Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Iris82 schreef:Yup. Neem bijvoorbeeld de bekende Stal Doorstap. Zij zetten hun inruilgarantie op hun site. Dat is perfect hoor, geen haat. Ze doen iig wat dat betreft eerlijk hun zaken.
Maar feitelijk gezien, is het geen service maar de wet. En die wet zouden alle stallen moeten kennen.
Babootje schreef:De wet zegt wel dat de verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld een ander paard aan te bieden. Zonder meerkosten overigens. Het kan natuurlijk best zijn dat er niet direct een geschikt dier is, maar het mag ook zeker geen maanden duren.
Ibbel schreef:Galuppy0546 schreef:Nou ik ben bang dat ik dit zelf niet verkocht krijg... Ik kan hier op bokt geen video toevoegen volgens mij, maar voor de nieuwsgierigen heb ik op beeld staan hoe hij zich gedraagd.
Ik ga er niet eens opzitten om voor te rijden als er iemand voor komt. Sterker nog ik weet niet eens of ik wel iemand wil laten proefrijden, want ik ben als de doods dat hij iemand verwond.
Je zegt in je OP dat je vriendin die beter/langer rijdt en ook paarden inrijdt, er wel mee kan rijden.
Je zou kunnen vragen of zij hem voor jou door wil rijden (tegen betaling), al dan niet om hem daarna te verkopen.
Wil je toch de verkoper 'aanpakken', dan is het niet 'dwaling' maar 'non-conformiteit' waar je het op zou moeten gooien. Je hebt iets gekocht wat wel bruikbaar is (je vriendin kan er wel op rijden) maar niet door jou. Het voldoet niet aan de eisen die jíj vooraf gesteld hebt: een paard voor een onzekere beginnende ruiter.
Marije_jiplover schreef:Even een heel andere insteek.
Hoe wordt het dier gehouden nu en hoe werd die gehouden hij de verkoper?
En wat voor voer kreeg die en krijgt die nu?
Ik heb paarden (bij dezelfde eigenaar) bij verandering van stal en voerbeleid zien transformeren van super braaf naar staatsgevaarlijk.
Voer terug veranderd naar voer wat die op de vorige stalling kreeg en iets meer naar buiten en het paard werd weer braaf.
Brainless schreef:Babootje schreef:De wet zegt wel dat de verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld een ander paard aan te bieden. Zonder meerkosten overigens. Het kan natuurlijk best zijn dat er niet direct een geschikt dier is, maar het mag ook zeker geen maanden duren.
Ja en nee...
Volgens de wet mogen ze iets repareren (dat gaat niet met een paard) en evt vervangen voor precies hetzelfde "product".
Een paard is uniek dus niet te vervangen voor precies hetzelfde paard.
Dus is geld terug de enige optie.
Brainless schreef:Babootje schreef:De wet zegt wel dat de verkoper in de gelegenheid moet worden gesteld een ander paard aan te bieden. Zonder meerkosten overigens. Het kan natuurlijk best zijn dat er niet direct een geschikt dier is, maar het mag ook zeker geen maanden duren.
Ja en nee...
Volgens de wet mogen ze iets repareren (dat gaat niet met een paard) en evt vervangen voor precies hetzelfde "product".
Een paard is uniek dus niet te vervangen voor precies hetzelfde paard.
Dus is geld terug de enige optie.
Iris82 schreef:Yup. Neem bijvoorbeeld de bekende Stal Doorstap. Zij zetten hun inruilgarantie op hun site. Dat is perfect hoor, geen haat. Ze doen iig wat dat betreft eerlijk hun zaken.
Maar feitelijk gezien, is het geen service maar de wet. En die wet zouden alle stallen moeten kennen.
Je staat idd sterk ts.
tjiftjaf schreef:Mis ik in dit verhaal of je al contact hierover hebt opgenomen met de verkoper?
Citaat:Ik heb haar bericht gedaan met hoe en wat, hierbij een filmpje toegevoegd van hoe hij zich onder het zadel gedraagt, en onder welke wijze zij hem aan mij verkocht heeft.
