Lusitana schreef:Het gaat denk ik meer om het feit er duidelijk fraude in het spel is als er een verkeerde maat in het paspoort staat.
TS heeft gezegd tevreden te zijn met de pony op zich.
Precies. En het is echt geen pony die stress heeft om een meetstok. Juist niet zelfs. Hij heeft 3 jaar bij een NF fokker gestaan en op filmpjes netjes getoilleteerd voor vrijspringen ed. Ik geloof niet in te lange hielen ed. Bovendien mag terugmeten ook niet.
Daarbij kreeg deze meter er echt maar net 1.42 uit. We hebben hem nog een aantal keer verplaatst want de eerste meting was 1,415 net aan zaterdag. Dit was ook op vreemd terrein.
Maar goed, meer dan de verkopers laten weten dat ik er wel van baal (ik kan er verder toch niets mee) kan ik niet. Heb de KNHS een bericht gedaan met de vraag wat nu handig is. De meter zou dit ook doen. Ben benieuwd.
Nogmaals, natuurlijk wordt de pony er niet anders van en hij gaat ook nergens heen. Het is een knappe pony met mooie gangen, leuke papieren maar het allerbelangrijkste; een gouden karakter.
Maar er is wel degelijk verschil in prijs voor een eindemaat D pony of een 1.41/1.42.
Daar baal ik best even van. Dat gevoel gaat vanzelf ook weer over 
Update: net bericht dat de knhs het bij de officials neer heeft gelegd. KNHS lijkt het ook niet nodig te vinden; zo'n officiële hermeting te doen, maar wil het toch even overlaten aan de officials. Ben nu zelf ook gewoon benieuwd of het klopt dat je niet mag terugmeten in het paspoort, zoals meter zegt. KNHS twijfelt daar zelf aan.
Laatst bijgewerkt door Koekie73 op 09-03-20 13:06, in het totaal 2 keer bewerkt