wel, hooi en stro wordt echt duur. Maar doet alsnog wel pijn aan mijn portemonnee :=

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 20:18

Op de stal waar ik sta is het dit jaar nu 65€ duurder geworden en verwacht dat per januari de prijs nog wel verder omhoog zal gaan. En het is uiteraard niet alleen de stalling die omhoog gaat maar ook de smid, fysio, DA en voer enz. Al met al zit ik op een belachelijke maandlast alleen al voor het paardenbeest :$ En dan kan ik het heel goed begrijpen dat het voor sommige niet meer op te brengen is.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-22 22:43

Tango1979 schreef:
Wij hebben geen verhoging gelukkig, al jaren niet. Maar wij kopen zelf krachtvoer en bodembedekking (vlas of krul). Daar zijn de prijzen echt fors van omhoog gegaan. Een paar jaar terug was een baal vlas rond de 4 euro en dat tikt nu al bijna de 7 euro aan. Ook m'n muesli is een paar euro per zak duurder.

Dus als ik dat meeneem in m'n berekening dan betaal ik denk ik zo'n 15 euro per maand meer dan vorig jaar.

Wij hebben geen warm water en geen binnenbak, wel buitenbak met verlicht.

Hoorde vorige week van een vriendin die haar paarden op strokorrels had staan dat die ook al zo hard in prijs waren gestegen.
Ze betaalde eerder voor een big bag € 90 en zou nu € 200 kosten. Ivm de bizarre verhoging is ze maar overgestapt naar vlas

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 00:59

Bij ons in 2022 geen verhoging gehad. Ook nog niet gehoord dat die er aan zit te komen.

Betaal nu 245 op basis van volpension. Brok wel zelf kopen. Hooi is van eigen land, dat scheelt ook een boel.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:09

Dat is heerlijk goedkoop :D

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 08:10

Onze stalprijs bestaat uit losse onderdelen.

We hebben:
Lege box huur
Hooi
Vlas incl Mestafvoer
Brok/muesli
Trailer/menwagen stalling
en dan nog eventueel drinken uit de kantine en/of dekjes/dekens wassen.
Ook inentingen en wormenkuren komen op de rekening.
Dus mijn rekening is naar verbruik en komt momenteel uit rond de 300 euro per paard. Ligt er een beetje aan hoe smerig de stal is, ivm vlasverbruik. In de zomer heb ik bijvoorbeeld 8 balen vlas voor 2 paarden. In de winter kom ik nog wel eens op 14 balen vlas uit. -O-

De lege box huur (waaronder ook de gwl zit) is dit jaar per paard 10 euro omhoog gegaan.
Ik vermoed dat het hooi ook omhoog gaat, want dat kost ook meer dan vorig jaar.
En ik hoorde dat het vlas ook duurder werd. Maar daar wachtte ze nog op de rekening van.
Brok/muesli kun je kiezen of je dat van stal neemt, of dat je daar zelf voor zorgt. Je krijgt per paard 2 voertonnen. Dus je kan echt kiezen wat bij je paard past.

Onze stalhoudster zoekt echt naar goed geprijsd hooi/vlas/voer, maar wil niet inleveren op kwaliteit.

Nog even en paarden zijn echt weer voor de elite

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 16:43

Ik krijg net bericht dat per 1 november de prijs met 5 euro omhoog gaat. Heel schappelijk!

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:29

Bij ons gaat de prijs met 50 euro omhoog. Zou anders niet gebeuren maar doordat de wolf heel dichtbij zit staan onze paarden in de nacht niet meer op het hele stuk en moet er dus extra bijgevoerd worden.. we hopen op een oplossing voor de wolf want dan gaat het stalgeld weer naar beneden.

carineken

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-22 17:42

Van toen ik op stal aankwam tot nu +-7 jaar 60€ erbij in totaal, kom uit op 422€ nu...
Paard verhuisd eind van de maand naar een plekje met minder luxe maar waar ze meer buiten komt en daar ga ik 300€ betalen.