Overkapping buitenbak vraag

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 13:52

pompadour schreef:
ben je in geschreven bij de kamer van koophandel .Voor het opzetten van pensioen stal?

Vanavond komt onze adviseur, zal even horen wat er mogelijk is en hoe ik het stap voor stap aan moet gaan pakken, mijn vriend heeft een bv, en daar zijn ook weer mogelijkheden mee, dus dat bespreken we vanavond heb geen haast met het opzetten.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 13:53

rink schreef:
Wij hebben een overdekte rijbaan, maar ook voor deze bebouwing moet je vergunningen aanvragen en die kunnen net zo moeilijk worden afgegeven als dichte bebouwing. Voor de illustratie wij zijn een bedrijf met de juiste bestemmingen en hebben 7 jaar discussie gevoerd met de gemeente voor groen licht. Bij ons hielp het een goede landschapsarchitekt in de hand te nemen ipv alleen een goede bouwtekenaar.

Wow oké dan, kijk dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb, iemand die met hetzelfde bijltje heeft gehakt, bedankt! En wat fijn dat jullie het toch hebben gekregen, maar 7 jaar!?!? Niet best..

rink

Re: Overkapping buitenbak vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:04

We zitten wel op de Hondsrug qua gebied TS dus dat heeft het wel lastiger gemaakt. Gemeenten zijn vaak gevoelig voor het aanzicht van bebouwing. Wij hebben daarom rekening gehouden met de lokale bebouwing zoals wolfsenden aan de kap. Ook overige materialen en de afwerking hebben we landelijk gemaakt, de positionering in dezelfde richtingen als de rest van de bebouwing in de omgeving. Zo is het uiteindelijk met dus een landschapstarchitekt redelijk vlot gegaan. Je mag me altijd PBen voor tips! Succes

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:28

Voordat je een aanvraag gaat doen bij de gemeente misschien even een inventarisatie maken van de kosten van een overkapping van een rijbaan. Gaat al snel richting een ton zonder gekkigheid erop of eraan.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 21:04

rink schreef:
We zitten wel op de Hondsrug qua gebied TS dus dat heeft het wel lastiger gemaakt. Gemeenten zijn vaak gevoelig voor het aanzicht van bebouwing. Wij hebben daarom rekening gehouden met de lokale bebouwing zoals wolfsenden aan de kap. Ook overige materialen en de afwerking hebben we landelijk gemaakt, de positionering in dezelfde richtingen als de rest van de bebouwing in de omgeving. Zo is het uiteindelijk met dus een landschapstarchitekt redelijk vlot gegaan. Je mag me altijd PBen voor tips! Succes

Ah oké, ja wij zitten gewoon buiten uit, wel dicht bij een snelweg, maar het zou het zicht totaal niet belemmeren voor de weggebruikers, dus ik ben benieuwd wat ze gaan zeggen. Thnx voor je reactie. als me vragen te binnen schieten ga ik je zeker een pb doen

_Nelleke_ schreef:
Voordat je een aanvraag gaat doen bij de gemeente misschien even een inventarisatie maken van de kosten van een overkapping van een rijbaan. Gaat al snel richting een ton zonder gekkigheid erop of eraan.

Dat gaat wel goed komen, hebben veel vrienden in dit werk, en vrienden die graag helpen, en veel kunnen. En hebben gespaard. Daar kijk ik niet zo erg tegenop.. maar toch bedankt voor de tip

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 21:28

Zeker aanvragen, maar houd er rekening mee dat alleen een overkapping niet altijd akkoord is. Eigenaar van mijn paard ging hier ook voor, maar moet verplicht alle zichtbare kanten (ligt niet aan de weg!) dichtmaken met damwand of iets anders in die groene kleur. Mooie natuurlijke wanden waren geen optie.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 09:56

TS, ben je inmiddels al bij de gemeente geweest? En heb je de bestemmingsplannen al eens uitgeplozen? Ben erg benieuwd wat eruit komt/gekomen is.

xsensibel schreef:
GDG schreef:
Nogmaals: het gaat om het overkappen van een (bestaande) buitenbak wat volgens jou in één van de tien gevallen zonder vergunning zou kunnen. Een bak in een kas is geen buitenbak dus ook dit voorbeeld gaat niet op.

Het is maar waar je een probleem van wilt maken

Ik maak geen probleem. Je stelling dat je in één van de tien gevallen geen vergunning nodig hebt om een overkapping over een buitenbak neer te zetten klopt gewoon niet en je voorbeelden hebben niets met die stelling te maken.