Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Slmt9 schreef:NIVEA = niet invullen voor een ander. 9 vd 10 keer is dat negatief en denken mensen niet eens zo.
Ik vind het helemaal niet hebberig. Andersom zou het mij heel veel waard zijn om de zekerheid te hebben dat mijn dierbaarste dier in goede handen zou zijn na mijn dood. Want paarden kosten klauwen vol geld en een dier is een grote verantwoordelijkheid. Het is dus ook (juist) in mijn belang dat mijn paard goed terecht komt.
Dat daar geen geld voor staat zou ik ook helemaal niet erg vinden, het is mij goud waard dat mijn paard een goeie, nieuwe baas krijgt.
Als je alle opties op een rijtje hebt, zou ik die gewoon met hun bespreken. Praat maar elkaar en dan kan je een besluit nemen waar iedereen zich prettig bij voelt.
Dus niet nu van alles gaan bedenken over wat men mogelijk kan denken of voelen, maar praat.
Lughnassadh schreef:TS komt uit België als ik me niet vergis. Dus ik weet niet wat de wettelijke regels daar zijn. Maar ik zou het ook via een notaris vast laten leggen.
En hoezo is het hebberig als TS het paard nu al over zou nemen en dat de huidige eigenaar het onderhoud betaalt? Ik heb ook het een en ander geërfd en kreeg dat terwijl diegene nog leefde. Soms is geven met een warme hand voor beide partijen fijner dan geven met een koude hand.
anjali schreef:Lughnassadh schreef:TS komt uit België als ik me niet vergis. Dus ik weet niet wat de wettelijke regels daar zijn. Maar ik zou het ook via een notaris vast laten leggen.
En hoezo is het hebberig als TS het paard nu al over zou nemen en dat de huidige eigenaar het onderhoud betaalt? Ik heb ook het een en ander geërfd en kreeg dat terwijl diegene nog leefde. Soms is geven met een warme hand voor beide partijen fijner dan geven met een koude hand.
Als de eigenaren het paard nu al aan ts zouden schenken,dan hebben ze er zelf niets meer over te vertellen en ook geen plezier meer van.Ik vind het nogal vreemd dat ouderen zomaar hun paard zouden moeten afstaan,en dan nog doorgaan de onkosten te betalen ook nog?
Stripe000 schreef:TS klopt het dat je 17 bent?
zoals in je profiel staat?
Zo ja, waar zijm je ouders in deze?
Ik denk dat paard niet eens aan jou geschonken kan worden omdat je nu financieel niet in kan staan voor de zorg.
Stel , hoop het niet, de mensen sterven over 2 jaar, dan ben je 19.
Kun je de last dan wel dragen?
Uiteraard super lief en goed bedoeld en ik snap dat je dit als unieke kans ziet.
Maar ik heb er mijn twijfels bij.
Maar mss klopt leeftijd niet , geen idee.
In ieder gval veel wijsheid gewenst !
Jadetjexoxo schreef:Stripe000 schreef:TS klopt het dat je 17 bent?
zoals in je profiel staat?
Zo ja, waar zijm je ouders in deze?
Ik denk dat paard niet eens aan jou geschonken kan worden omdat je nu financieel niet in kan staan voor de zorg.
Stel , hoop het niet, de mensen sterven over 2 jaar, dan ben je 19.
Kun je de last dan wel dragen?
Uiteraard super lief en goed bedoeld en ik snap dat je dit als unieke kans ziet.
Maar ik heb er mijn twijfels bij.
Maar mss klopt leeftijd niet , geen idee.
In ieder gval veel wijsheid gewenst !
Ben idd nu 17 (18 over 2 maanden) Mijn ouders zijn heel erg blij voor me maar staan niet te springen om de kosten te gaan betalen. Afhangend van hoeveel ik gespaard heb tegen dat For van mij zou worden zullen zij al dan niet bijspringen voor de kosten. Maar zij zijn eerder backup dan. Ik heb sindskort n aparte rekening geopend om voor For te gaan sparen. Ik werk wekelijks id bakkerij en in elke vakantie begeleid ik ponykampen... etc. Een voorstel dat ook op tafel ligt is dat ik als ik niet genoeg gespaard zou kunnen hebben dat ik niet op kamers ga en m'n ouders dan, idpv kamers; mijn paard zouden betalen. Het is dus allemaal bespreekbaar
Jadetjexoxo schreef:
anjali schreef:Jadetjexoxo schreef:
Ik vind dat inderdaad hebberig of verkeerd overkomen. Die mensen zijn nog niet dood,moeten ze nu hun paard al afstaan?