het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

amaniblauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:42

Van mij mag je het in stukjes schrijven. Voor het hele verhaal lees ik dan alleen de TS stukjes. Ben benieuwd naar de rest van het verhaal.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:43

De toon van je tip doet het nogal drammerig laten overkomen Kim.

TS, heb je het paard echt goed klinisch laten keuren toen je hem kocht?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:44

Ik zou er eens rustig voor gaan zitten en het verhaal nog een keel volledig typen. Dat naar een mod sturen en die past de OP dan aan.

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:44

Paard was gekeurd bij aankoop, dus dan is hij bij jullie blind geworden...
ImmuunGEMEDIEERDE keratitis kan inderdaad heel plots beginnen en wordt best zo snel mogelijk behandeld, anders krijg je dus inderdaad een blind paard :=
Laatst bijgewerkt door Oliiviia op 10-10-18 22:46, in het totaal 1 keer bewerkt

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:45

Ik snap eerlijk gezegd ook niks van dit topic. Maar je kocht het paard in 2015? En wil er nu een rechttszaak van maken of zo? Altijd vervelend als je een paard laat keuren en hij blijkt achteraf toch wat te mankeren. Heeft een onafhankelijke DA gekeurd? Of van de verkoper zelf?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:46

beatje schreef:
Ik snap eerlijk gezegd ook niks van dit topic. Maar je kocht het paard in 2015? En wil er nu een rechttszaak van maken of zo? Altijd vervelend als je een paard laat keuren en hij blijkt achteraf toch wat te mankeren. Heeft een onafhankelijke DA gekeurd? Of van de verkoper zelf?

Shaggy09 schreef:
De toon van je tip doet het nogal drammerig laten overkomen Kim.

TS, heb je het paard echt goed klinisch laten keuren toen je hem kocht?

Als ie klinisch is gekeurd, lijkt me dit toch wel een (dikke) fout van de persoon die hem gekeurd heeft... Of daar moet iets mee gesjoemelt zijn... Of het paard heeft het vlak na aankoop gekregen.

Edit: er komen zoveel reacties tegelijk dat die reacties sneller komen als ik. Getypt heb :+

Edit2: zie nu pas dat het om 2015 gaat... Vrees dat je geen poot hebt om op te staan...
Laatst bijgewerkt door Melewel94 op 10-10-18 22:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:47

Oliiviia schreef:
ImmuunGEMEDIEERDE keratitis kan inderdaad heel plots beginnen en wordt best zo snel mogelijk behandeld.

Als dat zo is heb je juridisch gezien helaas geen poot om op te staan vrees ik ts.
Wat ik me wel afvraag is waarom je nu een topic opent als dit zich heeft voorgedaan in 2015?

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:47

Wat een nepbericht... Slotje graag

sassefras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 22:49

Ik probeer een stukje uit het import rapport te kopiëren en te plaatsen, maar zonder gegevens paard, en dat wil niet zo lukken.

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:49

Shaggy09 schreef:
Oliiviia schreef:
ImmuunGEMEDIEERDE keratitis kan inderdaad heel plots beginnen en wordt best zo snel mogelijk behandeld.

Als dat zo is heb je juridisch gezien helaas geen poot om op te staan vrees ik ts.
Wat ik me wel afvraag is waarom je nu een topic opent als dit zich heeft voorgedaan in 2015?

Wie weet wat er nog meer voor informatie komt. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:49

Mijn hemel wat een reacties? Iedereen chagerijntjes op of zo? :n reageer dan niet als je niks meer te melden hebt dan zuur of niet ter zaken doende valse opmerkingen. Er worden veel meer topics op bokt geopend met steeds kleine stukjes info.

Ik wacht rustig het vervolg af als dat nog komt gezien de nare reacties -O-

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:50

Wat stond er in dat import rapport?

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:50

sassefras schreef:
Ik probeer een stukje uit het import rapport te kopiëren en te plaatsen, maar zonder gegevens paard, en dat wil niet zo lukken.

Met alle respect TS, ik zou even helemaal opnieuw beginnen, want er valt geen touw aan vast te knopen zo. 8)7

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:51

Nou inderdaad wat een reacties? Laat de TS gewoon haar verhaal even doen. Wat maakt het uit dat het in meerdere berichten gaat? Dan lees je het toch lekker niet? Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Maar ik dacht ook gelijk aan blindheid met je begin tekst.

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:52

Gimme_Joy schreef:
sassefras schreef:

Met alle respect TS, ik zou even helemaal opnieuw beginnen, want er valt geen touw aan vast te knopen zo. 8)7

Vind het nog wel meevallen hoor

enjoymyhorse

Ah dat stukje had ik gemist. Dank je.

