Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Blussem schreef:Nee. Aanschaf prijs + opknappen van ze oude trailer is 9/10 keer duurder of net zo duur als een nieuwe trailer.
Nico12 schreef:Ik heb, raming, ongeveer 5 keer een nieuwe trailer gekocht. Sluis, Henra, Westfalia, Blomert. Ondanks regelmatig onderhoud waren alle trailers na 8 - 10 jaar behoorlijk op. Als je kijkt wat je na 10 jaar er nog voor terug krijgt c.q kost dan is een gebruikte trailer kopen slechte investering. Dus Ik zou nog even doorsparen voor een nieuwe.
pol013 schreef:Nico12 schreef:Ik heb, raming, ongeveer 5 keer een nieuwe trailer gekocht. Sluis, Henra, Westfalia, Blomert. Ondanks regelmatig onderhoud waren alle trailers na 8 - 10 jaar behoorlijk op. Als je kijkt wat je na 10 jaar er nog voor terug krijgt c.q kost dan is een gebruikte trailer kopen slechte investering. Dus Ik zou nog even doorsparen voor een nieuwe.
Hout, aluminium of polyester?
En wat waren de gebreken om ze weg te doen?
Nico12 schreef:pol013 schreef:Hout, aluminium of polyester?
Afschrijving laag/ inruilwaarde is hoog. Onderhoud jaarlijks geen reparatiekosten.
Levensduur trailerbanden is wegens haarscheurtjes maximaal 7 jaren. Autobanden wegens afschuifkrachten niet toegestaan. Levensduur schokbrekers, wegens slijtage OF corrosie 8 jaren. Wielophanging Westfalia 10 jaren wegens corrosie, gietvloer max 10 jaren, schrapend paard, opbouw gedeeltelijk hout/ trapbescherming max 10 jaren, paarden gaan met ijzers breed staan achter en dat geeft forse slijtage net boven de vloer/ trapbescherming staal geeft vocht problemen. Houten vloer heb Ik alleen mijn eerste trailer gehad, daarna variaties houten vloer levensduur onbekend, tot 10 jaren maximaal met oprolzeil, veren uitzetramen, steunwiel ivm omdraaien in hoogste stand, bedrading aansluitingen in verlichting, lamp fittingen en aansluitstekker maximaal 8 jaren.
ikke schreef:Hout, aluminium of polyester?