Eigenaar paard worden.. Mogelijk??

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:42

anjali schreef:
@Ianthe: Ze volgt toch lessen met de pony,volgens haar eerste post.Ze krijgt er dus wel wat voor terug.

Paard heeft ontstoken ogen dus ze kan er nu niets mee?

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:47

Tazzey schreef:
hwn schreef:
Zou wel kunnen, als er een stalcontract is, dat de pensionhouder eigenaar wordt als ze het stalgeld niet betaalt, dus als er zo'n contract is, en je die pony graag wilt, kan je mss tot een akkoord komen met de pensionhouder?

Wat een akelige mensen trouwens, als ze toch niet kan betalen, zou ze moeten blij zijn dat jij die pony wilt, ze had die beter gewoon aan jou gegeven.

Wat een onzin! Je kunt alleen eigenaar worden als de eigenaar het dier aan jou verkoopt.

Waarom onzin? Als pensionklanten een contract tekenen dat paard eigendom wordt van de stalhouder als ze x maanden niet betalen, dan lijkt me dat perfect mogelijk en legaal lijkt me? Mijn klanten tekenen dit toch zonder morren (maar betalen wel netjes op tijd, dus is niet aan de orde).

Amber_anne

Re: Eigenaar paard worden.. Mogelijk??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 00:36

Als het echt zo erg is moet je de Dierenbescherming inschakelen lijkt mij?

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:23

Win eens informatie in. Jij bent al geruime tijd houder van die pony aangezien je alles betaalt. Echter haal je er geen dierenarts bij?? https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom

Wat ik wel vreemd vind, de eigenaresse is de vrouw van jouw oom? Las ik dat goed?

En de pony staat bij een pensionhouder terwijl de pony nooit geënt wordt? En daar gaat de stalhouder mee akkoord?
Laatst bijgewerkt door Bravura op 09-09-18 07:26, in het totaal 2 keer bewerkt

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:25

Bravura schreef:
Win eens informatie in. Jij bent al geruime tijd houder van die pony aangezien je alles betaalt. Echter geen dierenarts? Een houder is mede aansprakelijk, ook voor het welzijn. Als jij eea kunt aan tonen mbt verzorging heeft een zaak tegen de eigenaar misschien wel nut mbt eigendomsrecht. https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom

Wat ik wel vreemd vind, de eigenaresse is de vrouw van jouw oom? Las ik dat goed?

Volgens mij is TS helemaal niets van het paard hoor. De houder is mijn inziens de pensionhouder waar het paard nu staat en de eigenaar is het familielid. Zie ook: http://www.ikbnederland.nl/ikb-nederlan ... -eigenaar/

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:36

Zij verzorgt de pony en betaalt stalgeld. Al is dat ongevraagd.

En over welke eigenaar hebben we het? De eigenaar van de pony of van de stalling.

Mbt de eigenaar van de pony....is kennelijk familie....

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:39

Bravura schreef:
Zij verzorgt de pony en betaalt stalgeld. Al is dat ongevraagd.

Ja dat klopt maar dat houdt niet in dat je een juridische status over het paard krijgt :) Ze is dus echt geen houder of eigenaar van het paard, hoeveel ze ook betaald of verzorgd.

Ik bedoelde de eigenaar van het paard (die dus ook familie is), maar de houder van het paard is dus de pensionstal.

enjoymyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 07:44

Je kan van alles in een contract zetten. Maar is dat niet volgens de wet is het ook niet rechtsgeldig.
Dus nee zonder koop of gift of uitspraak van de rechter word je ook geen eigenaar.
Misschien als je het voor het gerecht laat komen de rechter eerder het paard zal toekennen aan de stal eigenaar.

hwn"
[quote="Tazzey schreef:
hwn schreef:
Zou wel kunnen, als er een stalcontract is, dat de pensionhouder eigenaar wordt als ze het stalgeld niet betaalt, dus als er zo'n contract is, en je die pony graag wilt, kan je mss tot een akkoord komen met de pensionhouder?

Wat een akelige mensen trouwens, als ze toch niet kan betalen, zou ze moeten blij zijn dat jij die pony wilt, ze had die beter gewoon aan jou gegeven.

Wat een onzin! Je kunt alleen eigenaar worden als de eigenaar het dier aan jou verkoopt.

Waarom onzin? Als pensionklanten een contract tekenen dat paard eigendom wordt van de stalhouder als ze x maanden niet betalen, dan lijkt me dat perfect mogelijk en legaal lijkt me? Mijn klanten tekenen dit toch zonder morren (maar betalen wel netjes op tijd, dus is niet aan de orde).[/quote]

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:01

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 08:41

Ik heb dit recent nog laten uitzoeken door het Juridisch Loket. Ik wil daar hier niet teveel over kwijt maar je mag me een PB sturen!

