Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kidde schreef:mellamoshan schreef:Ik heb hem echt nooit mee. Al rij ik van n-h naar Limburg. Ga ik een weekend weg met paard vergeet ik hem nog mee te nemen. Nog nooit aangehouden of problemen mee gehad. :’)
Eens moet de eerste keer zijn natuurlijk.
elnienjo schreef:En als je gewoon vanuit je pensionstal op bosrit gaat, hoor je dan ook je paspoort mee te nemen? Dat met die paspoorten was nog helemaal geen ding toen ik m'n paard had.
Texas02 schreef:elnienjo schreef:En als je gewoon vanuit je pensionstal op bosrit gaat, hoor je dan ook je paspoort mee te nemen? Dat met die paspoorten was nog helemaal geen ding toen ik m'n paard had.
Nee, als je paard niet op de trailer / vrachtwagen gaat, hoef je hem niet mee. Als je direct vanuit stal op buitenrit gaat, hoeft dat niet. Als je bijvoorbeeld ergens naar toe gaat op buitenrit, je neemt je paard dus mee op de trailer ergens mee naar toe, dan moet je het paspoort mee in de auto, maar je hoeft het paspoort niet mee als je je paard gaat rijden. Puur alleen tijdens het transport.
elnienjo schreef:Wat is eigenlijk de reden dat je de paspoorten op stal moet laten liggen?
Sim schreef:Dat is toch eigenlijk best stom. Paspoort moet altijd bij paard zijn, dan zou dat ook moeten als je zonder trailer van huis bent voor een buitenrit.
mdhm13 schreef:.ik neem de gok
Ibbel schreef:Sim schreef:Dat is toch eigenlijk best stom. Paspoort moet altijd bij paard zijn, dan zou dat ook moeten als je zonder trailer van huis bent voor een buitenrit.
Oorspronkelijk was dat ook de bedoeling, totdat het tot de bolle hoofdjes in Den Haag doordrong dat paarden geen opbergvakjes hebben. Dus puur vanuit dat het praktisch gezien lastig is het ding mee te nemen hoeft het niet.
Ik begrijp niet dat er niet een pasjessysteem komt à la het autokentekenbewijs:
Deel 1: een pasje dat je meeneemt onderweg. Gewoon bij je autopapieren en rijbewijspasje. 1 meer of minder maakt ook niet meer uit. Ligt verder op stal.
Deel 2: pasje waar een chip in zit waar digitaal de hele medische geschiedenis op staat en ingevoerd kan worden. Blijft bij het paard op stal, gaat mee naar DA en wedstrijd. (Eigenlijk het vroegere vaccinatiepaspoortje)
Ja, zal wat technische ontwikkeling nodig hebben. Misschien zijn de chipreaders van DA's wel te ontwikkelen tot chipwriters ook.
En dan ook nog een 'kenteken deel 3' -achtig pasje dat de eigenaar thuis heeft, waarmee het eigendom kan worden aangetoond. Hoef je ook niet meer bang te zijn dat je je paspoort uit handen geeft.
Allemaal dezelfde chipcodes er op, en het is duidelijk dat de handel bij elkaar hoort.
Ibbel schreef:Maar dan kan je dus moeilijk 'on the spur of the moment' bedenken dat je met de trailer weg wilt, want je moet altijd vooraf melden dat je weg wilt.