anjali schreef:@Ianthe: Ze volgt toch lessen met de pony,volgens haar eerste post.Ze krijgt er dus wel wat voor terug.
Paard heeft ontstoken ogen dus ze kan er nu niets mee?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tazzey schreef:hwn schreef:Zou wel kunnen, als er een stalcontract is, dat de pensionhouder eigenaar wordt als ze het stalgeld niet betaalt, dus als er zo'n contract is, en je die pony graag wilt, kan je mss tot een akkoord komen met de pensionhouder?
Wat een akelige mensen trouwens, als ze toch niet kan betalen, zou ze moeten blij zijn dat jij die pony wilt, ze had die beter gewoon aan jou gegeven.
Wat een onzin! Je kunt alleen eigenaar worden als de eigenaar het dier aan jou verkoopt.
Bravura schreef:Win eens informatie in. Jij bent al geruime tijd houder van die pony aangezien je alles betaalt. Echter geen dierenarts? Een houder is mede aansprakelijk, ook voor het welzijn. Als jij eea kunt aan tonen mbt verzorging heeft een zaak tegen de eigenaar misschien wel nut mbt eigendomsrecht. https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom
Wat ik wel vreemd vind, de eigenaresse is de vrouw van jouw oom? Las ik dat goed?
Bravura schreef:Zij verzorgt de pony en betaalt stalgeld. Al is dat ongevraagd.
hwn"
[quote="Tazzey schreef:hwn schreef:Zou wel kunnen, als er een stalcontract is, dat de pensionhouder eigenaar wordt als ze het stalgeld niet betaalt, dus als er zo'n contract is, en je die pony graag wilt, kan je mss tot een akkoord komen met de pensionhouder?
Wat een akelige mensen trouwens, als ze toch niet kan betalen, zou ze moeten blij zijn dat jij die pony wilt, ze had die beter gewoon aan jou gegeven.
Wat een onzin! Je kunt alleen eigenaar worden als de eigenaar het dier aan jou verkoopt.
Bravura schreef:Win eens informatie in. Jij bent al geruime tijd houder van die pony aangezien je alles betaalt. Echter haal je er geen dierenarts bij?? https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom
Wat ik wel vreemd vind, de eigenaresse is de vrouw van jouw oom? Las ik dat goed?
En de pony staat bij een pensionhouder terwijl de pony nooit geënt wordt? En daar gaat de stalhouder mee akkoord?
anjali schreef:Als relaties stukgaan worden huisdieren vaak de klos.Een goed gesprek met de eigenaresse zou nuttig zijn in deze situatie lijkt me.In het belang van het paard.
Joelle1996 schreef:anjali schreef:Als relaties stukgaan worden huisdieren vaak de klos.Een goed gesprek met de eigenaresse zou nuttig zijn in deze situatie lijkt me.In het belang van het paard.
Ja dat zou ik graag willen maar helaas is ze niet te bereiken. Ze zit bij haar zus en die heeft mij ineens overal op geblokkeerd sinds ik om het paspoort vroeg.
Cayenne schreef:TS koos er zelf voor om die kosten te maken, dus naar dat geld kan ze waarschijnlijk fluiten.
Joelle1996 schreef:Cayenne schreef:TS koos er zelf voor om die kosten te maken, dus naar dat geld kan ze waarschijnlijk fluiten.
Dat is wel zo helaas. Maar zou het dan ook niet zo zijn dat ik die kosten heb gemaakt omdat het paard anders geen eten heeft enz?? Kunnen ze daar nog iets mee? Of zeggen ze dan dat ik de dierenbescherming in had moeten schakelen?
Joelle1996 schreef:Cayenne schreef:TS koos er zelf voor om die kosten te maken, dus naar dat geld kan ze waarschijnlijk fluiten.
Dat is wel zo helaas. Maar zou het dan ook niet zo zijn dat ik die kosten heb gemaakt omdat het paard anders geen eten heeft enz?? Kunnen ze daar nog iets mee? Of zeggen ze dan dat ik de dierenbescherming in had moeten schakelen?
GDG schreef:Tallie1979 schreef:Ik denk dat je er wijs aan doet om juridische hulp te zoeken. Al is het maar om de door jou gemaakte kosten terug te vorderen!
En op welke grond denk je dat TS daar aanspraak op zou kunnen maken?
Cayenne schreef:Maar tot in hoeverre is ze gedwongen? Ze had ook nee kunnen zeggen.
Jammer voor het paard, maar die optie was er wel gewoon.
cobiie schreef:Cayenne schreef:Maar tot in hoeverre is ze gedwongen? Ze had ook nee kunnen zeggen.
Jammer voor het paard, maar die optie was er wel gewoon.
Idd gedwongen? Ze mocht het erf niet af met de pony van de staleigenaar zolang er een achterstand was, dat is nou niet bepaald een pistool tegen je hoofd om andermans schulden te moeten betalen.