Paard word getest door politie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:33

Replica1233 schreef:
en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten.

Hoezo zit jij dan met de kosten?
Niet elk paard wordt direct beslagen, maar zoals gezegd: VRAAG het ze!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:34

Replica1233 schreef:
Janneke2 schreef:
1 April...!

Wel is het zo, dat de politie op proef koopt.

Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten. Als iemand betaald heeft dan moet hij of zij zelf weten wat er met het paard word gedaan maar niet betaald=niet gekocht en tot die tijd beslissen wij erover. Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.

Misschien kun je het beter navragen ipv onzin uit te kramen?

Wat jij zegt is namelijk helemaal niet waar. Ze nemen hem op proef en testen wat kleine dingen en doen daarin heel netjes.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:35

Ga gewoon in gesprek als ze er zijn, zoals gezegd, ze gaan echt niet gelijk de straat op.
Ga niet op verhalen van anderen af maar vraag het gewoon. Ze bijten echt niet en zullen gewoon uitleggen hoe het werkt. Ze hebben er niets aan om je voor te liegen, als ze akkoord gaan met niet beslaan zullen ze dat ook niet doen tenzij in overleg.

PSvanLot

Re: Paard word getest door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:36

Ik heb ze een kleine maand geleden nog aan de telefoon gehad en ze leggen echt zo enorm goed uit en je kunt ze echt alles vragen wat je wilt. Geven je ook alle bedenktijd die je wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:37

Replica1233 schreef:
Janneke2 schreef:
1 April...!

Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten. Als iemand betaald heeft dan moet hij of zij zelf weten wat er met het paard word gedaan maar niet betaald=niet gekocht en tot die tijd beslissen wij erover. Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.
Volgens mij wil je alleen maar horen dat het een kwelling is voor de paarden en dat je een compleet verknald dier terugkrijgt. :') Prima, maar doe het dan gewoon niet. Er zijn tig mensen die zeggen dat ze ontzettend fijne ervaringen hebben met paarden die door de politie getest zijn, één iemand zonder die ervaring zegt iets wat mogelijk helemaal niet waar is, en dat is hetgeen wat je meteen voor waar aanneemt? Again, of vráág het de politie, of doe het gewoon niet, scheelt iedereen een hoop gedoe denk ik zo.

E4D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:39

Ik heb er zelf geen directe ervaring mee maar op een van de vorige stallen waar ik gereden heb is ook een paard op proef geweest bij de politie. Dit was wel ongeveer 15jaar geleden dus ik weet niet hoe relevant het nog is.
Het paard is afgekeurd voor de politie en dus teruggekomen naar de eigenaar. Waar het paard precies op afgekeurd weet ik niet, ik heb daar toen ook niet op doorgevraagd maar ik herinner mij wel nog dat ze ergens mee terug kwam wat ze voor de politie niet had. Geloof dat ze het niet zo fijn vond als je aan haar mannen zat. Ze ging niet door het lint maar je merkte wel aan haar dat ze het liever niet had/onprettig vond. Voordat ze bij de politie is geweest had ze dat niet.
Verder was er niks aan het dier te merken dus geen gekke dingen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:40

Zelf zou ik voor geen goud mijn paard aan de politie verkopen, maar dat is niet omdat ze er niet goed voor zorgen. Als je je niet goed voelt bij het uitproberen/verkoop aan de politie, dan moet je het niet doen :).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:43

Ik heb heel lang geleden ook eens meegemaakt dat de politie interesse had in mijn bijrijpaard.
Hij heeft de proeftijd echter niet gedaan omdat hij gelijk al veel te veel ging uittesten (was een beetje een brutale bok) maar de politie deed gewoon heel keurig.

Replica1233

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-22 21:43

Sorry de quotes werken opeens niet meer dus doe het even zo. Ik zit geen onzin uit te kramen zoals spenk zegt, iemand hier had gereageerd met dat ze dit allemaal doen, dan moeten die mensen niet reageren als ze dat helemaal niet weten. Ik ben gewoon opzoek naar mensen met ervaringen omdat ik over het verkopen van een paard aan de politie dus helemaal niks weet. De politie kan je wel van alles uitleggen maar het zijn juist de mensen die een paard hebben verkocht aan de politie die de meeste ervaring ermee hebben en naar die mensen ben ik opzoek. Ook naar mensen die een slechte ervaring hebben gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:44

