Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Moonlight17 schreef:Ik zou zeker het advies van pien_2010 opvolgen.
Boeren zijn over het algemeen echt geen lastige mensen, zijn alleen een stuk minder van de (stadse) regeltjes. Het zijn gewoonte mensen, die moeite hebben met snelle veranderingen. Echter zodra je ook maar een moeite naar hun kant doet, zijn het echt fijne mensen om in de buurt te hebben waar je altijd op kan rekenen als er een probleem is.
Kinke schreef:Mien god zeg, wat een onzin, boeren hebben moeite met snelle veranderingen. Als er 1 beroepsgroep is die zich constant moet aanpassen en zich in allerlei bochten moeten wurmen zijn het boeren wel. Overal vind je lomperikken maar om dan gelijk alle boeren maar over 1 kam te scheren.
Wat Pien zegt.....een goeie buurboer kun je heel veel aan hebben.
anjali schreef:Maar ik vind wel dat dit aan ts verteld had moeten worden voor zij het land kocht.Want je koopt toch iets om er zelf over te kunnen beschikken.
Kinke schreef:Mien god zeg, wat een onzin, boeren hebben moeite met snelle veranderingen. Als er 1 beroepsgroep is die zich constant moet aanpassen en zich in allerlei bochten moeten wurmen zijn het boeren wel. Overal vind je lomperikken maar om dan gelijk alle boeren maar over 1 kam te scheren.
Wat Pien zegt.....een goeie buurboer kun je heel veel aan hebben.
pien_2010 schreef:Hier, zo is mijn advies, moet je heel zorgvuldig mee omgaan. Want een goede buur is beter dan een verre vriend.
Dus wat ik zou doen.
1. Uitzoeken hoe het zit met recht van overpad. Als dat recht er is, dan heb je de verplichting om de boeren er over heen te laten gaan. Avondje organiseren met bier, en met de boeren doorspreken hoe jullie daarmee omgaan als je paarden daar staan. Boeren hebben zelf ook vaak dieren en zullen waarschijnlijk wel mee willen denken.
2. Is het recht er niet van overpad. Dan wederom avondje organiseren met de boeren. Vertellen hoe het juridisch zit en (dat zou ik dus doen), vragen aan de boeren hoe we hier een "win - win" situatie van kunnen maken. Zij gebruik maken van jouw stuk, jij jouw paarden er op laten op zo'n manier dat het veilig is voor jouw paarden. Dus hoe laten ze het dan achter etc. etc.
Als je namelijk de boeren mee hebt, zoals wij hier, dan geeft je dat enorm veel plezier. Ze zullen altijd voor je klaar staan, helpen met de tractor als je eens een keer dat nodig hebt, voorzichtig zijn met passeren als ze je op de weg tegen komen etc etc.
Dus ik zou ongeacht hoe het juridisch geregeld is gaan, voor een win- win situatie. Ik denk als je dat niet doet, dat het erg gauw heel vervelend wordt en je daar uiteindelijk weg zult gaan of met erg veel tegen zin naar toe zult gaan. Hou het leuk en gezellig! Boeren wil je echt niet tegen je hebben, want pesterijen zal altijd ten koste gaan van jou en/ of je paarden!
Hutcherson schreef:Ben toch benieuwd wat er zou gebeuren als jij door zijn land gaat rijden met je paard. En als je daarvoor een hek open moet maken is jammer maar jij moet daar zijn en hebt, net als hij, recht van overpad.
Merexa schreef:Het is gewoon dat de vorige bewoner het wel toe liet uiteindelijk als het moest en de boeren een sleutel voor het slot op het hek heeft gegeven.
Maar goed, ik heb toch even met hem gebeld nogToen hij belde zat ik op mijn werk en konden we niet echt praten. Toen maakte ik dit topic ook en was ik best gefrustreerd. Net zat ik even rustig en heb ik rustig met hem gepraat. Alles hebben we nog even goed doorgesproken en het blijkt dat hij het land naast mij samen met iemand huurt die er ook schapen heeft lopen af en toe om het vervolgens weer te laten groeien. Het klopt dat hij het inderdaad heeft gemaaid om te hooien en hij wil een keer langs komen om elkaar te ontmoeten. Dus wie weet kunnen we elkaar in de toekomst toch wel van dienst zijn. Het eerste wat de meeste ook vragen is waar we vandaan komen
Als iemand uit de stad is dit best nieuw op het platteland.
@Mando: Klopt!
Merexa schreef:Het is gewoon dat de vorige bewoner het wel toe liet uiteindelijk als het moest en de boeren een sleutel voor het slot op het hek heeft gegeven.
Maar goed, ik heb toch even met hem gebeld nogToen hij belde zat ik op mijn werk en konden we niet echt praten. Toen maakte ik dit topic ook en was ik best gefrustreerd. Net zat ik even rustig en heb ik rustig met hem gepraat. Alles hebben we nog even goed doorgesproken en het blijkt dat hij het land naast mij samen met iemand huurt die er ook schapen heeft lopen af en toe om het vervolgens weer te laten groeien. Het klopt dat hij het inderdaad heeft gemaaid om te hooien en hij wil een keer langs komen om elkaar te ontmoeten. Dus wie weet kunnen we elkaar in de toekomst toch wel van dienst zijn. Het eerste wat de meeste ook vragen is waar we vandaan komen
Als iemand uit de stad is dit best nieuw op het platteland.
@Mando: Klopt!