Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
knollentuin schreef:Er zal vast iemand zijn die daar intrapt, maar jij niet ,toch?
Gwenvd schreef:Oké mag ik toch een andere stem laten horen?
Stel het paard kost 1000 euro, dan weet ik ook niet of ik t zou toestaan.
Ooit was toch onder de 4500 alleen klinisch. Ivm verzekering?
Veraaaaah schreef:Niet doen, grote rode vlag! Of je moet het paard heel goedkoop kunnen kopen. Maar ook dan zou ik uitkijken. Ik heb 2 paarden moeten laten inslapen en geloof me je maatje verliezen is echt niet leuk. Ongeacht of ze 500 euro zijn of 50.000…
janderegelaa schreef:Een 2 jarige bij een handelaar heeft 9 van de 10 keer een bemerking. We zijn net de X-ray periode voor de 2 jarigen voorbij.
Jessica007 schreef:Ik zou het ook niet doen. Maar het is een handelaar: een prof. verkoper dus. Als je het paard na aankoop direct röntgen laat keuren en er blijkt wat mis, dan kan je toch aanspraak maken op de "garantie"?
daantjuhhh schreef:Jessica007 schreef:Ik zou het ook niet doen. Maar het is een handelaar: een prof. verkoper dus. Als je het paard na aankoop direct röntgen laat keuren en er blijkt wat mis, dan kan je toch aanspraak maken op de "garantie"?
Dat vraag ik mij af.
Je hebt namelijk afstand gedaan van je aankoop onderzoek.
Ooit was toch onder de 4500 alleen klinisch. Ivm verzekering?
Dreamboy schreef:imaudy schreef:Ik zou zo'n paard niet kopen, maar de verkoper mag toch zelf weten of hij ermee akkoord gaat of niet?
Tuurlijk mag dat. Maar als jij 100% achter je te verkopen waar staat heb je hier geen problemen mee als een koper dit wil. Dus mogelijk weet hij allang dat het paard iets mankeert.
Daphara schreef:Persoonlijk zou ik niet direct zorgen maken over een 2 jarige RX keuren als deze in de normale prijsklasse zit, goed loopt (moet je wel iemand zijn of bij je hebben die er echt oog voor heeft) en door een klinische keuring komt,
Luckystory schreef:Goh, ik heb het ook ooit geweigerd om dezelfde reden. Dat was een jonge D-pony, normale/lagere prijsklasse. Het dier was als jaarling door ons aangekocht. Nooit 1 pas kreupel gelopen. Dus klinisch durfde ik mijn hand voor in het vuur steken.
Maar RX moesten ze mij toch ook niet vragen. Omdat ik dat simpelweg niet wist en ik wilde de pony zijn toekomst niet hypothekeren door iemand op heksenjacht te laten gaan.