Help, ik wil mijn paard verhuizen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Help, ik wil mijn paard verhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:12

IK zou het idd ook vriendelijk houden, gewoon netjes vertellen dat je gaat verhuizen (reden hoef je niet eens te geven) en zegt dat je hoopt dat je veulen lekker mag blijven staan.

Maar hou wel in je achterhoofd dat de kans er is dat je ook gelijk je veulen kan meenemen, aangezien je zelf al zegt dat eerdere pensiongasten gelijk al konden vertrekken.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:13

mijn ervaring is niet zo goed met dit soort stallen, als ze het van 1 persoon niet kunnen hebben dat die weggaat kunnen ze het vaak van een ander net zo min hebben (ondanks flesje wijn oid). Zorgen dat je alles klaar hebt als je het gaat vertellen, trailer en plaats voor beide paarden en een maand opzegtermijn betalen voor lief nemen is denk ik de beste optie met het minste risico voor je paarden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:32

Mijn paard is ook moeilijk te laden, in de paarden taxi gaat het goed omdat hij daar over dwars in staat.

Jor1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 09:41

Is het geen optie om eerst in gesprek te gaan met de eigenaar en daarna de definitieve beslissing te maken.

Mocht je er voor kiezen om weg te gaan zou ik ze beiden meenemen. Je krijgt er inderdaad anders echt gezeur mee. Het is niet de ideale tijd om een nieuwe stal te zoeken maar wie goed zoekt zal vinden. En het welzijn van je dieren is wel erg belangrijk!

2Horsies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 10:36

Zo fijn allemaal die reacties!
De kogel is door de kerk. Heb iemand gebonden voor vervoer en afhankelijk van zijn beschikbaarheid zijn we voor het einde van de maand weg. Ik ga het maar een paar dagen op voorhand melden. Betaal dan maar 1 maand opzeg zonder dat hij er staat - ga daar dan zelf ook niet moeilijk over doen. Afspraken zijn afspraken. Als veulen van hen meemoet is ze welkom op nieuwe plek. Anders verhuis ik haar als ze wegmoet bij halfbroer.
Denk wel dat ik eens afspraak ga maken bij dierenarts vooraf om voldoende info in te winnen over de overschakeling van voeding,... en eventueel over iets dat ik kan geven om te kalmeren moest laden echt niet lukken. Is nu nog mijn grootste zorg.....

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:45

Succes met het vertellen. Is altijd lastig. Zit nu zelf ook in zo'n pakket alleen allemaal veel krappere deadlines en nog geen 100% zekerheid dus ik kan nog niet opzeggen en paard gaat als goed is over 8 dagen verhuizen. Als alles doorgaat. We zijn nog in onderhandeling voor het contract. Pension gaat wel schrikken denk ik. Ik ga naar eigen beheer en ben er al maanden bezig om in orde te maken. Uiteraard alle sin overleg met de nieuwe verhuurder van de wei. Vind het ook rete spannend en wij hebben geen contracten getekend op pension dus feitelijk kun je paard inladen en gaan. Maar goed.. Ik vrees dat ik de helft van mn stallingsgeld gewoon kwijt ben deze maand :p

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:51

Hutcherson: Wat je zegt klopt niet en ik vind het ook een beetje onhandig, want als jij niet netjes weggaat waar je nu staat en er loopt iets mis op je nieuwe plek kan je ook niet meer terug.

@TS, trailerladen is niet alleen ' de trailer' he? Kun je deze maand niet oefenen met druk, ruimtes ingaan, grondwerken :) . Zo kun je je paard voorbereiden op luisteren en ergens in gaan wat hij spannend vind. Dat is eigenlijk gewoon trailerladen :) .

Betreft de houding van je stalhouder: Stom, zeker als je stal 2.5 jaar bestaat, zo krijg je een slechte naam en komen klanten ook nooit terug. Is zakelijk niet handig van 'm :)

2Horsies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 11:02

@Ruitje, helemaal mee eens dat grondwerk de basis is. Zijn we volop mee bezig. De ene dag gaat dat goed, de andere niet. Hangt veel samen met zijn ‘humeur’ en dat is de laatste tijd - volgens mij door het binnenstaan - behoorlijk onder 0 ☹️. Gisteren was hij weer eens heel lief, hopelijk seffens ook!

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 11:04

Ah, goed dat je dat al oppakt, ik zou mij dan gewoon niet teveel zorgen maken. Komt vast goed!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 15:41

Je maakt je erg druk over het laden, om deze reden laad ik zelf nooit mijn paard. Ikweet ook zeker dat het niet lukt en dan gaat hij er ook zeker niet in.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 22:41

ruitje schreef:
Hutcherson: Wat je zegt klopt niet en ik vind het ook een beetje onhandig, want als jij niet netjes weggaat waar je nu staat en er loopt iets mis op je nieuwe plek kan je ook niet meer terug.

@TS, trailerladen is niet alleen ' de trailer' he? Kun je deze maand niet oefenen met druk, ruimtes ingaan, grondwerken :) . Zo kun je je paard voorbereiden op luisteren en ergens in gaan wat hij spannend vind. Dat is eigenlijk gewoon trailerladen :) .