Antwoord luid; ik herken het gedrag niet en neem het paard niet terug
fohadie schreef:Je heb het paard nog maar twee maanden. Mag het dier eerst even wennen aan een nieuwe omgeving? Sommige paatden doen daar nu eenmaal langer over. Wel heel vervelend voor jou. Denk je een doodbraaf paard te hebben, kan je er niet mee omgaan.Je zegt dat het totaal geen leerpaard is. In mijn ogen is hij dat juist wel getuige het verhaal dat vriendin er totaal geen moeite mee lijkt te hebben.
Wil je misschien nog antwoord geven oo sommige al eerder gestelde vragen? Nu geef je alleen antwoord aan mensen die het met je eens zijn en zeggen dat het paard terug moet.
Wat kreeg hij daar te eten en wat nu?
Hoelang ging hij daar naar buiten, hoelang nu?
Wat is er nog meer verandert behalve een verhuizing? ( Wat al een heel grote verandering voor een paard kan zijn.)
Het kan nog steeds een prima beginnerspaard zijn, maar eentje die nog niet gewend is en dit uit door ongewensd gedrag.
Of misschien begrijpt hij jou totaal niet, is hij andere hulpen gewend. Daar zou je een (goede!)instructeur bij kunnen halen.
Dit paard meteen weer weg doen kan, maar bedenk je dat het ook aan jou kan liggen en je dit met het volgende paard ook kan hebben en het paard daarna weer...
Iris82 schreef:Focussed schreef:- Heb je het paard overgekocht van een particulier of bedrijf (handelaar)?
Dit is belangrijk. Dit is de eerste vraag waar je op moet reageren.
De rest is nog niet van belang.
_Penotti schreef:Persoonlijk vind ik het er niet als pijn uitzien. Want met wat die allemaal aan capriolen uithaalt zou je verwachten dat die nog meer pijn krijgt
Ik krijg het gevoel van een paard dat bij TS een paar keer goed zijn zin heeft gehad.
Nu door de vriendin door moet lopen en daar wel even kenbaar maakt dat hij dat geen goed plan vind.
Ik denk wel dat als hij een poosje bij een handige ruiter staat het er ook wel weer zo uit is.
Maar dit is zeker geen paard voor een onzekere ruiter of leerpaard.
Maar zeker weten doe ik het ook niet hoor, maar zo komt het filmpje op mij over.
DeMolenhoek schreef:fohadie schreef:Je heb het paard nog maar twee maanden. Mag het dier eerst even wennen aan een nieuwe omgeving? Sommige paatden doen daar nu eenmaal langer over. Wel heel vervelend voor jou. Denk je een doodbraaf paard te hebben, kan je er niet mee omgaan.Je zegt dat het totaal geen leerpaard is. In mijn ogen is hij dat juist wel getuige het verhaal dat vriendin er totaal geen moeite mee lijkt te hebben.
Wil je misschien nog antwoord geven oo sommige al eerder gestelde vragen? Nu geef je alleen antwoord aan mensen die het met je eens zijn en zeggen dat het paard terug moet.
Wat kreeg hij daar te eten en wat nu?
Hoelang ging hij daar naar buiten, hoelang nu?
Wat is er nog meer verandert behalve een verhuizing? ( Wat al een heel grote verandering voor een paard kan zijn.)
Het kan nog steeds een prima beginnerspaard zijn, maar eentje die nog niet gewend is en dit uit door ongewensd gedrag.
Of misschien begrijpt hij jou totaal niet, is hij andere hulpen gewend. Daar zou je een (goede!)instructeur bij kunnen halen.
Dit paard meteen weer weg doen kan, maar bedenk je dat het ook aan jou kan liggen en je dit met het volgende paard ook kan hebben en het paard daarna weer...
Nou ik heb ook het filmpje gezien en dit is echt geen paard om maar iets van te leren. Het enigste dat je hiervan leert is rodeo rijden.Dat een paard aangeeft dat het iets niet ok vind, kan perfect. Maar hier kun je geen 20 meter netjes mee rijden.