Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
janderegelaa schreef:Waarom zou ze dat doen? Paard is bewezen niet goed en het is binnen 6 maanden. Zou wel Luc Schelstraete even bellen ofzo. 1 briefje is vaak voldoende.
Zonnebloem92 schreef:Ik vraag me af of je een sterke zaak hebt, je hebt het paard laten keuren en paard was op het moment van koop goedgekeurd voor het gebruiksdoel.
Nu blijkt hij na een tijd toch niet goed te zijn, maar even advocaat van de duivel: wie zegt dat dit niet bij jullie gebeurd kan zijn?
Ik zou inderdaad een jurist raadplegen.
Ik heb helaas ook een 3-jarige met kissing spines, klinisch laten keuren bij de koop en kwam er na een halfjaar achter dat ze dit had. Verkoper geeft aan dit niet te hebben geweten dus vette pech voor mij nu.
veerledec schreef:Zonnebloem92 schreef:Ik vraag me af of je een sterke zaak hebt, je hebt het paard laten keuren en paard was op het moment van koop goedgekeurd voor het gebruiksdoel.
Nu blijkt hij na een tijd toch niet goed te zijn, maar even advocaat van de duivel: wie zegt dat dit niet bij jullie gebeurd kan zijn?
Ik heb helaas ook een 3-jarige met kissing spines, klinisch laten keuren bij de koop en kwam er na een halfjaar achter dat ze dit had. Verkoper geeft aan dit niet te hebben geweten dus vette pech voor mij nu.
ALs je particulier koopt, ligt het anders dan in dit geval, zoals ook al eerder in dit topic staat. Je rechtsbijstand komt ook echt een heel eind met dit soort zaken hoor TS.
Zonnebloem92 schreef:Ik vraag me af of je een sterke zaak hebt, je hebt het paard laten keuren en paard was op het moment van koop goedgekeurd voor het gebruiksdoel.
Zonnebloem92 schreef:Ik heb helaas ook een 3-jarige met kissing spines, klinisch laten keuren bij de koop en kwam er na een halfjaar achter dat ze dit had. Verkoper geeft aan dit niet te hebben geweten dus vette pech voor mij nu.
Shanoniem schreef:Cayenne schreef:Los van een aankoopkeuring: Heb je hem bij de verkopers niet zien krampen toen hij uit de stal kwam?
En hoe was hij daar onder het zadel? Heeft hij toen ook gebokt?
Hij stond toen al klaar. Met zadel en al. Tijdens de eerste proefrit bokte hij 1x maar niet heftig. We hebben hierop doorgevraagd of hij dat vaker deed het antwoord was nee en natuurlijk ook van te voren gevraagd of hij braaf was met rijden waarop wij het antwoord ‘ja’ kregen
imaudy schreef:Met de kramperigheid kun je niks, dat was al te zien geweest bij aankoop.
Ik ben benieuwd naar een reactie van bevoorbeeld FloortjeM. Het lijkt mij iets te simpel gezegt het bedrijf bewijst maar dat er bij aankoop niks was. Er is een goede keuring, klinisch was de rug toen goed.
imaudy schreef:Met de kramperigheid kun je niks, dat was al te zien geweest bij aankoop.
Ik ben benieuwd naar een reactie van bevoorbeeld FloortjeM. Het lijkt mij iets te simpel gezegt het bedrijf bewijst maar dat er bij aankoop niks was. Er is een goede keuring, klinisch was de rug toen goed.
StalNollie schreef:Maar in dit verhaal doet de kramp er niet perse toe.
Verkoper kan dus aantonen dat het bij verkoop niet aanwezig was pony is zowel klinisch als röntgen gekeurd. Dus daarop ontbinden gaat niet
Zonnebloem92 schreef:Ik heb ook niet particulier gekocht, maar dan nog.. . Het wil niet zeggen dat de vorige eigenaar er vanaf wist in dit geval, vooral niet als het paard daarvoor wel goed liep.
Ik ben benieuwd naar de afloop.