SjonnieZ schreef:Zijn er dan zuinige auto’s die een 2-paardstrailer met inhoud mogen trekken?
De bmw die ik nu heb doet zonder trailer 1/18 ongeveer. Wel diesel.
Met trailer 1/10
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
belle_boef schreef:Geen idee wat de Volvo doet maar de Kia Sorrento die wij hadden deed zonder trailer 1/8
Zamba schreef:Welke auto hebben Julie voor de trailer?
Momenteel hebben we een Mercedes c kompressor station voor onze 2 paarden trailer maar zijn langzaam aan het kijken naar wat anders.
Ik weet dat deze er officieel niet voor mag, maar hij trekt hem zonder probleem.
Moossie90 schreef:Volvo v60 D6 hybrid Polar. Trekt echt met alle gemak van de wereld en rijdt zuinig. 1 op 20 als je met 1 paard rijdt, 1 op 17 met twee paarden.
Mag 2000kg trekken
Asciugamano schreef:Zamba schreef:Welke auto hebben Julie voor de trailer?
Momenteel hebben we een Mercedes c kompressor station voor onze 2 paarden trailer maar zijn langzaam aan het kijken naar wat anders.
Ik weet dat deze er officieel niet voor mag, maar hij trekt hem zonder probleem.
Land Rover Defender en Freelander. De eerste mag 3500kg trekken en de tweede twee ton.
Waarom mag jouw Mercedes er officieel niet voor? Mag ie niet genoeg trekken? (en waarom doe je het dan toch? Want het zal niet zonder reden zijn.)
Asciugamano schreef:Je bedoelt dat de Defender dat, vanuit de fabrikant, kán? Want hoe kan ik de agent overtuigen dan, wanneer ik er 4 ton achter heb hangen? (op het kaartje staat zelfs helemaal niks, het RDW vermeldt 3,5 ton.)
Maar natuurlijk kúnnen sommige auto's dat maar dat vermeldt de ts niet.
Asciugamano schreef:Moossie90 schreef:Volvo v60 D6 hybrid Polar. Trekt echt met alle gemak van de wereld en rijdt zuinig. 1 op 20 als je met 1 paard rijdt, 1 op 17 met twee paarden.
Mag 2000kg trekken
Die kende ik niet maar lijkt inderdaad een geweldige auto! (ik las alleen wel dat ie 1800 mag trekken en geen 2000)
Maar hij bevalt dus goed?
Brainless schreef:belle_boef schreef:Geen idee wat de Volvo doet maar de Kia Sorrento die wij hadden deed zonder trailer 1/8
Mijn Sorento haalt op 2-wheeldrive 1:10 a 11 zonder trailer (automaat 5-bak).
De V70 van mijn vriendin haalt 1:8 (bijna 9) zonder trailer.
Met trailer is mijn Sorento een stuk zuiniger dan de V70.
tengeltje11 schreef:Eerlijk kan ik niet snappen waarom mensen een auto voor een 2-paards hangen en er dito mee trekken als dit niet mag.... snappen jullie wel welke risico’s daaraan verbonden zijn? Dat je je eigen paarden in gevaar brengt, tot daar aan toe, maar er zal bij een ongeluk maar een 3de betrokken zijn... verzekering komt niet tussen, jouw leven geruïneerd en dat van die 3de persoon ook, want geen verzekering betaalt uit....
Moossie90 schreef:Asciugamano schreef:Die kende ik niet maar lijkt inderdaad een geweldige auto! (ik las alleen wel dat ie 1800 mag trekken en geen 2000)
1800kg hoor ik net van mijn man. Dat is juist. Maar je hebt met twee paarden flink over. Nou hebben wij Arabieren. Maar goed, rijdt zuinig en vlot, zowel met trailer als de caravan.
ikke schreef:tengeltje11 schreef:Eerlijk kan ik niet snappen waarom mensen een auto voor een 2-paards hangen en er dito mee trekken als dit niet mag.... snappen jullie wel welke risico’s daaraan verbonden zijn? Dat je je eigen paarden in gevaar brengt, tot daar aan toe, maar er zal bij een ongeluk maar een 3de betrokken zijn... verzekering komt niet tussen, jouw leven geruïneerd en dat van die 3de persoon ook, want geen verzekering betaalt uit....
Jawel, die tegenpartij wordt gewoon betaald. De verzekering komt dat alleen wel bij jou terug halen, in jouw voorbeeld.
Maar de regels worden ook vaker niet dan wel goed toegepast waardoor er hier mensen over de kling gejaagd zijn die met legale combi's rond reden. Besef dus goed dat het helemaal niet zeker is dat TS illegaal bezig is. Daarvoor heeft TS veel te weinig info verstrekt.
Dat is ook mijn punt richting Asciugamano: het komt nogal eens voor dat er meer kan en mag dan wat er gedacht wordt.
Dat ik dan toevallig iets meer dan gemiddelde interesse en kennis van Land Rovers heb is dan voor Asciugamano weer meegenomen![]()
En ja, die 6 ton mag er echt aan hangen, Asciugamano, ook bij jou
Asciugamano schreef:Moossie90 schreef:
Die kende ik niet maar lijkt inderdaad een geweldige auto! (ik las alleen wel dat ie 1800 mag trekken en geen 2000)
1800kg hoor ik net van mijn man. Dat is juist. Maar je hebt met twee paarden flink over. Nou hebben wij Arabieren. Maar goed, rijdt zuinig en vlot, zowel met trailer als de caravan.
Nou, 'flink over...?'![]()
Ik weet natuurlijk niet wat voor trailer je hebt (gewicht) maar die van ons weegt 860, op papier.
Onze paarden zijn ook niet zo groot / zwaar maar wegen samen ongeveer 1100. Daarmee hebben we dus niks over , achter de Freelander want ik denk dat die 860 misschien zonder reservewiel enz. is.
Een Arabier weegt ook wel 450kg toch?
Als je zeker wilt zijn, moet je maar eens over een weegbrug rijden, wanneer je weer eens met de paarden op pad bent.Ik vermoed dat je in overtreding bent.