Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Zadelver schreef:Ik ben bang dat ze stappen zal gaan ondernemen als ik geen tegemoetkoming doe?
Ik kan haar geld niet terug geven. Ik zit financieel niet makkelijk..
Wel kan ik evt een ander zadel toesturen.. Maar die was nieuw 1200 euro en is maar 3 maanden gebruikt.. Deze zou volgens zadelmaker 500 waard zijn..
Granoek schreef:Zadelver schreef:Ik ben bang dat ze stappen zal gaan ondernemen als ik geen tegemoetkoming doe?
Ik kan haar geld niet terug geven. Ik zit financieel niet makkelijk..
Wel kan ik evt een ander zadel toesturen.. Maar die was nieuw 1200 euro en is maar 3 maanden gebruikt.. Deze zou volgens zadelmaker 500 waard zijn..
Maar welke stappen gaat ze ondernemen dan? Zij heeft het gekocht in de staat waarin het zich bevindt, dewelke ze haarfijn had kunnen onderzoeken door extra foto's of info te vragen. Wat ze niet gedaan heeft.
DatBenIkNou schreef:Ook van een particulier heb je rechten als koper. Ik heb zelf iets dergelijks gehad waar het zadel een dusdanig scheve boom bleek te hebben dat deze onbruikbaar bleek. Rechtsbijstand erbij gehad. Omdat ik 250€ betaald had mocht men er vanuit gaan dat ik het voor gebruik had gekocht en niet ter decoratie. Verkoper heeft het zadel terug moeten nemen en ik heb mijn geld terug gekregen. Ik had overigens het zadel wel zelf opgehaald en ook weer zelf terug gebracht.
sanso schreef:DatBenIkNou schreef:Ook van een particulier heb je rechten als koper. Ik heb zelf iets dergelijks gehad waar het zadel een dusdanig scheve boom bleek te hebben dat deze onbruikbaar bleek. Rechtsbijstand erbij gehad. Omdat ik 250€ betaald had mocht men er vanuit gaan dat ik het voor gebruik had gekocht en niet ter decoratie. Verkoper heeft het zadel terug moeten nemen en ik heb mijn geld terug gekregen. Ik had overigens het zadel wel zelf opgehaald en ook weer zelf terug gebracht.
En dat voor €250![]()
Ontopic:
Erg vervelend, zou het laten rusten en geen aandacht aan schenken. Laat haar maar doen.
DatBenIkNou schreef:Granoek schreef:
Maar welke stappen gaat ze ondernemen dan? Zij heeft het gekocht in de staat waarin het zich bevindt, dewelke ze haarfijn had kunnen onderzoeken door extra foto's of info te vragen. Wat ze niet gedaan heeft.
Ben jij jurist? Geef geen informatie van wat jij vind maar hoe het wettelijk daadwerkelijk zit.
eilleen333 schreef:[HAR] Scheuren in kussen zadel. Temaken?
Hmmmm. Toeval of niet?
Iig, particuliere koop via internet, je hebt als koper onderzoeksplicht. Wel is het niet de bedoeling dat je op een verkoopnota dingen verbloemd. Maar dat heb je niet gedaan begrijp ik. Het lijkt mij dat een scheur in een kussen jou als verkoper wel was opgevallen.
Maar ze heeft dus nog geen geld terug geeist? En heb je al foto’s gezien? I
eilleen333 schreef:[HAR] Scheuren in kussen zadel. Temaken?
Hmmmm. Toeval of niet?
Iig, particuliere koop via internet, je hebt als koper onderzoeksplicht. Wel is het niet de bedoeling dat je op een verkoopnota dingen verbloemd. Maar dat heb je niet gedaan begrijp ik. Het lijkt mij dat een scheur in een kussen jou als verkoper wel was opgevallen.
sanso schreef:eilleen333 schreef:[HAR] Scheuren in kussen zadel. Temaken?
Hmmmm. Toeval of niet?
Is dezelfde topicopener
@datbeniknou, €250 zou mijn kostbare tijd, moeite en frustratie niet waard zijn nee
Zadelver schreef:Ik weet even niet wat ik met alles aan moet. En wat te reageren..
Ik voel me heel naar onder de situatie..
Zadelver schreef:eilleen333 schreef:[HAR] Scheuren in kussen zadel. Temaken?
Hmmmm. Toeval of niet?
Geen toeval nee. Ik ben benieuwd ben Het zadel inderdaad onbruikbaar/onmaakbaar is. Misschien is het toch te maken?
Ze heeft nog geen geld teruggeist. Ik heb ook geen foto's gezien.
Mij zijn echt geen scheuren opgevallen..
DatBenIkNou schreef:Zadelver schreef:Ik weet even niet wat ik met alles aan moet. En wat te reageren..
Ik vind het wel raar dat je een zadel te koop zet en dit niet even helemaal controleert. Je zet dan juist eventuele mankementen op de foto om daar geen misverstanden over te laten bestaan en zo bepaal je je vraagprijs.
DatBenIkNou schreef:Zadelver schreef:Ik weet even niet wat ik met alles aan moet. En wat te reageren..
Ik vind het wel raar dat je een zadel te koop zet en dit niet even helemaal controleert. Je zet dan juist eventuele mankementen op de foto om daar geen misverstanden over te laten bestaan en zo bepaal je je vraagprijs.