Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:29

Pas maar op, als je te hard met je kont schud en het bevalt ze niet dan halen ze de pony zo weer op en ontbinden ze je contract. Ze verzinnen wel wat dat je er niet goed voor bent oid :+

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:29

Ben benieuwd om welke opvang dit gaat? Een pb’tje is altijd welkom.
Ik heb zo mijn vermoedens maar niet helemaal zeker.

Schandalig dat er dingen verborgen gehouden worden en dat er gewoon gelogen wordt over het verwijderen van de kies.

kiki1976

Berichten: 16922
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:31

Ik blijf het een verkapte vorm van handelaren vinden. En vind dit echt ronduit slecht en ook echt niet kunnen.
De spammen fb vol met zielige foto's om zo maar zo veel mogelijk geld binnen te harken. En dan doen ze dit? Echt bizar

Noblesse_

Berichten: 1839
Geregistreerd: 24-01-12
Woonplaats: Belgie

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:33

Oh dan heb ik inderdaad een idee wie het zijn, ja. Inderdaad handelaren die het verbloemen met ‘adoptie’. _O-

Telpeva

Berichten: 14873
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 20:44

Ik zou er rekening mee houden dat ze ook op bokt meelezen, ik heb ze in ieder geval al wel vaker zien reageren in topics op bokt die over die opvang gingen. Eigenlijk heb ik er nog nooit een positief topic over voorbij zien komen :o

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:01

Ik ben volgens mij een van de weinigen met een positieve ervaring met deze opvang :\
Hopelijk kun je (een deel van) de kosten vergoed krijgen! Hun tandarts/dierenarts die tanden doet is idd niet de beste helaas.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41945
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:03

TS, neem eens contact op met je rechtsbijstand.

Echwel

Berichten: 12516
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:06

Spaansepony schreef:
Pas maar op, als je te hard met je kont schud en het bevalt ze niet dan halen ze de pony zo weer op en ontbinden ze je contract. Ze verzinnen wel wat dat je er niet goed voor bent oid :+

En weer voor veel geld laten adopteren
Het is gewoon een akelig verdien model...

Stichtingen die onder een bv vallen je betaald de bv en die heeft dikke rood stand..

Geen goed woord over voor deze stichting

Brainless

Berichten: 29786
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:06

SincereQ schreef:
Ik ben volgens mij een van de weinigen met een positieve ervaring met deze opvang :
Hopelijk kun je (een deel van) de kosten vergoed krijgen! Hun tandarts/dierenarts die tanden doet is idd niet de beste helaas.

Dat kan gebeuren, maar zeggen dat er een kies is getrokken (en volgens de stichting waren zij daarbij) die er nog in zit.. ehh dat moet niet kunnen.

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:06

SincereQ schreef:
Ik ben volgens mij een van de weinigen met een positieve ervaring met deze opvang :
Hopelijk kun je (een deel van) de kosten vergoed krijgen! Hun tandarts/dierenarts die tanden doet is idd niet de beste helaas.

Idem ik heb ook positieve ervaring toen mijn geadopteerd paard ernstig afgevallen was dachten zij juist enorm fijn mee.

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:07

Telpeva schreef:
Ik zou er rekening mee houden dat ze ook op bokt meelezen, ik heb ze in ieder geval al wel vaker zien reageren in topics op bokt die over die opvang gingen. Eigenlijk heb ik er nog nooit een positief topic over voorbij zien komen :o


Of je krijgt niet vriendelijke pb's :+

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:07

Brainless schreef:
SincereQ schreef:
Ik ben volgens mij een van de weinigen met een positieve ervaring met deze opvang :
Hopelijk kun je (een deel van) de kosten vergoed krijgen! Hun tandarts/dierenarts die tanden doet is idd niet de beste helaas.

Dat kan gebeuren, maar zeggen dat er een kies is getrokken (en volgens de stichting waren zij daarbij) die er nog in zit.. ehh dat moet niet kunnen.

Misschien is er wel een kies getrokken maar niet die betreffende kies of was er nog een andere kies gespleten per toeval?
Dat is toch net zo goed mogelijk imo. En dan hebben zij idd een getrokken kies gezien.

Echwel

Berichten: 12516
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:08

Nou onvriendelijker dan in het echt kan bijna niet...

Been there done that

Django_Mette

Berichten: 1378
Geregistreerd: 25-03-13
Woonplaats: Betuwe

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:11

Het is een prachtig initiatief, maar de uitvoering ervan laat de wensen enorm over :( Vind diverse vrijwilligers ook alles behalve vriendelijke types.

Hopelijk komt het goed met je Shetlandertje TS!

Onali

Berichten: 18525
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:17

Art_Ificious schreef:
Misschien is er wel een kies getrokken maar niet die betreffende kies of was er nog een andere kies gespleten per toeval?
Dat is toch net zo goed mogelijk imo. En dan hebben zij idd een getrokken kies gezien.


Eleen schreef:
Dank voor jullie berichten.

Ik heb de opvang gesproken en ze beweerde in eerste instantie hoog en laag dat de gespleten kies er echt uit was gehaald en ze het zelf had gezien.. dit is dus echt niet correct. De pony heeft verder alle kiezen nog.