Replica1233 schreef:
Sorry de quotes werken opeens niet meer dus doe het even zo. Ik zit geen onzin uit te kramen zoals spenk zegt, iemand hier had gereageerd met dat ze dit allemaal doen, dan moeten die mensen niet reageren als ze dat helemaal niet weten. Ik ben gewoon opzoek naar mensen met ervaringen omdat ik over het verkopen van een paard aan de politie dus helemaal niks weet. De politie kan je wel van alles uitleggen maar het zijn juist de mensen die een paard hebben verkocht aan de politie die de meeste ervaring ermee hebben en naar die mensen ben ik opzoek. Ook naar mensen die een slechte ervaring hebben gehad.

Er reageert hier volgensmij niemand met dat ze naar de slacht gaan als ze niet goed genoeg zijn of lees ik daar over heen? Over het beslaan dat is ook achterhaald dat doen ze niet ze nemen het paard zoals jij hem meegeeft. En als die van hun wordt beslaan ze hem wel.

Het klinkt meer alsof je niet staat achter de verkoop van het paard maar wellicht bedoel je dat niet ;)

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 21:48

Replica1233 schreef:
Janneke2 schreef:
1 April...!

Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt.

Dat het een 1 Aprilgrap zou zijn neem ik terug.

Maar weet jij wat ik bedoel met 'er wordt op proef gekocht'...?
De proefperiode is idd, zoals meerdere mensen hier zeggen, geheel en al voor hun risico.

Qua ervaring: niet mijn paard, maar het paard in de box ernaast. Ik heb het verkoopproces in alle geuren en kleuren meegekregen.

Citaat:
Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.

Aangezien het om in eerste instantie twee weken gaat, valt hier over te onderhandelen.

En ik bedoelde niet te zeggen dat het dier 'in het diepe wordt gegooid', maar wandelen en buitenritten zijn niet of niet alleen in de bossen of op het strand.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:02

Geen haar die er over denkt om mijn paard aan de politie te verkopen. Ik vind dat paarden niet bij rellen moeten worden ingezet. Zo veel stress voor die dieren. Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn. Ze vinden rook en vuurwerk echt niet leuk. En ook niet elke agent kan fatsoenlijk paardrijden.
Ze zullen best goed verzorgd worden maar dat mag je bij toch ook bij elke particulier verwachten.
Ik vind het eigenlijk alleen prima als paarden voor surveillance worden ingezet maar helaas vormen stressvolle risicovolle evenementen de overhand.
Het is niet voor niks dat de politiepaarden in de zomer om de beurt voor 3 maanden op een wei worden gezet om bij te komen. Vaak met blessures en vaak om te ontstressen

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:03

Wellicht is hij nog ergens terug te zien. Annet van Trigt heeft in 2010 en 2011 een documentaire gemaakt, die is opgenomen bij de Amsterdamse politie. Van de aankoop van een paard, tot zijn opleiding, intocht, strand, voetbalwedstrijden, etcetera.
Laatst bijgewerkt door suffie op 01-04-22 22:04, in het totaal 1 keer bewerkt

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:03

Jaren geleden heb ik ook vanuit de politie een mail gehad toen ik m’n paard te koop had. Onderstaand de werkwijze. Ik had toen ook mijn twijfels, maar meer omdat ik het paard niet helemaal geschikt achtte.

Onderstaand de mail die ik ontvangen heb:

de Federale Politie is actief op zoek naar nieuwe paarden. U biedt een paard te koop aan. Wij hebben hierin eventueel interesse.

Onze procedure verloopt als volgt.
Een delegatie van onze aankoopcommissie van de Federale Politie zal (na afspraak) bij u ter plaatse komen om het paard te bekijken: het karakter, bouw (structuur van het lichaam) en het profiel van het paard worden geanalyseerd. Deze dient door een door u voorziene ruiter bereden voorgesteld te worden. Vervolgens wordt het paard bereden door één van onze ruiters. Daarna wordt er gekeken hoe het paard reageert op bv. een vlag. Als het paard op deze dag geschikt bevonden wordt, wordt het op kosten van de Politie, naar de Politie te paard overgebracht voor een vaardigheidstest van maximum 14 dagen (verzekering is inbegrepen).
Tijdens deze periode wordt het paard onderworpen aan een grondige medische controle enerzijds en aan vaardigheidstest en zoals eenvoudige oefeningen op de begane grond (geen hindernissprong) anderzijds. Het doel is om zijn karakter en reacties in verschillende omstandigheden te testen.