Betreft de houding van je stalhouder: Stom, zeker als je stal 2.5 jaar bestaat, zo krijg je een slechte naam en komen klanten ook nooit terug. Is zakelijk niet handig van 'm :)

Terug kan sowieso niet. Ik zeg enkel op als alles zeker is. En bovendien heb ik losgelaten dat paard over 8 dagen gaat verhuizen. Ik neem de deadline 1 april aan. Dus we hebben wat meer ademruimte. En ik ga alles op alles zetten om wel netjes en goed afscheid te nemen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:03

Even Andere vraag is je veulen een merrie van afgelopen jaar? En de andere een hengstje?
(Hoe je schrijft leek het mij een merrie)
Dan zou ik ze sowieso niet hele zomer bij elkaar laten . De kans dat er gedekt gaat worden is altijd aanwezig zeker als ze boven het jaar komen dan kunnen de hormonen echt al actief worden

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:59

Hutcherson schreef:
ruitje schreef:

Terug kan sowieso niet. Ik zeg enkel op als alles zeker is. En bovendien heb ik losgelaten dat paard over 8 dagen gaat verhuizen. Ik neem de deadline 1 april aan. Dus we hebben wat meer ademruimte. En ik ga alles op alles zetten om wel netjes en goed afscheid te nemen.

Ook zonder contract heb je gewoon een maand opzegtermijn:

Citaat:
Het komt helaas vaker voor dat bij een meningsverschil een staleigenaar zijn klant meteen de deur wijst. De staleigenaar kan echter niet verwachten dat de klant ook per direct vertrekt. Indien er bij het aangaan van de huur geen contract is opgesteld, dan is de staleigenaar toch verplicht een opzegtermijn in acht te nemen. Als het een huurovereenkomst betreft met betrekking tot een onroerende zaak, niet zijnde een woning of bedrijfsruimte, die aangegaan is voor onbepaalde tijd, dan dient er tenminste een opzegtermijn van één maand in acht genomen worden. Deze opzegtermijn geldt voor de opzegging door zowel de staleigenaar als de pensionklant.

Bron: https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... ijzen.html

Officieel moet je de maand april dus ook gewoon doorbetalen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:09

maar je snapt zelf ook wel dat niemand dat gaat doen toch?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 07:02

Hutcherson schreef:
maar je snapt zelf ook wel dat niemand dat gaat doen toch?

Nou ja dan zal ik wel gek zijn, maar ik heb me altijd netjes aan een maand opzegtermijn gehouden :+ Ook op stallen waar ik zwart stond zonder contract. Andere mensen hebben dat op die stallen eigenlijk ook altijd gedaan. Je kan wel eerder weggaan, maar dan moet je dus langer doorbetalen.

Ik vind het ook wat flauw om gelijk weg te gaan, omdat je de pensionhouder geen kans geeft om naar een nieuwe klant op zoek te gaan. De kans dat hij snel iemand vind is natuurlijk klein en daardoor mist hij toch minstens een maand opzegtermijn. Is er dan een reden om het bij jou niet te doen? Er is ook nog zo iets als de eer aan je zelf houden.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 22:47

maar je hebt meteen weggaan als in 'joe ik ga er vandoor' paard inladen en wegwezen of aankondigen dat je per 1 .... (nieuwe maand) weggaat terwijl het bv vandaag de 9e is. (en je daarvoor nog geen duidelijkheid over de nieuwe plek).
dan kondig je volgens mij netjes aan dat je weggaat en betaal je netjes tot eind van de maand. Of je daar gebruik van maakt is een tweede maar dan weet de pensionhouder waar die aan toe is.
zeker in onze regio is er heel veel vraag naar pensionstallen, dus dat komt hoe dan ook goed. mijn stal wordt wel gevuld:)

maar goed, ik ga niet nog een maand extra betalen terwijl ik wss voor het einde van maart weg ben. dan ga ik niet nog april ook betalen.

2Horsies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-20 23:01

Ik zal voor eind maart weg zijn, want vervoer is ook geregeld, maar ga wel correct april ook betalen. Zal effe doorbijten zijn in april met de dubbele stal, maar ik weet dat 1 maand opzeg de afspraak is. Ik wil correct en hopelijk zonder problemen vertrekken, dus zal zelf ook correct handelen

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:06

2Horsies schreef:
Ik zal voor eind maart weg zijn, want vervoer is ook geregeld, maar ga wel correct april ook betalen. Zal effe doorbijten zijn in april met de dubbele stal, maar ik weet dat 1 maand opzeg de afspraak is. Ik wil correct en hopelijk zonder problemen vertrekken, dus zal zelf ook correct handelen

Normaal zou ik ook netjes de maand doorbetalen volgens afspraak. Maar in jouw geval zou ik ze eerst netjes vertellen dat je eind april weg gaat. Reageren ze dan zoals je verwacht, door je acuut weg te sturen, dan verhuis je je paard gewoon eind maart en zou ik niets betalen voor april, is dan hun eigen keuze geweest. Reageren ze netjes kan je altijd aangeven dat er toch eerder plek is, je daardoor eind maart weggaat, en april netjes betaald.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:00

Eef_Bam schreef:
2Horsies schreef:

Normaal zou ik ook netjes de maand doorbetalen volgens afspraak. Maar in jouw geval zou ik ze eerst netjes vertellen dat je eind april weg gaat. Reageren ze dan zoals je verwacht, door je acuut weg te sturen, dan verhuis je je paard gewoon eind maart en zou ik niets betalen voor april, is dan hun eigen keuze geweest. Reageren ze netjes kan je altijd aangeven dat er toch eerder plek is, je daardoor eind maart weggaat, en april netjes betaald.

Dit vind ik wel een heel goede oplossing.
Ook om het zo naar de pensionhouder te communiseren.