Moska schreef:Vraag: We kunnen voor een paar honderd euro aan een tweepaards impex trailer uit 1996 komen. Deel van de vloer (achter) is vervangen door hardhouten planken, maar er moet best nog wat aan gebeuren (wanden, klep, remmerij, vloer voorkant wellicht). Geen probleem op zich, kunnen we zelf. Maar ik heb wat mijn twijfels over de ruimte tussen de stangen (wat is normaal?) en of het niet gewoon een zware hufter van een trailer is (op papier 850 kg eigen gewicht). Is dit nog de moeite waard om op te knappen?
Die 2-4000 € is sterk overtrokken, weet niet wat voor gouden lagers en zilveren bouten men toen heeft gebruikt maar afhankelijk wat voor hout ( standaard zwart/bruin of een kleurtje) je er in zet ben je daar max €1000 voor vloer en wanden/klep kwijt .Gewoon opnoemen wat je wilt vervangen en dan even rondbellen of googelen dan heb je gauw genoeg een prijsbeeld.
(Voorbeeld met actuele prijzen bruin betonplex 3x 18 mm plaat 152x305 à 124€, 1 x dezelfde en dan in 24 mm €170 .
Afstand tussen de stangen zit standaard op 190-195 cm.
Eigen gewicht van een trailer zit gem toch wel tussen de 750-850kg met uitschieters naar 1000 kg
. Wordt keurig afgewerkt.











Ik kocht vorig jaar een trailer van een kennis over, leek helemaal prima alleen de bodem was niet goed meer. Nieuwe bodem erin en ik reed weer super fijn. Tot afgelopen week breekt de hele zijkant open (kuis verrot)
levensgevaarlijk. Direct ingeruild voor een nieuwe bockman. Als de bodem slecht is kun je er vanuit gaan dat eigenlijk alles slecht is…. Meestal val je van het ene in het ander…… en al het geld wat het al gekost had kreeg ik er niet meer voor terug