Eigen paard beïnvloedt autokeuze ? Trailer trekken..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:00

ja absoluut. In het begin had ik geen trailer maar zodra ik er 1 kon betalen meteen aangeschaft. Als je met koliek naar de kliniek moet zul je altijd zien dat dat om 12 uur s'nachts moet en er niemand bereikbaar is van wie je zou kunnen lenen. Het is nog nooit nodig geweest maar het idee dat het kan is erg fijn. Wij rijden nu een oudere mercedes, tussen de nieuwere modelen kom je minder auto's tegen die een tweepaards mogen trekken.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:00

manolito10 schreef:
Oké tweede vraag: iemand ervaring met Toyota RAV4 2006-2008 ?

Deze vind ik namelijk heeeel gaaf en kan genoeg trekken (>1600kg ivm reuze paard)

Een vriend van mij heeft er zo een, hij heeft er een autoambulance achter hangen. Hij is er tevreden over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:04

Ja, maar ik voel me wel heel verwend want wij hebben een Toyota Landcruiser erbij gekocht voor de trailer. Deze mag 3500 kg trekken. Voor woon-werk verkeer gebruik ik ‘m niet.

ivy_power89

Re: Eigen paard beïnvloedt autokeuze ? Trailer trekken..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:07

Hier zijn we van een ford ka naar een mitsubishi outlander gegaan.
Toen mijn hengst gecastreerd werd en ik dus met 3 paarden op 1 trailer weg kon, werd deze ingeruild voor een fiat talento (bus)

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:15

Jup, mijn volvo C30 (trekkracht 1300) trok ik de trailer al mee. Maar toen ik een lease auto uit mocht zoeken, iets gezocht wat 1500 of meer mocht trekken. Het is een Nissan QashQai geworden.

om vervolgens een peesblessure te ontdekken bij je paard, te stoppen met wedstrijden en de trailer max. x te hebben gebruikt :'), contract loopt toch echt minstens 4 jaar. Blijft overigens een heerlijke auto, maar als ik dit geweten had, was ik denk ik voor een iets goedkopere auto in bijtelling gegaan.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:27

Ja! Wij zijn van een vw fox naar en opel merriva gegaan.
Juist on een kleine carvan te kunnen trekken en een 1,5 paardstrailer/ pony trailer.
het maximum is het trekpaard en alles wat verder vervoerd word is lichter, maar meestal zijn de ring rij wedstrijden in de buurt over vlakke weg of tunnels. Is het verder weg dan gaat ze met de transporteur mee in de vrachtwagen!
Maar wij zijn geen"sport" mensen en hebben voor een wat handzamere gezinsauto gekozen, nog steeds geen spijt van Want alles wat me lief is kan meerijden!.
Laatst bijgewerkt door kwita op 03-02-21 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:29

Nee, ik heb destijds een C1 aangeschaft. Maar ik kon wel altijd de auto van mijn ouders lenen, dan wilden zij best een dagje in mijn autootje tuffen.
Als dat niet had gekund, is het toch een afweging hoe vaak je hem gebruikt. Ik vond de vrijheid heel fijn om een auto te hebben op het moment dat het nodig was. Geen gedoe met een bezoekje aan de dierenarts, wedstrijd of het stand. Maar het totaalplaatje is wel prijzig, als je hem niet vaak nodig hebt is huren voordeliger.

Inmiddels geen paard meer :(

Elfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:31

manolito10 schreef:
Oké tweede vraag: iemand ervaring met Toyota RAV4 2006-2008 ?

Deze vind ik namelijk heeeel gaaf en kan genoeg trekken (>1600kg ivm reuze paard)

Ik heb een Toyota RAV4 van 2007. Een 2.2 diesel AWD. Mag 2000 kg trekken. Trekt een Ifor Williams met een paard en een shet op met gemak.

miicchhellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:36

Ik heb er 3 die het mogen, 1 A4 diesel, Q3 diesel en een BMW X5.
Allemaal ooit met het oog op de trailer gekocht maar ze zijn tot nu toe altijd gebleven :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:52

Dit kan geen toeval zijn _O- _O-

Ik heb net mijn nieuwe auto opgehaald die 1500 ipv 1200 kan trekken.
Need I say more?

