Sizzle schreef:Ik zou het paard er in iedergeval voor laten staan. Veel te bang dat je stalkerig gedrag krijgt van de „ex“.
Ik vind het ook buitengewoon hypocriet: jij mag wel je paard lozen als je hem zat bent maar de nieuwe baas moet zich voor jouw ego in bochten wringen.
Beetje kort door de bocht, ik heb ook zo'n paard overgenomen met deze clausule. De eigenaren wilden vooral het beste voor hem (wat zij hem niet meer konden bieden) en niet dat hij in de handel terecht zou komen. Gaf mij alleen maar een fijn gevoel, en het is ook een fijn gevoel dat als je er zelf op de een of andere manier niet meer voor kunt zorgen dat het dier weer terug kan. Geen last gehad van stalkerig gedrag hoor. En hier staat het ook gewoon in een contract incl. bedrag en voorwaarden.
Dus voor de TS, ik zou het terugkoopbedrag en voorwaarden dan ook noemen in het contract zodat je daar geen problemen mee krijgt. Bijv. hetzelfde bedrag voor hetzelfde niveau, mocht het paard iets mankeren dan voor een lager bedrag. Mocht het paard meer waard zijn geworden, dan voor dat huidige getaxeerde bedrag (en afspreken wie er taxeert).
Prof stallen zijn tussenpersonen dus daar gaat zoiets nooit bij lukken, maar een goedwillende particulier zou kunnen.
Let wel op, zekerheid heb je nooit..verkopen is loslaten.