Boras schreef:Sterkte met het verlies van je paard, ts.
Ik lees dat je (in eerste instantie) vooral hebt gecommuniceerd met de stalhulp, een stalgenoot, de persoon die de stal ging overnemen. Wanneer heb jij na de dood van je paard voor het eerst met de staleigenaar gesproken en zaken doorgesproken?
Voor het juridische gedeelte raad ik je aan contact op te nemen met een jurist. Niet alles wat je in een contract zet, is rechtsgeldig.
Verder kan ik geen respect opbrengen voor de manier waarop de pensionhouder de zaken heeft aangepakt.
Ik heb enkel een appje met gecondoleerd gehad van de staleigenaar in een groepsapp van stal en kort daarna een persoonlijk appje dat hij mijn paard met respect uit stal had gehaald die ochtend. Niks over kosten! Ik had de eigenaar nog geappt over het leeghalen van de kast, een keer na sluitingstijd. Daarna heeft hij mij genegeerd. Hij reageerde niet op appjes en nam de telefoon niet op. Toen kwam er ineens een brief met een factuur en het bericht dat er geen stalgeld werd teruggeven ondanks dat de stal al weer vol stond.
Wij gaan inderdaad contact opnemen met een jurist.