Paard kopen in Engeland

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-22 08:58

kyrkelover schreef:
En waarom niet een volbloed uit Nederland?
Meer dan genoeg paarden hier die een goed adres zoeken in allerlei soorten, maten, prijsklasses, met bemerkingen, zonder bemerkingen.

Dat is zeker waar, maar ik ben eigenlijk min of meer opzoek naar een project. En dan niet eentje van iemand die er al van alles mee geprobeerd heeft. Ik heb een heel aantal paarden zadelmak gemaakt en een of the track volbloed lijkt me een leuke uitdaging. Dus vandaar Engeland, al zijn Frankrijk & Ierland ook een optie

kyrkelover

Re: Paard kopen in Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:07

Dan nog steeds de vraag, waarom niet in Nederland.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even een kleine greep uit wat er momenteel te koop staat aan volbloeden van de baan in Nederland.
Zeker niet allemaal geschikt voor jouw doel, maar je hoeft het heus niet zo ver te zoeken.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:12

Als ts een paard uit Engeland wil, dan wil ze er een uit Engeland. Lijkt me duidelijk toch?

Mocht voor mij de tijd rijp zijn dat ik op zoek ga. Ga ik ook in Engeland kijken voor een paard.

Ben benieuwd of en hoe je het geregeld gaat krijgen TS!

Ik hoop dus in de toekomst er ook een te importeren.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-22 09:20

Saul schreef:
Als ts een paard uit Engeland wil, dan wil ze er een uit Engeland. Lijkt me duidelijk toch?

Mocht voor mij de tijd rijp zijn dat ik op zoek ga. Ga ik ook in Engeland kijken voor een paard.

Ben benieuwd of en hoe je het geregeld gaat krijgen TS!

Ik hoop dus in de toekomst er ook een te importeren.

Natuurlijk, maar dat zou je dan eerder verwachten bij een ras die hier bijna niet te krijgen is.
Bovendien schrijft ze dat ze vooral een ottb wil en mag deze ook uit Ierland of Frankrijk komen.
Dat doet mij vermoeden dat ze vooral niet bekend is met dat ook hier legio volbloeden, rechtstreeks van de baan, te koop zijn.
Allemaal op een zeker moment uit het buitenland gehaald want die 5 volbloeden die in Nederland op jaarbasis gefokt worden :+

De trainers hier in Nederland hebben overigens recentelijk nog wel gekeken naar de mogelijkheid om op de Tatersalls te kopen, maar zijn hier allemaal op terug gekomen ivm de bijkomende kosten momenteel.
Denk aan nvwa, maar ook aan export kosten etc. Je zit dan minimum aan 1500 extra.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 21:38

Kleine update en gelijk een vraag :)

Inmiddels hebben we een super leuk paard “gekocht” in Ierland. Bij import uit de UK komen er zo enorm veel kosten bij dat we voor ons budget geen paard konden vinden wat zowel aan onze eisen voldoet als gezond is.

Nu de vraag, ik vind het lastig hoe nu verder met betalen. Ik snap dat de eigenaar graag wil dat het paard betaald is zodra het op transport gaat, maar ik vind het persoonlijk spannend om het geld zo over te maken… hoe kunnen we dit het best doen? Of is het gebruikelijk om van te voren het geld over te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:40

Ik heb idd het geld over moeten maken voordat m'n paard het terrein mocht verlaten. Vanuit het buitenland is Wise.com een goede optie, want het is snel en je betaalt weinig kosten.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:42

davinci2412 schreef:

Inmiddels hebben we een super leuk paard “gekocht” in Ierland. Bij import uit de UK komen er zo enorm veel kosten bij dat we voor ons budget geen paard konden vinden wat zowel aan onze eisen voldoet als gezond is.

Nu de vraag, ik vind het lastig hoe nu verder met betalen. Ik snap dat de eigenaar graag wil dat het paard betaald is zodra het op transport gaat, maar ik vind het persoonlijk spannend om het geld zo over te maken… hoe kunnen we dit het best doen? Of is het gebruikelijk om van te voren het geld over te maken?

De paarden die hier opgehaald worden of weg gaan worden vaak betaald aan de transporteur. Die pakt het geld aan of betaald het geld aan de verkoper en laad het paard en neemt het mee naar buitenland.

Dus in jou geval, jij geeft je geld aan de transporteur die het paard aflevert. Wel betaal je vaak de transportkosten vooraf aan het bedrijf die ingehuurd word

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:45

De onze kwam nu wel uit Zwitserland maar wij hebben ook het bedrag overgemaakt vóór hij het transport op ging.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:51

En hoe weet je dan dat je niet bedrogen gaat worden?Wel geld overgemaakt maar nooit een paard krijgen ?Dat had ik al eens eerder gevraagd op bokt maar nooit duidelijk antwoord gekregen.
Het is best spannend op afstand kopen.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:55

Hier was het helft helft. Dus helft voor ze op transport gingen en andere helft aan transporteur, maar zal ook afhangen of hij vaker paarden exporteert, want iemand die geen transporteur persoonlijk kent, zal die ook geen geld laten aannemen natuurlijk…

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 21:58

Zit je met kopen in Ierland ook niet met hoge kosten omdat ze door de UK reizen ?
Mijn pony heb ik gewoon over gemaakt, maar ik zag wel veel bekende gezamenlijke vrienden op Facebook dus wist dat het wel goed zat. En de transporteur kende haar dat vond ik ook wel vertrouwd.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-22 22:02

Letsdunit schreef:
Zit je met kopen in Ierland ook niet met hoge kosten omdat ze door de UK reizen ?
Mijn pony heb ik gewoon over gemaakt, maar ik zag wel veel bekende gezamenlijke vrienden op Facebook dus wist dat het wel goed zat. En de transporteur kende haar dat vond ik ook wel vertrouwd.

Je betaald inderdaad wat extra kosten omdat ze door Engeland reizen, in dit geval zo’n €120,- . Dat valt dus mee.
Wanneer het paard uit Engeland komt betaal je vele malen meer. Dan kom je snel op €1200/€1500 boven op de transport kosten.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:03

Letsdunit schreef:

Door de UK heet mooi "in transit" dat is wat anders dan importeren vanuit UK.

Je mag er wel doorheen rijden en het kost je wel iets maar bij lange na niet zoveel als wanneer je echt importeert.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:04

Oh dat valt mee, ik heb andere verhalen gehoord , maar fijn te lezen dat het mee valt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-22 22:14

Letsdunit schreef:
Oh dat valt mee, ik heb andere verhalen gehoord , maar fijn te lezen dat het mee valt
Er is een zogenoemde 'land bridge' van Ierland naar de EU, oftewel: er mogen goederen en dieren vervoerd worden door Groot-Brittannië, mits ze dus rechtstreeks van IRE naar de EU gaan.

office schreef:
En hoe weet je dan dat je niet bedrogen gaat worden?Wel geld overgemaakt maar nooit een paard krijgen ?Dat had ik al eens eerder gevraagd op bokt maar nooit duidelijk antwoord gekregen.
Het is best spannend op afstand kopen.
Een gerenommeerd veilinghuis dat al sinds 1766 bestaat heeft er weinig baat bij dat mijn paard daar op het terrein blijft staan. :+

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-22 15:33

davinci2412 schreef:

Mijn paard zou het erf niet afgaan als er niet betaald is.
Met die insteek heb ik het paard vooraf betaald.
Risico, ja, maar dan had ik gewoon een paard in NL moeten kopen of via een officiële veiling oid..