Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
tita schreef:Helaas vorig jaar verkocht hij stond alweer 5 jaar stil.
Nu trailerloos maar bevalt me niet
Lichtelijk ingewikkeld, maar in Duitsland kan je je trailer belastingvrij maken als je er alleen paard en paardgerelateerd in vervoerd. De mijne mocht dus alleen maar paard in, buurvrouws mocht alles in, en als ik dan wat anders moest vervoeren ruilden we gewoon de trailers om. Een ander kreeg hem niet mee. Zon ding kost genoeg geld, en wat de anderen al schrijven bij schade blijf je er vaak op zitten. Gebeurd dus gewoon niet. LiselotZorro schreef:Ik zou nooit meer zonder trailer willen. Het is zo verschrikkelijk makkelijk en geeft zoveel vrijheid. Ik gebruik hem regelmatig 4-5 keer per week.
Ik leen hem alleen uit aan een select groepje mensen die zelf een trailer hebben. Bijvoorbeeld als hun trailer in onderhoud is. Mensen die zelf geen trailer willen kopen hebben pech; spullen kosten nu eenmaal geld.
AmoorM schreef:Maar verdienen jullie dan allemaal zoveel geld dat je stalling (paard), grote auto (zowel in aanschaf als onderhoud) en trailer met daarbij je eigen kosten zoals vaste lasten (hypotheek etc) kunnen betalen? Ik vraag mij echt af hoe sommige mensen het doen.. Ik verdien redelijk goed, maar kan mij nu echt geen dikke bak veroorloven. Sparen voor een trailer is nog geen big deal. Maar het is niet alleen de trailer, je trekt hen niet met een klein zuinig autootje.
maralyn schreef:AmoorM schreef:Maar verdienen jullie dan allemaal zoveel geld dat je stalling (paard), grote auto (zowel in aanschaf als onderhoud) en trailer met daarbij je eigen kosten zoals vaste lasten (hypotheek etc) kunnen betalen? Ik vraag mij echt af hoe sommige mensen het doen.. Ik verdien redelijk goed, maar kan mij nu echt geen dikke bak veroorloven. Sparen voor een trailer is nog geen big deal. Maar het is niet alleen de trailer, je trekt hen niet met een klein zuinig autootje.
Ligt aan het gewicht trailer en wat voor auto je er voor wilt hebben.
Manlief heeft Ford focus, ikzelf nu nog een i10. En we wisselen regelmatig auto.
En beiden zijn geen dikke zuiperds.
Ik doe het dus niet alleen. En daar ben ik echt wel eerlijk over.
ikke schreef:Tja, je kunt ook een auto hebben, een trailer kopen en vervolgens niet met je eigen paard ermee durven rijden.
Dan leen je een chauffeur (ikke in dit geval) en kom je er ook. Ik krijg d'r al vijf jaar niet over gehaald om het zelf te gaan oefenen. En ja, die pony staat als een blok op de wagen; je gooit d'r van een afstandje erin en uit, geen enkel probleem.
Ik heb het allemaal gehad maar uiteindelijk weer terug bij af: een vrachtwagen. Alle gedoe bij elkaar vind ik dat nog altijd het lekkerste rijden, ook voor de paarden.
AmoorM schreef:Maar verdienen jullie dan allemaal zoveel geld dat je stalling (paard), grote auto (zowel in aanschaf als onderhoud) en trailer met daarbij je eigen kosten zoals vaste lasten (hypotheek etc) kunnen betalen? Ik vraag mij echt af hoe sommige mensen het doen.. Ik verdien redelijk goed, maar kan mij nu echt geen dikke bak veroorloven. Sparen voor een trailer is nog geen big deal. Maar het is niet alleen de trailer, je trekt hen niet met een klein zuinig autootje.
Muze schreef:Samenwonen en samen een wat grotere auto hebben?
Een auto die een gewone trailer mag trekken met een pony erin, hoeft geen extreem luxe bak te zijn..
Zo'n Ford Focus spreekt mij wel aan. Die auto hebben wij in het verleden ook gehad!