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 13:02

Bravura schreef:
Win eens informatie in. Jij bent al geruime tijd houder van die pony aangezien je alles betaalt. Echter haal je er geen dierenarts bij?? https://www.advocaatzoeken.nl/dierenrecht/eigendom

En de pony staat bij een pensionhouder terwijl de pony nooit geënt wordt? En daar gaat de stalhouder mee akkoord?

Jaa de eigenaarresse is de ex-vriendin van mijn oom.

De eigenaars van de stal hebben zelf niks met paarden en weten er ook niks over. We hebben niks met hun temaken alleen het stalgeld wat eigenlijk gewoon het stukje land betalen is waar ze staan gedeeld door hoeveel paarden er staan. Verder bemoeien ze zich niet zo veel met de paarden. Vandaar dat ze er ook zo uit zag.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 13:22

Als relaties stukgaan worden huisdieren vaak de klos.Een goed gesprek met de eigenaresse zou nuttig zijn in deze situatie lijkt me.In het belang van het paard.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 21:33

anjali schreef:
Als relaties stukgaan worden huisdieren vaak de klos.Een goed gesprek met de eigenaresse zou nuttig zijn in deze situatie lijkt me.In het belang van het paard.

Ja dat zou ik graag willen maar helaas is ze niet te bereiken. Ze zit bij haar zus en die heeft mij ineens overal op geblokkeerd sinds ik om het paspoort vroeg.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 21:46

Ik denk dat je er wijs aan doet om juridische hulp te zoeken. Al is het maar om de door jou gemaakte kosten terug te vorderen!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:34

Joelle1996 schreef:
anjali schreef:

Ja dat zou ik graag willen maar helaas is ze niet te bereiken. Ze zit bij haar zus en die heeft mij ineens overal op geblokkeerd sinds ik om het paspoort vroeg.

Het paspoort hoort bij het paard te zijn,dus aanwezig op de stalling bij de pensionhouder.Die zou anders een boete kunnen krijgen als er gecontroleerd wordt.Overigens vind ik dit een rare regeling maar het schijnt zo te zijn.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 12:53

Tallie1979 schreef:
Ik denk dat je er wijs aan doet om juridische hulp te zoeken. Al is het maar om de door jou gemaakte kosten terug te vorderen!

En op welke grond denk je dat TS daar aanspraak op zou kunnen maken?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 13:37

TS koos er zelf voor om die kosten te maken, dus naar dat geld kan ze waarschijnlijk fluiten.

Joelle1996

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-18 14:21

Cayenne schreef:
TS koos er zelf voor om die kosten te maken, dus naar dat geld kan ze waarschijnlijk fluiten.

Dat is wel zo helaas. Maar zou het dan ook niet zo zijn dat ik die kosten heb gemaakt omdat het paard anders geen eten heeft enz?? Kunnen ze daar nog iets mee? Of zeggen ze dan dat ik de dierenbescherming in had moeten schakelen?

Melewel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:29

Joelle1996 schreef:
Cayenne schreef:

Dat is wel zo helaas. Maar zou het dan ook niet zo zijn dat ik die kosten heb gemaakt omdat het paard anders geen eten heeft enz?? Kunnen ze daar nog iets mee? Of zeggen ze dan dat ik de dierenbescherming in had moeten schakelen?

Ik denk dat als je gelijk de dierenbescherming had ingeschakeld met je verhaal je waarschijnlijk (!) meer voor elkaar had gekregen als nu. Zou alsnog kijken of de dierenbescherming je kan helpen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 14:30

Joelle1996 schreef:
Cayenne schreef:

Natuurlijk niet. Je kunt niet eenzijdig besluiten om kosten te maken en die vervolgens gaan verhalen als je daar van tevoren geen afspraken over hebt gemaakt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 15:53

De pensionhouder moet contact opnemen met de eigenaresse over dit betalingsprobleem.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 23:02

GDG schreef:
Tallie1979 schreef:

En op welke grond denk je dat TS daar aanspraak op zou kunnen maken?

Ze kan het proberen. Of het lukt is nog maar de vraag. Proberen kan altijd.

TS is door de stalhouder gedwongen te betalen omdat de eigenaar het niet deed.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 03:52

Maar tot in hoeverre is ze gedwongen? Ze had ook nee kunnen zeggen.
Jammer voor het paard, maar die optie was er wel gewoon.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 06:29

Cayenne schreef:

Idd gedwongen? Ze mocht het erf niet af met de pony van de staleigenaar zolang er een achterstand was, dat is nou niet bepaald een pistool tegen je hoofd om andermans schulden te moeten betalen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 11:20

cobiie schreef:
Cayenne schreef:

Idd gedwongen? Ze mocht het erf niet af met de pony van de staleigenaar zolang er een achterstand was, dat is nou niet bepaald een pistool tegen je hoofd om andermans schulden te moeten betalen.

Dat komt vaker voor,en dat is omdat de pensionhouder bang is dat het paard dan verdwijnt en hij naar zijn achterstallige betaling kan fluiten.