Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Pareltjes schreef:Hier gaat nooit meer iets in een stapmolen. Afgezien van de te kleine cirkels, de kans op ongelukken vind ik dat je als eigenaar trainer persoonlijk tijd in je paard moet investeren. Zo lekker makkelijk beest in de molen, baasje aan de bar. De trainingsmolen is uitgevonden voor het gemak van de mens. Zet het dier op de wei, of train het handmatig.
Captain schreef:Mira10 schreef:Moraal van het verhaal: beweging, en vooral stappen is goed voor elk paard. Gebruik de molen om je paard méér uit stal te krijgen. Vervang niet je normale aandacht en training ermee.In een post waarin je zegt dat je paard 24/7 op stal staat.
Captain schreef:Daar ben ik heel makkelijk in, als je een paard niet de juiste zorg kunt bieden dan moet je geen paard nemen.Maar dat is een andere discussie en lijkt me hier niet de bedoeling.
Mira10 schreef:Of geef even een tip waar je in hartje Den Haag je paard volledig droog (want anders mok) in de winter buiten kan zetten 24/7
Mira10 schreef:Ons paard stapt 6 dagen in de week een uur in de molen. Ik vind het ideaal.
Ze staat 5 maanden 24/7 op de wei en 7 maanden 24/7 op stal. Dan is er dus service om je paard een uur los te gooien of een uur in de molen te zetten.
Mijn paard is type liever lui dan moe. Dus losgooien heeft weinig zin. De manege doet dit ‘s ochtends voor ons.
Wij komen zelf elke dag het paard verzorgen. Ze wordt dan gepoetst. Ze wordt vaak 2x per week gelongeerd, 2x in de week uur intensief les, de andere dagen zetten we haar los, wandelen we buiten of rijden we zelf buiten of minder intensief in de bak. Ik heb gewoon een vrolijk, blij, gehoorzaam en ontzettend lief paard dat over de staldeur kijkt wanneer we aankomen.
.
Moraal van het verhaal: beweging, en vooral stappen is goed voor elk paard. Gebruik de molen om je paard méér uit stal te krijgen. Vervang niet je normale aandacht en training ermee.
Kinke schreef:ik heb een dolfijn in de vijver. Niet geschikt maar ja, ik heb geen grotere plek hier. Maar ik vind ze zo mooi en ze is hartstikke blij als ik naar haar toe ga
on topic: waarom is een stapmolen dan goed bij bijvoorbeeld blessures? Ik kan me zo voorstellen dat gewoon wandelen aan de hand, rechtuit, veel beter is? (en gezellig en goed voor je eigen conditie)