Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Vjestagirl schreef:Ene oor in, andere oor uit. Als ze tegen je begint te praten gewoon zeggen "oh, ik kom hier voor mijn paard, niet voor gepraat over andere mensen" of "oh, dit interesseert me eigenlijk niet zo" en doorgaan waar je mee bezig was.
Esther schreef:Gelukkig heb ik stalhouders die dat soort gedrag niet pikken.
Als ze signalen krijgen dat mensen zich zo gedragen dan worden ze aangesproken. Blijven ze aan de gang dan worden ze weggestuurd. Iedereen weet zo waar ze aan toe zijn en op het moment is er een fijne groep pensionklanten.
lnvdh schreef:niet is zo irritant als de paardenmens wat dat betreft. Op mijn vorige stal ook altijd wel wat. mensen die overal wel wat van vonden en sommige mensen vermeed ik.. als zij de rijbaan in kwamen ging ik eruit...Ze negeren was bij mij de beste optie en onthouden dat ik niet iedereen leuk hoef te vinden. Gelukkig was de stalbaas neutraal en nam het voor niemand op dat vond ik wel goed. Nu sta ik op een kleinere stal en ondanks de faciliteiten stukken minder zijn heb ik nul last meer van mensen...
uiteindelijk kijk ik naar het paard. die staat er 24/7 ik kom er max 3 uur per dag.. zowel mijn paard als ik moet het goed hebben.. als je paard er goed staat zou ik proberen of je het kan negeren. zeg hoi en doei maar meng je niet in gesprekken en geroddel... als dat echt niet lukt en je op alleen op tijden kan komen waarbij je je niet prettig voelt ja dan zou ik overwegen om te verhuizen...
Vjestagirl schreef:Ene oor in, andere oor uit. Als ze tegen je begint te praten gewoon zeggen "oh, ik kom hier voor mijn paard, niet voor gepraat over andere mensen" of "oh, dit interesseert me eigenlijk niet zo" en doorgaan waar je mee bezig was.
Esther schreef:Gelukkig heb ik stalhouders die dat soort gedrag niet pikken.
Als ze signalen krijgen dat mensen zich zo gedragen dan worden ze aangesproken. Blijven ze aan de gang dan worden ze weggestuurd. Iedereen weet zo waar ze aan toe zijn en op het moment is er een fijne groep pensionklanten.
pien_2010 schreef:Esther schreef:Gelukkig heb ik stalhouders die dat soort gedrag niet pikken.
Yep, meegemaakt op meerdere stallen dat een of meerdere mensen weg werden gestuurd om die reden. Ooit een hele groep werd weggestuurd, met keurige opzegging van reden en in acht neming van opzegtermijn, en binnen no time stond het weer vol en toen hebben we het toch gaaf gehad met elkaar.
Altijd was het een verbetering en bij aanname werd het ooit er bij gezegd dat bij vervelend gedrag er vertrokken moest worden.
Ooit ook meegemaakt dat iemand die echt altijd de poetsplaats uren en uren bezet hield werd weggestuurd. Ik had er echt nog nooit last van gehad want we bleven in de stal en waren het gewoon gewend, maar het was zooo gaaf dat we onze Hercule op die luxe plaats eens konden "wassen, drogen en strijken" toen ze weg was. Ik vind wegsturen een heel goed middel.
Dilan93 schreef:Ze genoot ervan en elk haartje etc kreeg een beurt en het paard glom als een spiegeltje, dat was duidelijk anders als bij ons, dus ik vond het echt niet erg. Wij waren meer van het rijden en die merens van ons die veel buiten stond was vaak te vies om aan te pakken. Dus hoppakee, gauw borsteltje erover met name zijn rug, hoefjes en rijden met die boender. Ik vond het echt totaal niet erg, alleen toen ze weg was, merkte ik wel hoe irritant ze eigenlijk aanwezig was. Dus de stalbaas heeft dat denk ik toch goed gedaan, ook al vond ik het heel erg sneu voor haar, want volgens mij had ze naast het paard niet veel.Ik vraag me dan af wat je zo lang op de poetsplaats moetzal dat paard ook wel tureluurs van geworden zijn.