Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MarliesV schreef:Waarom, navragen kost alleen wat moeite.
Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.
Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.
Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.
Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.
Sunnda schreef:Een aangetekende brief sturen en aangeven dat als ze dan nog niet weg is het paard aan de weg komt te staan als 'gevonden voorwerp'.
Rare mensen heb je ook.
Dreamboy schreef:Daar gaat het nu niet om, het lijkt logisch maar mensen handelen niet altijd zoals jij hoopt/verwacht .MarliesV schreef:Waarom, navragen kost alleen wat moeite.
Want het kan goed zijn, dat je door maandelijkse betaling, ook een maand opzegtermijn hebt.
Wat ik van de 'andere kant' topics mij kan herinneren, is het normaal zo dat de betalingstermijn als opzegtermijn in acht genomen moet worden.
Dus jij hebt de eerste week december opgezegd, dat betekend niet voor de 1e van de maand, dus moet ze eind januari vertrokken zijn.
Om dit zeker te weten, zou ik navraag doen. En dan haar keurig een briefje overhandigen (voor 1 januari) dat ze per eind januari er uit moet zijn.
Maar als jij weet dat de stal opgezegd wordt o.a. omdat ik niet meer in kan staan voor de veiligheid van je paard, dan zorg je toch dat je zo snel mogelijk wat anders hebt?
meggiemeg schreef:Elke keer vragen als je haar ziet of er al zicht is wanneer ze weg gaat en dat de termijn blijft staan of ze wel of niet iets in eigen beheer heeft, dat je niet van plan bent om daar op te wachten en dat ze dan toch echt haar verantwoording moet nemen om dan tussentijds iets anders te vinden voor het paard.
Dreamboy schreef:Kennelijk niet, anders had je het topic niet geopend.
Beter meteen goed duidelijk zijn.
Dreamboy schreef:Dus ik mag hier niet om advies vragen aan mensen die misschien eerder met dit bijltje gehakt hebben? Ik woon niet in Nederland. Zal dus eerst uit moeten zoeken bij welke instantie ik hier moet zijn en wat de wettelijke regels hier zijn. Ze zegt vooralsnog dat ze begrijpt waarom ze weg "moet". Het gaat om de veiligheid van haar paard, maar tegelijkertijd maakt ze weinig aanstalten.
Courses schreef:Heel eerlijk; je vraagt advies en meerdere mensen geven dat. Vervolgens zeg je 'Dat vind ik te ver gaan, ik ga er vanuit dat het goed komt'. Dus wat wil je nu precies horen? Want al het advies wat ik gegeven zie worden sla je af?
Dreamboy schreef:Courses schreef:Heel eerlijk; je vraagt advies en meerdere mensen geven dat. Vervolgens zeg je 'Dat vind ik te ver gaan, ik ga er vanuit dat het goed komt'. Dus wat wil je nu precies horen? Want al het advies wat ik gegeven zie worden sla je af?
Dat is dus niet waar. Misschien moet je even terug lezen voor je commentaar geeft. Ik woon niet in Nederland en moet dus eerst uitzoeken wat hier de wettelijke regels zijn en waar ik terecht kan. Of vind jij een paard aan een boom binden een advies wat ik aan moet nemen? Meer advies is er namelijk niet gegeven.
bigone schreef:Waarschijnlijk geen mogelijkheid voor haar in de buurt? Omdat je zegt niet in Nederland te wonen?
En getuigen is mooi maar als dat bvb haar ouders zijn heb je er misschien nog weinig aan.
Inderdaad die brief sturen , opzegtermijn van een maand aanhouden . Kreeg je via de bank of contant betaald?
Be-Funny schreef:Waarom kun je de veiligheid niet meer garanderen?
Had daar dan niet eerder iets aan veranderd moeten worden in het kader van je verantwoordelijkheid nemen?
Dreamboy schreef:Nee, als ik alles van tevoren had geweten was ik er niet eens aan begonnen. Toen ze kwam was het prachtig mooi weer. Het heeft hier behoorlijk geregend, zo nat heb ik het hier nog niet mee gemaakt, en daardoor is een deel van de paddock vrijwel onbegaanbaar. De ruimte waar ze nu op lopen is te klein voor vier. Het gevolg is dat ze behoorlijk onverdraagzaam worden naar elkaar en er soms flink gemept wordt. Hij ligt gewoon niet zo goed meer in de groep. Het gedeelte waar ze nu lopen is wel verhard maar als het straks glad gaat worden ben ik bang dat ze gaan glijden als ze elkaar in de haren vliegen. Helaas heb ik niet de mogelijkheid om ze te scheiden. Daarnaast spelen er nog wat privé dingen waardoor ik gewoon geen pensionpaard meer wil hebben.