Met blote voeten op stal.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 17:48

Ik ben uiteraard wel goed verzekerd. Ben wel op zoek naar een andere plek voor mijn paard, maar daar zit tot op heden niet echt schot in. Ze hebben wel meer van die eh..aparte ideeën.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 18:09

Als ze ouder zijn dan 14 jaar dan hebben ze een eigen risico factor. Als jouw paard hun voet verbrijzeld ben jij deels aansprakelijk. Hopelijk heb je een aansprakelijkheidsverzekering. Dom van ze. Ik weet hoelang en slepend de letselschade zaken kunnen zijn.

ruitje

Re: Met blote voeten op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:00

Ik dacht na je titel: waarom zou een paard niet zonder ijzers op stal kunnen :+

Sommige dingen verbazen me toch :')

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 19:20

ruitje schreef:
Ik dacht na je titel: waarom zou een paard niet zonder ijzers op stal kunnen :+

Sommige dingen verbazen me toch :')

Haha misschien is dat het wat er in hun hoofd omgaat: onze paarden moeten zonder ijzers, dus wij moeten ook zonder schoeisel.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:53

Als het gaat om de staleigenaar en de dochter, dan word het misschien wel anders wbt aansprakelijkheid, met zekerheid durf ik dit ff niet te zeggen, maar weet wel dat wanneer iemand bijv. als instructeur(professional dus) de keuze maakt om niet passend gekleed te zijn het MIJN schuld is als het mis gaat, en niet de schuld van het paard van een klant.
In die context kan ik mij voorstellen dat wanneer het gaat om de staleigenaar of bijv. een dierenarts, dit ook valt onder hun eigen verantwoordelijkheid.
Dus ik kán me voorstellen dat staleigenaar dan verantwoordelijk is, hoe dat voor de dochter zit, dat weet ik dan niet.

Overigens bizar idee om blootvoets rond te lopen, het idee alleen al :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 19:56

Bij mijn oude manege hingen altijd papiertjes met het soort wond en hoe dat eruit zag wanneer iemand slippers droeg.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:07

Heel even; lopen ze echt op blote voeten of teenslippers? Je heb dan toch met bloten voeten al last van steentjes Ed?
(Even buiten beschouwing of het wel of niet veilig is)
Kan je juridisch loket niet bellen? Dan heb je meer zekerheid.

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-20 20:17

miesnaom schreef:
Heel even; lopen ze echt op blote voeten of teenslippers? Je heb dan toch met bloten voeten al last van steentjes Ed?
(Even buiten beschouwing of het wel of niet veilig is)
Kan je juridisch loket niet bellen? Dan heb je meer zekerheid.

Ze lopen echt op blote te voeten. Kan mij ook echt niet voorstellen dat het lekker loopt. Lekker warme mest tussen de tenen misschien <<)

Juridisch loket is wel een optie ja.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-20 20:57

Ik loop zelf ook heel graag op blote voeten.. ook buiten.. dus dat snap ik wel.. en zeker omdat het hun eigen huis is begrijp ik ook nog wel dat ze zoiets hebben van ik ben thuis dus niemand die gaat bepalen wat ik hier voor schoeisel aan heb..

Tussen de paarden is idd niet slim.. maar ik betrap me er zelf ook wel eens op.. ff de de wei open zetten.. ff de water bakken vullen.. dan hoeven er in principe geen paardenhoeven bij je voeten in de buurt te komen natuurlijk, maar uiteraard zit een ongelukje in een klein hoekje.. dat snap ik ook wel..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:26

siskeh schreef:
Als het gaat om de staleigenaar en de dochter, dan word het misschien wel anders wbt aansprakelijkheid, met zekerheid durf ik dit ff niet te zeggen, maar weet wel dat wanneer iemand bijv. als instructeur(professional dus) de keuze maakt om niet passend gekleed te zijn het MIJN schuld is als het mis gaat, en niet de schuld van het paard van een klant.
In die context kan ik mij voorstellen dat wanneer het gaat om de staleigenaar of bijv. een dierenarts, dit ook valt onder hun eigen verantwoordelijkheid.
Dus ik kán me voorstellen dat staleigenaar dan verantwoordelijk is, hoe dat voor de dochter zit, dat weet ik dan niet.

Overigens bizar idee om blootvoets rond te lopen, het idee alleen al :+

Mensen die professioneel met paarden omgaan hebben een beroepsrisico.daar zullen ze zelf ook wel voor verzekerd zijn.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-20 11:38

Amyd schreef:
Ze lopen echt op blote te voeten. Kan mij ook echt niet voorstellen dat het lekker loopt. Lekker warme mest tussen de tenen misschien <<)

Dat is ook echt het eerste waar ik aan dacht.:r

De vraag is natuurlijk of de schade met blote voeten niet ook aangericht zou kunnen worden als de persoon wel schoenen aan zou hebben. Die dunne Nike's bieden natuurlijk 0 bescherming en kunnen ook ernstige verwondingen veroorzaken. Ik denk dus eigenlijk dat het helemaal niet relevant is dat ze op blote voeten lopen. Als je zo'n situatie wilt voorkomen, moet je laten ondertekenen dat jij niet verantwoordelijk bent voor de schade aan personen door jouw paard.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-20 11:34

Als het de eigenaren van het spul/de stal/de stek zijn
Lekker uit laten zoeken, die zouden het sowieso moeten weten/snappen :evaw: