Wat hebben jullie standaard in de trailer aan spullen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Wat hebben jullie standaard in de trailer aan spullen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:46

Ik heb niets in mn trailer, behalve mn paarden en een hooinet.
Wel altijd ( in de auto, dus) een jerrycan water en reservehalster + touw erbij.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:51

Ik heb niks in de trailer liggen. Alleen de bevestiging blijft hangen, maar verder ruim ik altijd alles op en maak ik de trailer schoon.

Als we bijv naar een kliniek moeten of zoals laatst verhuisd zijn, heb ik er ook niks anders in dan de paarden. Zet ze erin, maak ze vast en neem halstertouwen mee de auto in.

Gaan we naar een vreemde plek om bijv buiten te rijden; dan alle rij spullen, poets spullen, bezem en mestboy.

Afhankelijk van de rit en het paard hangen we wel of niet een hooinet op. Bij mn nieuwe merrie ook voor de zekerheid een longeerlijn.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:54

Anna79 schreef:
Heeft niemand een zakmes mee voor noodgevallen? Of ligt dat in de auto :o ?

Ik heb al zolang ik paarden heb elke dag een mes in mijn achterzak. Geen idee hoe dat nu is met alle regels, maar als stalmeisje vroeger was dat ook gewoon en min of meer verplicht. Handig voor hooibalen, maar in nood moest je iets los kunnen snijden. Dat zit er zo in geramd. Maar ik moet er wel aan denken en heb het soms ook op straat of in de winkel nog in mijn zak en dat kan natuurlijk niet..

jowien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 12:59

Heeft niemand een passende kruissleutel bij zich voor als je een band moet wisselen? Want bij mij is het een heel andere maat wielbouten dan de auto. Ik heb zo een keer gestaan en heb nu altijd een kruissleutel voor de trailer mee (wel in de auto want geen zadelkast).

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:10

Het ligt er aan hoé lang het paard gaat reizen en of het heet weer is maar met ritjes van 2 uur dan is de trailer gewoon leeg. Geen hooi en geen bodem bedekking.
Gaat het langer duren dan 3 uur dan komt er een laagje bodembedekking en een zak hooi mee en in de zomer bij langere ritten een emmer en jarrycan water.

Wij hebben met de vrachtwagen eens 5 uur stil gestaan op de snelweg in Duitsland en het was toen erg warm. Ik liet mijn paarden dan appelsap met water drinken. Dus een pak appelsap mee bij een warme lange trip is ook best handig want het kan raar lopen in het verkeer en dan mag je ook met je paard in de trailer gewoon achter aan sluiten in de file.
Maar wij reizen dan ook meerdere keren per jaar 1200KM om naar een wedstrijd te gaan

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 13:36

Ik heb er ook geen bodembedekking in maar wel altijd hooi.
Ik vind dat ze onderweg een hapje moeten kunnen knabbelen, al is het maar voor de afleiding en ontspanning, en het is ook beter voor de maag als ze wat eten.
Bij langere ritten inderdaad in de auto altijd water mee en een emmer, en ook dan de camera in de trailer.

abbie_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 15:06

abbie_h schreef:
Een reserve borstelsetje reservesetje kalkoenen/stiften met bijbehorende tap enzo. Een longeerlijn, een beugelriem, een bit en een emmer met spons zweetmes handdoeken en brokjes. Heel soms hangt er ook een hooinet in de trailer.

Dit zit standaard in de trailer :)

Oh ja en een setje ijzers voor mijn spring pony zomers

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:48

superpony schreef:
Ik heb al zolang ik paarden heb elke dag een mes in mijn achterzak. Geen idee hoe dat nu is met alle regels, maar als stalmeisje vroeger was dat ook gewoon en min of meer verplicht. Handig voor hooibalen, maar in nood moest je iets los kunnen snijden. Dat zit er zo in geramd. Maar ik moet er wel aan denken en heb het soms ook op straat of in de winkel nog in mijn zak en dat kan natuurlijk niet..

Zakmes mag je gewoon bij je hebben hoor.
Citaat:
Mag ik een zakmes hebben?

Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.
Stiletto's, vlindermessen en valmessen zijn geen zakmessen en zijn streng verboden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-20 18:52

Brainless schreef:
Ik heb alleen een hooinet en een touw (of 2a3) er in.
De rest gaat in mijn auto.

Idem hier en geen bodembedekking

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 01:54

Brainless schreef:
superpony schreef:

Zakmes mag je gewoon bij je hebben hoor.
Citaat:
Mag ik een zakmes hebben?

Als het een opvouwbaar mes is met maar 1 snijkant en deze uitgevouwen niet langer dan 28 cm is, is het toegestaan.
Stiletto's, vlindermessen en valmessen zijn geen zakmessen en zijn streng verboden.

Ik heb nu een kleinere, beschaafde. Maar die ik hiervoor had mag je niet op zak hebben.....

En daarbij zijn er wel gelegenheden waar het niet gewenst is. Onze zoon werkt in een cafe en dan is het eigenlijk niet de bedoeling natuurlijk. Nu heb ik nog nooit een mens gestoken, maar een mafketel kan ook die van mij afpakken.

Ik zie wel goede tips voorbij komen. Maar als ik spullen meeneem is het toch altijd in de auto.

nikysa90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 02:11

Naast wat al genoemd is heb ik altijd een handdoek en een zaklamp in de zadelkamer liggen. Oh en zo'n geel noodvestje, voor als je in het donker langs de weg zou komen te staan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 05:36

Ik zie weer veel handigs voorbij komen! Extra touw en halster is sowieso een goed idee, pechspullen liggen in de auto overigens.

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 06:10

Extra halstertouw.
Evt drinken.
Hooinet.
Mes.
Harnachement voor de discipline die we dan doen.
Handdoek

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 07:47

Hier in de trailer altijd bodembedekking, een vol hooinet, touwtje, broodje en een schep brokjes.

In de auto standaard wat zweepjes en een longeerlijn. Ik lees wat goede dingen hier die er nog bij gaan komen :)

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-20 07:49

Meteen de volgende vraag...waarom kies je voor bodembedekking of waarom juist niet?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:27

Niet omdat hij op het rubber wat ik heel veel vaster staat dan op stro of vlas oid waar ze op kunnen glijden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:33

Ik kies voor wel, zaagsel, omdat hij regelmatig plast op de trailer en dan wordt het vocht tenminste enigszins opgenomen.
Heb een ruin, dus het ligt sowieso niet onder z'n achterbenen en eigenlijk ook nauwelijks onder z'n voorbenen, maar voornamelijk onder z'n buik, daar waar de plas terecht komt als hij moet.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 08:56

Een mestboy...... gaan we een stuk rijden of naar een wedstrijd. Dan gaat er een bult hooi in.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 09:25

Geen bodembedekking, vindt het niet nodig en wat IngridM al zegt, ze staan vaster.

Verder heb ik altijd een hooizak in de trailer hangen. De rest gaat in de auto,want ik heb geen zadelkamer. Heb altijd een extra halster en touw mee, een traileroplaadhulp,voerbak met handje muesli. Als het warm is nog een jerrycan met water.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:17

Bodem bedekking alleen op lange ritten want wil niet dat ze hun plas ophouden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:43

Geen bodembedekking, dan wordt de vloer gladder.

Wel een zadelkamer in de trailer, maar wat er standaard in ligt is een extra halster en touw, touwhalster en leadrope, longeerlijnen en wat spullen om de trailer aan te koppelen en wat te kunnen vervangen (ook contactspray en wd40). Oh en een zweepje.

Verder ligt alles altijd in de auto als we weggaan. Zadel is te breed :') De dekens liggen wel in de zadelkamer, maar die gaan niet standaard mee.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:49

Mestboy en kleine bezem in de trailer, behalve als er 2 paarden op gaan. Trailerlijnen standaard hangen er 4 stuks.
Hooinet erbij als er paard op staat. De rest ligt in de auto, gelukkig grote kofferbak.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:00

Ik heb standaard een halster met touw, zweetdeken, handdoek, emmer en wat poetsspullen in de trailer liggen. Ik gebruik wel bodembedekking. Zaagsel. Mijn ervaring is dat hij op een kale bodem minder stevig staat. Zeker als hij geplast heeft.

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:52

Extra halster en touw en een kleine ton met wat voer en een schep en bezem (met een kleine steel :D)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:14

Standaard in de trailer: mestboy, hooinet, twee trailerlijnen, hangvoerbak.

Jerrycan water, emmer met deksel met voer etc. pak ik altijd in voordat ik vertrek.