Advies trailer

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Advies trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:14

Tja, wel of geen zadelkamer, daar zijn de meningen over verdeeld.

Ik heb een VW camperbus als trekauto en ik vind het een zegen dat mijn paardenspullen nu in de zadelkamer van mijn Sirius kunnen en ik geen paardenzweetlucht in mn camperbus heb.

Ik heb bewust gezocht naar een trailer die een fatsoenlijke zadelkamer bouwt, ook in een 1,5paards. De neus van mijn trailer lijkt op een tweepaards, de ruimte in mijn zadelkamer is echt top.
Ik kan nu net zoveel spul kwijt als ik in de achterbak van mn Cmax kwijt kon, alleen in de zadelkamer van de trailer hangt het er veel praktischer bij en kan ik sommige dingen gewoon laten hangen.

Ik heb geen schopper of sloper of springer, maar gewoon een brave haflinger.
Ruimte om er weer uit te komen door t verzorgingsdeurtje is ook prima, juist omdat ze de neus verlengd en verbreed hebben tov een 1,5paards zonder zadelkamer.

Voor mij dus geen geklooi meer in de achterbak, maar gewoon alles aan boord in de trailer.

Bockmanns zijn ook mooie trailers, TS!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 14:46

Ik had vroeger 1 3/4 trailer iets breder dan 1.5 paard maar geen 2 paards
Was gewone hoogte maar stond paard in van 164 en 175

Helaas verkocht nu geen trailer meer stiekem gemist maar zo gekocht denk ik dan

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:12

Ik ben dan weer niet van de zadelmaker, zit mij alleen maar in de weg.

Om de keuze wat makkelijker te maken zou je de trailer van je keuze eerst een keer kunnen huren om te testen, vooral omdat je twijfelt over een 1,5 of 2 paards.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:19

_lauraaa_ schreef:
Bedankt voor jullie input!

Onze auto zelf mag inderdaad geen 2 paarden in een 2 paards trailer trekken! Dat die inderdaad zo veel breder is als de auto vind ik inderdaad wel een nadeel. Vooral in smalle straatjes.

Daarbij kwam ik er zojuist achter dat ik zonder E rijbewijs met onze auto en een terug gekeurde 1,5 paards trailer ook mag rijden. Nu zal voornamelijk mijn vriend rijden als we op pad gaan gezien hij dagelijks met aanhangers rijd maar in het geval van nood is het wel handig dat ik ook er mee kan en mag rijden. Het gaat dus toch een 1,5 paards trailer worden! Een Bockmann heb ik nu boven op mijn lijstje staan!

@Amyz: Dat meenemen van anderen snap ik wel inderdaad! Nu heb ik wel een stalgenootje met haar paard waar we wel graag mee op pad gaan maar het roepen van de paarden op elkaar herken ik wel. Afgelopen zaterdag die 2 paarden samen op de trailer gehad en zodra ik die van mij als eerste wilde laden terwijl de andere nog buiten de trailer stond filpte die van mij.

Dat hebben wij dus ook.
Mijn vriend rijd de trailer met al zijn rijbewijzen.
Maar ik nood mag ik het ook.
Heb ook wel eens wat geoefend op eigen terrein in achteruit zetten.
Gaat niet helemaal soepeltjes, maar oke :P
Vooruit kan ik wel. En moet ik ineens naar de kliniek kan ik gaan.

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 16:52

Wij hebben een xx trail garnet, deze is voor extra grote paarden. Heb je daar al naar gekeken? Deze trailer bevalt ons onwijs goed. En zou kwa gewicht ook uit moeten komen met jouw paard.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 19:02

tiwi1969 schreef:

Om de keuze wat makkelijker te maken zou je de trailer van je keuze eerst een keer kunnen huren om te testen, vooral omdat je twijfelt over een 1,5 of 2 paards.

Ik was super blij met mijn zadelkamer ideaal

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 21:38

tiwi1969 schreef:

Ik hoef mijn zadelmaker ook niet over de vloer.