Een extra kies? :+

SincereQ
Berichten: 910
Geregistreerd: 22-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:23

Brainless schreef:
SincereQ schreef:
Ik ben volgens mij een van de weinigen met een positieve ervaring met deze opvang :
Hopelijk kun je (een deel van) de kosten vergoed krijgen! Hun tandarts/dierenarts die tanden doet is idd niet de beste helaas.

Dat kan gebeuren, maar zeggen dat er een kies is getrokken (en volgens de stichting waren zij daarbij) die er nog in zit.. ehh dat moet niet kunnen.

Nee dit klinkt meer alsof de hele tandarts er niet bij betrokken is geweest.
Was meer ter bevestiging van de andere reactie over de betreffende tandarts bedoeld.

paars

Berichten: 5645
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:25

Spaansepony schreef:
Pas maar op, als je te hard met je kont schud en het bevalt ze niet dan halen ze de pony zo weer op en ontbinden ze je contract. Ze verzinnen wel wat dat je er niet goed voor bent oid :+

Als die kans er juridisch is dan zou ik eerst officieel willen hebben dat ze afstand doen. Het zal je anders misshien nog gebeuren dat ze zeggen: “Dank voor het opknappen, we nemen ‘m weer mee”.

Eleen

Berichten: 40
Geregistreerd: 21-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-22 21:26

[/quote]
Misschien is er wel een kies getrokken maar niet die betreffende kies of was er nog een andere kies gespleten per toeval?
Dat is toch net zo goed mogelijk imo. En dan hebben zij idd een getrokken kies gezien.[/quote]

Nee echt niet hoor, alle kiezen heeft ze en godzijdank staat alles op papier! De vorige eigenaar en de tandarts/dierenarts hadden alles op orde en daar staat de kies 209, dé kies waar het om gaat, omcirkeld en ja.. die zit nog steeds gespleten in haar mond. Daar gaat dit alles om.

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:28

paars schreef:
Spaansepony schreef:
Pas maar op, als je te hard met je kont schud en het bevalt ze niet dan halen ze de pony zo weer op en ontbinden ze je contract. Ze verzinnen wel wat dat je er niet goed voor bent oid :+

Als die kans er juridisch is dan zou ik eerst officieel willen hebben dat ze afstand doen. Het zal je anders misshien nog gebeuren dat ze zeggen: “Dank voor het opknappen, we nemen ‘m weer mee”.


Ja hier zou ik ook goed voor opletten. Kan zomaar gebeuren.

Lastige situatie Ts!

Achterom
Berichten: 23095
Geregistreerd: 28-09-04

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:45

EORTH in de kiezen terwijl de snijtanden er nog in zitten? Dat is apart?

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 21:57

Pony is geadopteerd volgens hun en blijft dus hun eigendom. Ik weet niet wat er in hun contracten staat maar ze willen nog wel eens huisjes checken en plots de ponys ophalen weer.
Ik weet dat er in verleden een pony ooit geadopteerd is geweest en deze hadden ze terug gehaald omdat er lesjes mee gegeven werd dus werd er aan de pony verdient en dat mocht niet.

Het blijft een rare stichting :+ en voor t geld wat hun vragen aan de dieren kan je ze net zo goed uit de handel kopen voor zelfde geld en dan ben je eigenaar over je eigen dier :D

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Wie aansprakelijk kosten bij adoptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:01

Is het juridisch niet zo dat een eigenaar altijd eindverantwoordelijk is voor (medische) kosten?

Kunnen ze überhaupt in een situatie als deze hun handen er vanaf trekken onder het mom "in ons contract staat.. "?

AmyJamess

Berichten: 2131
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:03

Ik heb ook een verhaal gelezen ergens van iemand die een pony geadopteerd had en via een rechtzaak alsnog volledig eigenaar was geworden van de pony.
Weet niet precies het verhaal, maar blijkbaar is zo'n contract dan alsnog niet water dicht.

Spaansepony
Berichten: 999
Geregistreerd: 03-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:03

Ladygiroc schreef:
Is het juridisch niet zo dat een eigenaar altijd eindverantwoordelijk is voor (medische) kosten?

Kunnen ze überhaupt in een situatie als deze hun handen er vanaf trekken onder het mom "in ons contract staat.. "?


Maar op hun website staat dat een dier altijd hun eigendom blijft, dus dan zijn hun eindverantwoordelijk voor de kosten. Dan kan je dus elke rekening zo doorsturen van de dierenarts :+

Ladygiroc

Berichten: 5095
Geregistreerd: 08-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-22 22:08

Ik vind dat met dit soort dingen niet zo raar. Qua entingen mss discutabel maar hier heeft eem adoptant ook niet om gevraagd of invloed op gehad. Hun zijn de stichting dus hun horen imo de dieren voor zover mogelijk gezond of met een eerlijk verhaal te herplaatsen.

Zoals het in deze casus gaat lijkt mij juridisch niet lang stand houden.

Geen ervaring of kennis maar ben wel benieuwd hoe dit bij een rechter zou eindigen.