Replica1233 schreef:en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten.
Hoezo zit jij dan met de kosten?
Niet elk paard wordt direct beslagen, maar zoals gezegd: VRAAG het ze!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Replica1233 schreef:Janneke2 schreef:1 April...!
Wel is het zo, dat de politie op proef koopt.
Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten. Als iemand betaald heeft dan moet hij of zij zelf weten wat er met het paard word gedaan maar niet betaald=niet gekocht en tot die tijd beslissen wij erover. Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.
Replica1233 schreef:Volgens mij wil je alleen maar horen dat het een kwelling is voor de paarden en dat je een compleet verknald dier terugkrijgt.Janneke2 schreef:1 April...!
Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt. Dus dan zit ik met de kosten. Als iemand betaald heeft dan moet hij of zij zelf weten wat er met het paard word gedaan maar niet betaald=niet gekocht en tot die tijd beslissen wij erover. Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.
Replica1233 schreef:Sorry de quotes werken opeens niet meer dus doe het even zo. Ik zit geen onzin uit te kramen zoals spenk zegt, iemand hier had gereageerd met dat ze dit allemaal doen, dan moeten die mensen niet reageren als ze dat helemaal niet weten. Ik ben gewoon opzoek naar mensen met ervaringen omdat ik over het verkopen van een paard aan de politie dus helemaal niks weet. De politie kan je wel van alles uitleggen maar het zijn juist de mensen die een paard hebben verkocht aan de politie die de meeste ervaring ermee hebben en naar die mensen ben ik opzoek. Ook naar mensen die een slechte ervaring hebben gehad.
Replica1233 schreef:Janneke2 schreef:1 April...!
Kijk dit bedoel ik dus, zij beschouwen het paard dan als gekocht maar ze hebben niet betaald en doen er dan dingen mee zoals beslagen terwijl het paard gewoon nog steeds van mij is en ik wil niet dat mijn paard beslagen wordt.
Citaat:Dat beslagen zie ik niet echt zitten, ik zie verhalen die het dan weer aantrekkelijker maken maar dit verhaal brengt me toch weer aan het twijfelen.
HorsePassion schreef:Geen haar die er over denkt om mijn paard aan de politie te verkopen. Ik vind dat paarden niet bij rellen moeten worden ingezet. Zo veel stress voor die dieren. Vergeet niet dat paarden vluchtdieren zijn. Ze vinden rook en vuurwerk echt niet leuk. En ook niet elke agent kan fatsoenlijk paardrijden.
Ze zullen best goed verzorgd worden maar dat mag je bij toch ook bij elke particulier verwachten.
Ik vind het eigenlijk alleen prima als paarden voor surveillance worden ingezet maar helaas vormen stressvolle risicovolle evenementen de overhand.
Het is niet voor niks dat de politiepaarden in de zomer om de beurt voor 3 maanden op een wei worden gezet om bij te komen. Vaak met blessures en vaak om te ontstressen
Replica1233 schreef:Ook hebben we verhalen gehoord dat de politie met het contract het paard dus eigenlijk al koopt en het van hun is, en ze pas betalen als ze hem goedkeuren. Zo niet dan gaat hij naar de slacht, dat is ons verteld(niet door de politie zelf).
danamuts schreef:Jaren geleden heb ik ook vanuit de politie een mail gehad toen ik m’n paard te koop had. Onderstaand de werkwijze. Ik had toen ook mijn twijfels, maar meer omdat ik het paard niet helemaal geschikt achtte.
Onderstaand de mail die ik ontvangen heb:
de Federale Politie is actief op zoek naar nieuwe paarden. U biedt een paard te koop aan. Wij hebben hierin eventueel interesse.
Onze procedure verloopt als volgt.
Een delegatie van onze aankoopcommissie van de Federale Politie zal (na afspraak) bij u ter plaatse komen om het paard te bekijken: het karakter, bouw (structuur van het lichaam) en het profiel van het paard worden geanalyseerd. Deze dient door een door u voorziene ruiter bereden voorgesteld te worden. Vervolgens wordt het paard bereden door één van onze ruiters. Daarna wordt er gekeken hoe het paard reageert op bv. een vlag. Als het paard op deze dag geschikt bevonden wordt, wordt het op kosten van de Politie, naar de Politie te paard overgebracht voor een vaardigheidstest van maximum 14 dagen (verzekering is inbegrepen).
Tijdens deze periode wordt het paard onderworpen aan een grondige medische controle enerzijds en aan vaardigheidstest en zoals eenvoudige oefeningen op de begane grond (geen hindernissprong) anderzijds. Het doel is om zijn karakter en reacties in verschillende omstandigheden te testen.
Ten laatste op de veertiende proefdag wordt beslist of het paard een toekomst heeft als politiepaard. Als het antwoord positief is en er is een akkoord over de prijs, dan wordt de verkoop bekrachtigd en begint het paard een nieuw leven bij de Federale Politie. Als het paard niet geselecteerd wordt, keert het terug naar zijn eigenaar.
Bent u hierin geïnteresseerd gelieve mij dan terug te mailen voor verdere afspraken.
Dank bij voorbaat. Moest u nog verdere vragen hebben mag u mij deze altijd stellen.
Mvg
Federale Politie te Paard
suffie schreef:Wellicht is hij nog ergens terug te zien. Annet van Trigt heeft in 2010 en 2011 een documentaire gemaakt, die is opgenomen bij de Amsterdamse politie. Van de aankoop van een paard, tot zijn opleiding, intocht, strand, voetbalwedstrijden, etcetera.