Ten laatste op de veertiende proefdag wordt beslist of het paard een toekomst heeft als politiepaard. Als het antwoord positief is en er is een akkoord over de prijs, dan wordt de verkoop bekrachtigd en begint het paard een nieuw leven bij de Federale Politie. Als het paard niet geselecteerd wordt, keert het terug naar zijn eigenaar.

Bent u hierin geïnteresseerd gelieve mij dan terug te mailen voor verdere afspraken.
Dank bij voorbaat. Moest u nog verdere vragen hebben mag u mij deze altijd stellen.

Mvg

Federale Politie te Paard

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:04

Ts ik heb het idee dat je er totaal niet achter staat ( waf gewoon mag) waardoor je vooral de dingen eruit haalt waf het negatief zou maken .
Zeg dan gewoon nee tegen ze en klaar

Sorry maar hij denk je dat een instantie als de politie er mee weg komt om een paard mee te nemen , af te keuren en na de slacht te brengen en niet te betalen . Dat was dan al lang in de media geweest en rechtszaken geworden.
En wat schieten ze op met een slechte reclame dat ze een paars verpest terug brengen ? In de paarden wereld gaat zo verhaal dan aks een lopend vuurtje rond .

Denk dat de paarden bij de politie echt goed verzorgt hebben en ze het beste met hun welzijn voor hebben maar je paard moet wel tegen zo leven kunnen.

Eretria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:13

Ik ken iemand die haar paard heeft verkocht aan de politie. Zij heeft er geen spijt van gehad en dat paard heeft het super. Ze is hem op straat nog wel eens tegengekomen. En ook dan zag hij er super uit.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:20

HorsePassion schreef:
Geen haar die er over denkt om mijn paard aan de politie te verkopen. Ik vind dat paarden niet bij rellen moeten worden ingezet. Zo veel stress voor die dieren. Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn. Ze vinden rook en vuurwerk echt niet leuk. En ook niet elke agent kan fatsoenlijk paardrijden.
Ze zullen best goed verzorgd worden maar dat mag je bij toch ook bij elke particulier verwachten.
Ik vind het eigenlijk alleen prima als paarden voor surveillance worden ingezet maar helaas vormen stressvolle risicovolle evenementen de overhand.
Het is niet voor niks dat de politiepaarden in de zomer om de beurt voor 3 maanden op een wei worden gezet om bij te komen. Vaak met blessures en vaak om te ontstressen

Eerlijk gezegd denk ik dat een gemiddelde manegepaard het zwaarder heeft dan een politiepaard.
Tuurlijk komen ze in stressvolle situaties, maar daar worden ze heel goed op voorbereid. En de aankoop selectie is niet voor niets zo streng. Ze hebben paarden nodig waarvan ze denken dat die het werk aankunnen, zodat ze fysiek en mentaal fit zijn en blijven. Dat ze iedere zomer 3 maanden vrij krijgen spreekt juist extra in het voordeel van de politie.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:21

Replica1233 schreef:
Ook hebben we verhalen gehoord dat de politie met het contract het paard dus eigenlijk al koopt en het van hun is, en ze pas betalen als ze hem goedkeuren. Zo niet dan gaat hij naar de slacht, dat is ons verteld(niet door de politie zelf).

En dit soort verhalen geloof je omdat?

Serieus, met een beetje logisch nadenken kun je zelf toch ook wel nagaan dat dit banketstaaf is of niet? En dan mag het best een kennis van de ouders van je ex zijn, dat zegt helemaal niks over de geloofwaardigheid van dit soort onzin.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:45

Gezonde paarden gaan echt niet naar de slacht, sterker nog paarden die pijnvrij met pensioen kunnen, krijgen ook nog gewoon een goede plek.

Ik heb jaren les gehad van een instructeur van de bereden en ben ook een paar keer op de stal wezen kijken. Heerlijk zoals die mensen nuchter met verstand met de paarden omgaan. Die maken je paard in 2 weken eerder beter dan slechter.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:53

Ik denk dat je vooral heel veel wolven en beren op de weg ziet die er, als je even logisch nadenkt en je boeren verstand gebruikt, niet zijn.

