Babootje schreef:Ayasha schreef:Ik ben geen verkoper.heb wel wat keuringen gezien waar ik koper noch verkoper was. Frappant dat de blessure dan ontstaat na de buigproef. Niet toen ie van de weide kwam. En dan liet je de mijne maar mooi staan. Maar daar werd geen buigproef op gedaan door een DA waarvan ik de deskundigheid niet ken.
Het kan best dat er na het klinisch onderzoek een blessure naar boven komt, maar dan zat die er hoogstwaarschijnlijk al. Je kunt onmogelijk het paard een blessure trekken met een buigproef.
Maar keuren bij een paardenarts/keuringsarts is natuurlijk altijd een aanrader.
Maar succes met paardenverkopen dan.Er is toch niemand die een paard gaat kopen terwijl de verkoper al zegt dat de klinische keuring niet uitgevoerd mag worden (door de dierenarts van je eigen keuze)?
Dat is zo ongeveer regel 1 die je in acht moet nemen als je een paard gaat kopen. Keuren bij een DA van eigen keuze.
Genoeg mensen die een verkoper op de blauwe ogen vertrouwen en een paard zonder enige vorm van keuren kopen. Ben met lesgeven bij zoveel mensen geweest die een paard zonder keuring gekocht hebben. Ik ben daar zo verbaasd over, dacht dat het algemeen bekend was dat je een paard altijd moet laten keuren.
De verkoper van mijn huidige paard vond een keuring niet nodig, want hij kende het paard en die was goed zei hij. Paard heb ik wel klinisch laten keuren en was idd goed, maar toch liever een paard wat goed bevonden is door de VA dan alleen door de verkoper.