Onali

karuna schreef:
Mijn hemel wat een reacties? Iedereen chagerijntjes op of zo? :n reageer dan niet als je niks meer te melden hebt dan zuur of niet ter zaken doende valse opmerkingen. Er worden veel meer topics op bokt geopend met steeds kleine stukjes info.

Omdat dit
sassefras schreef:
ik wil mijn ervaring delen ivm met de aankoop van een paard ( najaar 2015), ik kocht dit paard +15000 euro voor mijn dochter die er mee in de sport mee zou gaan rijden. we hebben paard geprobeerd, en later icl foto,s laten keuren. thuis een paar dagen laten wennen, en ik vond dat paard een beetje raar reageerde. zo hadden we wat issues met schrikraad en met het naar binnen gaan in de stal. met rijden gebeurde er ook wat rare dingen ( of peerd rende vol gas door de omheining ) na een week heb ik de verkoper gebeld en hem gevraagd.

wat is er met dit paard ??????, lang verhaal kort er was niks, we moesten maar les nemen om met haar om te leren gaan,

de OP was toen 'wij' het topic opende.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:53

Onali schreef:
karuna schreef:

Omdat dit
sassefras schreef:
ik wil mijn ervaring delen ivm met de aankoop van een paard ( najaar 2015), ik kocht dit paard +15000 euro voor mijn dochter die er mee in de sport mee zou gaan rijden. we hebben paard geprobeerd, en later icl foto,s laten keuren. thuis een paar dagen laten wennen, en ik vond dat paard een beetje raar reageerde. zo hadden we wat issues met schrikraad en met het naar binnen gaan in de stal. met rijden gebeurde er ook wat rare dingen ( of peerd rende vol gas door de omheining ) na een week heb ik de verkoper gebeld en hem gevraagd.

wat is er met dit paard ??????, lang verhaal kort er was niks, we moesten maar les nemen om met haar om te leren gaan,

de OP was toen 'wij' het topic opende.

Dat bedoel ik...

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:54

Nou vond het een duidelijk verhaal tot nu toe en wat is het toch op bokt dat mensen denken andere mensen te kunnen dwingen tot reageren. Er staat toch "volg" in de titel? Bij volg topics staat nooit het hele verhaal in de OP.

Ts ik ben héél benieuwd naar de afloop want zoals ik het lees had jij hier pech dus ben benieuwd naar de plot twist!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:56

toen had ik ook gelezen. Waren zelfs nog geen reacties. Ik wilde alleen lezen maar ivm de zure reacties moest ik wel reageren. Afwachten is ook een keuze hoor ipv meteen gaan hakken.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:57

zodiacje schreef:
Nou vond het een duidelijk verhaal tot nu toe en wat is het toch op bokt dat mensen denken andere mensen te kunnen dwingen tot reageren. Er staat toch "volg" in de titel? Bij volg topics staat nooit het hele verhaal in de OP.

Ts ik ben héél benieuwd naar de afloop want zoals ik het lees had jij hier pech dus ben benieuwd naar de plot twist!

Maar verhalen eindigen ook niet zo abrupt als deze. Nogmaals, ik ben ook heel benieuwd, en ik wil TS proberen te voorzien van mijn advies, maar dat lukt alleen als het verhaal op een ietwat chronologische manier gepresenteerd wordt. Maar dat zal dan wel aan mij liggen :+

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:58

Had je een doel met dit topic, wat was dat. Advies of meningen of ...?

Ieder mag zijn eigen reactie op je verhaal zelf bepalen namelijk.

Wat mij wel vragen oproept is hoe het paard geprobeerd is in een evt proefperiode, wat is daar over afgesproken. En kon de 'proffesionele kennis' er ook niet mee overweg?

En wat is immuun gemediteerde keratitis.. want als de oorzaak voor aankoop niet aan te tonen is heb je soms gewoon pech in het leven vrees ik.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 22:58

In de importpapieren staat blijkbaar iets over zijn zicht. Daarmee zou bewezen kunnen worden dat de verkoper van het gebrek wist en dat hij het dus al voor aankoop had. Dat mag hij niet achterhouden natuurlijk. Vind het alleen wel raar dat de verkoper het dier ondanks het gebrek toch geimporteerd heeft..
Ben benieuwd wie de verkoper is, ik heb een paard van hetzelfde ras!

sassefras

Re: het recht en onrecht bij aankoop paard (volg)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-18 23:00

keeps right eye more closed, buyer is aware of this, rapport is van 2012

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 23:00

Gimme_Joy schreef:
zodiacje schreef:

Maar verhalen eindigen ook niet zo abrupt als deze. Nogmaals, ik ben ook heel benieuwd, en ik wil TS proberen te voorzien van mijn advies, maar dat lukt alleen als het verhaal op een ietwat chronologische manier gepresenteerd wordt. Maar dat zal dan wel aan mij liggen :+

En aan mij :')