Een contract voor een proefperiode, niet betalen en het paard laten slachten :+

Ook lijkt het me heel erg sterkt dat je een getrsaumatiseerd paard terug krijgt. Waarom zou hij getraumatiseerd zijn?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:54

danamuts schreef:
Jaren geleden heb ik ook vanuit de politie een mail gehad toen ik m’n paard te koop had. Onderstaand de werkwijze. Ik had toen ook mijn twijfels, maar meer omdat ik het paard niet helemaal geschikt achtte.

Onderstaand de mail die ik ontvangen heb:

de Federale Politie is actief op zoek naar nieuwe paarden. U biedt een paard te koop aan. Wij hebben hierin eventueel interesse.

Onze procedure verloopt als volgt.
Een delegatie van onze aankoopcommissie van de Federale Politie zal (na afspraak) bij u ter plaatse komen om het paard te bekijken: het karakter, bouw (structuur van het lichaam) en het profiel van het paard worden geanalyseerd. Deze dient door een door u voorziene ruiter bereden voorgesteld te worden. Vervolgens wordt het paard bereden door één van onze ruiters. Daarna wordt er gekeken hoe het paard reageert op bv. een vlag. Als het paard op deze dag geschikt bevonden wordt, wordt het op kosten van de Politie, naar de Politie te paard overgebracht voor een vaardigheidstest van maximum 14 dagen (verzekering is inbegrepen).
Tijdens deze periode wordt het paard onderworpen aan een grondige medische controle enerzijds en aan vaardigheidstest en zoals eenvoudige oefeningen op de begane grond (geen hindernissprong) anderzijds. Het doel is om zijn karakter en reacties in verschillende omstandigheden te testen.

Ten laatste op de veertiende proefdag wordt beslist of het paard een toekomst heeft als politiepaard. Als het antwoord positief is en er is een akkoord over de prijs, dan wordt de verkoop bekrachtigd en begint het paard een nieuw leven bij de Federale Politie. Als het paard niet geselecteerd wordt, keert het terug naar zijn eigenaar.

Bent u hierin geïnteresseerd gelieve mij dan terug te mailen voor verdere afspraken.
Dank bij voorbaat. Moest u nog verdere vragen hebben mag u mij deze altijd stellen.

Mvg

Federale Politie te Paard

Dit betreft de werkwijze van de Belgische politie, niet de Nederlandse.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 22:58

suffie schreef:
Wellicht is hij nog ergens terug te zien. Annet van Trigt heeft in 2010 en 2011 een documentaire gemaakt, die is opgenomen bij de Amsterdamse politie. Van de aankoop van een paard, tot zijn opleiding, intocht, strand, voetbalwedstrijden, etcetera.

Hier moest ik ook direct aan denken inderdaad, daarbij hebben ze het hele proces op camera vastgelegd en dat ging heel netjes en vriendelijk bij elke stap in de opleiding. Ook koppelen ze de nieuwe paarden altijd aan een ervaren paard zodat ze daarop kunnen 'leunen' en vertrouwen en rijden er alleen ervaren mensen op. Pas wanneer een paard (nagenoeg) helemaal door de opleiding heen is, krijgen ze een vaste (mogelijk nieuwe) ruiter toegewezen en ook die 2 gaan samen nog een uitgebreide wenperiode door.
Hen is er alles aan gelegen om een fijn paard te hebben en verder op te leiden. En uiteraard ook dat ze hierbij een goede naam houden, anders is het snel klaar met het kopen van paarden.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:08

Zeg gewoon 'nee' als je het niet ziet zitten in plaats van met die onzinverhalen komen. Je kan 't idee dat ze een ongeschikt paard van een ander naar de slacht brengen toch niet serieus nemen.

Pferdchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:18

Ik lees vooral dat je zelf niet geschikt bent om zo'n procedure aan te gaan. Begin er dan gewoon niet aan in plaats van te geloven in vage spookverhalen

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-22 23:44

TS eerder las ik je andere topic, waarin je schreef dat jij het paard niet wil verkopen, maar je ex wel. Dat lijkt mij erg lastig en ik kan mij voorstellen dat dit de procedure met de politie nog lastiger maakt. Of zie ik dat verkeerd?

Voor wat het waard is, ik heb geen ervaring met de verkoopprocedure, maar wel een buurman die bij de bereden politie heeft gezeten. Toen zijn dienstpaard met pensioen ging is hij bij hem thuis komen staan. De ruiters zijn echt wel goed voor de dieren (dat staat los van het werk zelf).

Sterkte met de situatie.