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 18:58

Ik heb nu nog een klein autootje waarvan de kosten relatief laag zijn. Ik heb een eigen trailer en huur een knappe bus als ik op stap wil. Inmiddels is het omslagpunt van blijven huren of zelf iets groters kopen bereikt, dus ben ik op zoek naar een andere auto die ook mijn trailer kan trekken.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:06

Hahaha ja, de enige auto's die mij interesseren zijn de auto's die aardig wat mogen trekken. Als mijn man weer eens een leuke auto (lees sportwagen) zit te promoten, is mijn reactie altijd; ""Kan ie een trailer trekken? Zo niet, laat maar...."". Mijn auto is dus specifiek aangeschaft voor de trailer/paarden. Die van hem is voor woon-werkverkeer en als we zonder de paarden op pad gaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:10

Wij hebben een 'leuke' auto (mx5, cabriootje), nou ja, ik zeg wij. Ik heb een cabriootje en mijn man moet in de paardenkarsleur-auto rijden :')

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:11

Eerste jaren niet. Toen reed ik kleine goedkope autootjes en kon altijd te paard naar wedstrijden in de buurt.
Daarna een aantal jaar ernaast oude paardenvrachtwagen ernaast gehad.
Die was een jaar geleden ‘op’, dus toen Renault Clio ingeruild voor een Citroën C4 2.0.
Speciaal gezocht naar ‘lichte’ auto die wel veel mag trekken (1550kg). Vaste kosten vallen dus mee, alleen benzine gaat hard! :+ Gelukkig rij ik verder weinig!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:30

Ja in de zin van grote achterklep (moet toch echt wel een baal hooi door passen), nee in de zin van kan wat trekken. Uitrijgebied zat meteen de poort uit, wedstrijden geen lol in en in geval van spoed vindt ik het niet verstandig om zelf achter het stuur te stappen. Voor zo'n uitzondering is er dus een vriendin of paardentaxi.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:35

Zeker! Ik heb een vivaro bus gekozen. Maar die heeft een dubbele functie. We hebben veel laadruimte nodig voor ons bedrijf en dus de trailer trekken

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:15

Hier al een auto die een trailer mag trekken voordat er een eigen paard is :')
Bij mijn vorige verzorgpaard pakte ik altijd de auto van mijn ouders (Opel Zafira - mag 1350 trekken) als ik met de trailer in de weer was. Nu kon ik die auto van hen overnemen tegen inruil van mijn kleinere auto (Honda Civic) die niet zoveel mocht trekken. Dus dat gedaan, enerzijds idd met het oog op het trekken van een trailer. Anderzijds ook met het oog op autovakanties. Kan hier een stuk meer zooi in kwijt en het rijdt ook comfortabeler naar bijv Italië of Frankrijk :)
Heb m binnenkort nodig om mijn verzorgpaard te vervoeren dus daarin komt ie iig goed van pas en ik studeer binnenkort af en overweeg dan ook naar een eigen paard te gaan kijken. Dus ook dan wordt ie vast wel nuttig :)

xHoefijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:36

Toen mijn vriend zijn lease auto mocht uitzoeken hebben we daar zeker rekening mee gehouden dat deze de trailer kon trekken!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:38

Daarom was mijn eerste auto een dikke Volvo ipv een klein goedkoper autootje.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:58

Niet mijn auto maar die van mijn wederhelft zeker, hij mocht hem uitzoeken maar ik had voorwaardes over het trekvermogen en natuurlijk de aanwezigheid van een trekhaak.

Gelukkig rijdt hij zelf ook graag met een grotere auto dus was het geen enkele discussie :D

Rijden een Tiguan tegenwoordig. Vorige was een Audi A3 sportback, geen lompe auto maar kon prima een anderhalf paards achter hoor.

Kwam een keer met die auto fris gepoetst met trailer bij de kliniek, kijkt de DA mij aan, sjieke bak!
Ja van manlief.... Hij moest lachen, dat ik met zo'n mooie auto gewoon die dikke knol mocht vervoeren :')

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:06

ja ik heb een BMW528i van 25 jaar oud. Hij kan mijn trailer trekken maar daarnaast is het een heerlijke auto en een Young Timer, misschien is dat ook handig voor je om te onderzoeken.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:20

Zeker!
Net een andere auto, vorige auto's konden altijd zeker 1,5paards trekken, nu een auto die 2paards mag trekken, trailer moet een x ingeruild worden voor twee paarden maar heeft nog geen haast.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:22

Ja! Ik heb een Nissan Xtrail en een 2-paards trailer.

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:32

Wij hebben net een Opel Grandland X gekocht, benzine en mag 1400kg trekken. We hadden hiervoor een diesel maar dat werd te duur, niet genoeg km..

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:50

Jupp, m'n kleine auto verkocht voor een leuke trailerauto en nog enigszins zuinig (gezien ik veel km op een dag rij).
Ik heb nu een Mazda 3 Sport en ontzettend blij mee :D

Voor die tijd reed m'n pa ons altijd, met een Hyundai Tucson