Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
k_m schreef:Maar ik denk dat jullie de regels iets te streng nemen. Je mag de grens wel over, zelfs om te winkelen. Het gaat ik België om die 48 uur of langer want dan moet je in quarantaine. Voor werk school of eender wat mag je eigenlijk de grens over, alleen niet om op vakantie te gaan. Je moet gewoon die verklaring op eer bij hebben. Geloof mij ik steek wekelijks bijna 20 keer de grens over, zeker dat dit geen probleem vormt.
Gini schreef:Waarom wordt een objectief en juist antwoord op een duidelijke vraag gezien als overdrijven?
k_m schreef:Je mag wel de grens over met een verklaring op eer. Daarin moet je vermelden tussen welke data je reist. Dit kan je gewoon op internet vinden. Als jij zegt dat je een paard gaat bezichtigen gaat daar volgens mij niemand moeilijk over doen. Daarbij ben ik afgelopen week minstens 12 keer de grens over geweest voor werk, geen enkele keer gecontroleerd geweest..
Charaz schreef:
keona schreef:k_m schreef:In de verklaring op eer kan je letterlijk invullen dat het om dieren te verzorgen is / medische noodzaak.
Ja en voor opleiding ook. Paard is voor de opleiding. Ik ga zo vaak België in. Dus weet echt wel wat wel en niet kan, sommige hier roepen maar gewoon wat.