Opzeg termijn stal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: Opzeg termijn stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 11:09

Zwart geld....opzegtermijn....boeien!! Lekker je paard pakken en weg wezen. Moeten ze het maar beter verzorgen

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 15:28

Staan de paarden pas net binnen? Het weideseizoen is toch al lang voorbij? Het lijkt me sterk dat je in maart pas ontdekt dat het zo slecht is of spelen er meer zaken mee?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 20:59

Ibbel schreef:
......
Maar... als je zwart betaalt, wat let je om weg te gaan en toedeledoekie te zeggen mbt tot die laatste maand? Dan moet hij je gaan aanmanen voor een zwarte betaling. Knappe stalhouder die dat voor elkaar krijgt. Want daarna heeft-ie de fiscus op z'n dak.

Dit!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:37

Tessebes schreef:
Staan de paarden pas net binnen? Het weideseizoen is toch al lang voorbij? Het lijkt me sterk dat je in maart pas ontdekt dat het zo slecht is of spelen er meer zaken mee?

Dit vraag ik me ook af

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:19

Polly schreef:
Wie zegt dat het zwart geld is? Dat is een aanname en geen feit imo.

Dan moet er een factuur van zijn met kvk nummer en die kan TS dan opvragen. Tenzij de stalhouder het netjes aangeeft bij de IB aangifte. En dan betaald ie behoorlijk belasting.
Ik gok dat hij dit liever niet doet. Is een gokje maar ik heb wat ervaring...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:24

Ik zou de stalhouder in gebreke stellen. Dus via aangetekende brief en/of mail laten weten dat hij niet de diensten levert waarvoor jij betaald. Geef de stalhouder de kans het op te lossen voor een bepaalde datum, anders ga jij weg.

De kans dat hij het op lost is klein, maar dan neem je iig de juiste stappen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:38

Daphara schreef:
Ik zou de stalhouder in gebreke stellen. Dus via aangetekende brief en/of mail laten weten dat hij niet de diensten levert waarvoor jij betaald. Geef de stalhouder de kans het op te lossen voor een bepaalde datum, anders ga jij weg.

De kans dat hij het op lost is klein, maar dan neem je iig de juiste stappen.

Dat het stalbeleid niet aansluit bij de wensen van de TS, wil niet zeggen dat er een wanprestatie wordt geleverd.

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 10:30

Ts, vraag om een factuur met kvk nummer van je afgelopen maanden stalhuur. Als hij je dit geeft kvk opzoeken, heeft hij dit niet? Wegwezen.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:07

xSogno schreef:
Ts, vraag om een factuur met kvk nummer van je afgelopen maanden stalhuur. Als hij je dit geeft kvk opzoeken, heeft hij dit niet? Wegwezen.

Bij een kleine stal hoef je volgens mij geen kvk inschrijving te hebben. Als het een soort van hobby-matig is met weinig winst kun je het resultaat via je prive aangifte opgeven.

Avanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 11:18

Je paarden worden dus gewoon ziek van de stalling, ik was allang vertrokken. Je hebt zelf ook een verantwoording naar je paarden.
Of zorg zelf idd voor extra stro en hooi in de tussentijd.