Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
_Penotti schreef:Oefen dat uitladen nu een paar keer.
Maak hem voor los en dan gaat hij hangen op de achterbuis.
Ga dan niet proberen zo snel mogelijk die buis toch weg te krijgen, nee laat maar staan.
Knuffel hem, praat tegen hem. Laat de achter helper als het veilig is over zijn kontje kriebelen.
Geef als afleiding eventueel een snoepje.
En op het moment dat de druk al een poosje van de stang is haal je die weg.
Probeer als het lukt ook dan nog niet meteen naar achter te laten lopen, maar kriebel en praat nog rustig verder en zet dan achterwaarts.
Ik denk dat geduld en even oefenen het bier echt wel goed kan komen.
Maar nieuw trailer, nieuwe mensen, nieuwe omgeving, heeft het gedrag van weg iot dat opgesloten ding dat ik alles weer kan zien.
MairiMacBran schreef:Tweepaards willen we gaan proberen, we hebben echter net een gloednieuwe anderhalf. Budget laat weer een nieuwe trailer niet toe...
Oefenen doen we, maar levert tot nog toe paniek en pogingen tot omdraaien en daadwerkelijk omdraaien op.
MairiMacBran schreef:Bij de vorige eigenaar ging het halstertouw over de hals en liep hij zelf naar binnen, stang er achter en klep dicht. Bij uitladen klep open, stang weg en tikje op zijn bil dat hij kon gaan en dan liep hij er zelf rustig af.
Gini schreef:MairiMacBran schreef:Bij de vorige eigenaar ging het halstertouw over de hals en liep hij zelf naar binnen, stang er achter en klep dicht. Bij uitladen klep open, stang weg en tikje op zijn bil dat hij kon gaan en dan liep hij er zelf rustig af.
Euhm...voor mij is hoe je dat beschrijft bijna perfectie. Ik wou dat mijn paard zo zou laden, dan zou ik niet altijd een tweede persoon nodig hebben. Kan je precies aangeven waar jij vindt dat dan het verborgen gebrek zit? Want volgens mij heb je een paard dat beter laadt dan gemiddeld.
Dan is dat voor de pony inderdaad een nieuwe situatie waar die aan zal moeten wennen, maar maakt het naar mijn mening niet opeens een onlaadbaar paard dat teruggebracht kan worden bij de vorige eigenaar op grond van verborgen gebrek. Gini schreef:Euhm...voor mij is hoe je dat beschrijft bijna perfectie. Ik wou dat mijn paard zo zou laden, dan zou ik niet altijd een tweede persoon nodig hebben. Kan je precies aangeven waar jij vindt dat dan het verborgen gebrek zit? Want volgens mij heb je een paard dat beter laadt dan gemiddeld.