Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:06

__Robijn__ schreef:
Wat een ontzettend naïeve reacties hier -O-
Ik snap jullie frustraties heus wel, maar de dingen die hier benoemd worden zijn echt erg simpel....

@ Memories: niks beters te doen? altijd zo'n standaard antwoord van de nietswetende medemens.... ga hier niet eens op reageren :roll:

@ Robert45: Denk je serieus dat politie zomaar alle beelden kan uitkijken van rijkswaterstaat?
Nee, hier zijn vorderingen voor nodig. Buiten dat worden er tig auto's etc gestolen op een dag, dat wordt een dagtaak voor politie en/of rijkswaterstaat denk je niet? :? enig idee hoeveel camera's er staan in Nederland?

Op t moment dat jij aangifte doet is t hopen dat ie ooit wordt terug gevonden, zo niet heb je pech. Heel cru ik weet het. Maar zo werkt het inmiddels wel hier in NL. Er is enorme onderbezetting bij de politie en is het roeien met de riemen die ze hebben. Het is onmogelijk naar elke gestolen fiets,auto,brommer, noem het maar op te gaan zoeken!! dat gaat gewoon niet. Helaas komt het vaak op verzekering uit en geluk hebben dat ie ooit wordt gevonden.

TS: in ieder geval hoop ik dat de verzekering wat voor je kan betekenen.

Heb je mijn bericht en het daaropvolgende überhaupt wel gelezen? :') Snap dat de politie het druk heeft maar als ze zeggen 'bel zelf maar aan en haal op' wanneer dat in deze situatie gewoon gevaarlijk en dom is, en letterlijk NUL vervolgstappen willen ondernemen en een grote bek geven aan de telefoon, ja dan verlies je mijn respect wel. Politiemensen zijn ook niet heilig hoor, kom op.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:10

__Robijn__ schreef:
Ik snap jullie frustraties heus wel, maar de dingen die hier benoemd worden zijn echt erg simpel....

@ Memories: niks beters te doen? altijd zo'n standaard antwoord van de nietswetende medemens.... ga hier niet eens op reageren :roll:

@ Robert45: Denk je serieus dat politie zomaar alle beelden kan uitkijken van rijkswaterstaat?
Nee, hier zijn vorderingen voor nodig. Buiten dat worden er tig auto's etc gestolen op een dag, dat wordt een dagtaak voor politie en/of rijkswaterstaat denk je niet? :? enig idee hoeveel camera's er staan in Nederland?

Op t moment dat jij aangifte doet is t hopen dat ie ooit wordt terug gevonden, zo niet heb je pech. Heel cru ik weet het. Maar zo werkt het inmiddels wel hier in NL. Er is enorme onderbezetting bij de politie en is het roeien met de riemen die ze hebben. Het is onmogelijk naar elke gestolen fiets,auto,brommer, noem het maar op te gaan zoeken!! dat gaat gewoon niet. Helaas komt het vaak op verzekering uit en geluk hebben dat ie ooit wordt gevonden.

Er hangen boven alle snelwegen camera's, dezelfde systemen gebruikt men ook voor belastingcontroles etc. Die systemen werken allemaal geautomatiseerd en kunnen uitstekend ingezet worden voor dit soort doeleinden. Automatische kentekenherkenning is iets wat al jaren bestaat en ook gebruikt word. Het maakt mij eigenlijk geen reet uit of de politie dan een dagtaak heeft aan het opsporen van dit soort individuen. Dus eigenlijk zeg je van de politie heeft het er dan te druk mee dus doen we het niet...
Dat er dan extra geld voor vrij gemaakt moet worden is een ander verhaal en een andere discussie.

Billy

Re: Politie doet geen onderzoek naar gestolen trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:17

En jij denkt dat hij onder hetzelfde kenteken rijdt? Jij denk niet dat ze er geen andere platen op gezet hebben? Wat schattig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:22

Sunnda schreef:
Hoe zie je dan voor je dat ze gaan zoeken vraag ik mij altijd af?

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. TS vraagt dat juist aan de politie omdat ze het zelf niet kan/er niet voor op is geleid/watdanook. Heeft weinig nut om iets aan de politie te melden of vragen wanneer je zelf weet hoe je het op moet lossen. :+

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:33

Rocamor schreef:
Sclimpre schreef:
Snap best dat je woest bent. Politie heeft daar zogezegd geen tijd voor. Ze hebben wel tijd om boetes uit te schrijven voor mensen die hun vuinisbak te vroeg buitenzetten of te laat terug binnenhalen. Of om bij ieder huis te gaan aanbellen en een brief te overhandigen omdat de haag niet kort genoeg zou geknipt zijn.
Een beetje efficientie zou al heel veel helpen.
Dat ze de trailer niet vinden is niet het echte probleem, het echte probeem is dat ze geen moeite doen.

Zo dan. Daar wordt een horde hardwerkende politiemedewerkers even lekker te kakken gezet....

Áls ze hardrijders of foutparkeerders aanpakken, is het niet goed, want ze moeten boeven vangen. Nu is het weer niet goed.

Ts ontzettend balen (understatement!) Zeg. Enige wat je echt kunt doen is denk ik zorgen say eea zoveel mogelijk op social media wordt gedeeld en links en rechts de markten in de gaten houden.

Stonden er veel trailers bij jullie op stal? Zijn de trailers makkelijk vanaf de weg te zien? Was het een gerichte daad denk je?

Zijn er veel nieuwe zadels laatste tijd in de buurt aangeschaft?

Politie werkt idd hard, er zijn alleen andere prioriteiten van hogerhand . En dat is mooi poedersuiker voor de gewone burger, wel mooi weer spelen door de politietop dat criminaliteit daalt maar dat komt echt doordat mensen gewoon geen aangifte doen. En uit betrouwbare bron weet ik dat het vaak ook geen zin heeft want meer dan de helft van aangiftes beland in de la en na een half jaar gaat er een mailtje uit dat de zaak geseponeerd is, maw we doen er niets mee. Hoe demotiverend wil je het maken voor burgers en politie, zij willen wel maar kunnen/mogen niet.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 16:35

Billy schreef:
En jij denkt dat hij onder hetzelfde kenteken rijdt? Jij denk niet dat ze er geen andere platen op gezet hebben? Wat schattig :D

Maar wanneer er direct actie ondernomen word dan kan ook een ander kenteken niet alleen de doorslag geven, het is een opvallende trailer.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 19:02

bigone schreef:
Billy schreef:

Maar wanneer er direct actie ondernomen word dan kan ook een ander kenteken niet alleen de doorslag geven, het is een opvallende trailer.

Precies dit, de trailer heeft een duidelijk herkenbare pukkel.

Nogmaals, ik heb dit topic niet geopend om de politie af te kraken.
Ik begrijp de beperkingen van de politie.
Dit ligt niet aan de politie, maar is idd een probleem van regeringswege uit.

Met snelle actie, denk ik dat de trailer herkenbaar genoeg is om terug te vinden.
En dan vind ik het toch ontzettend jammer, dat daar wat makkelijk mee om gegaan wordt.
En in mijn ogen is het dan voor de boefjes wel heel erg makkelijk om dit soort acties uit te halen.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:14

Kennissen van mij zagen hun trailer gestolen worden vanuit huis en zijn in de auto gesprongen en erachter aan gereden. In de auto de politie gebeld dat ze achter hun net gestolen trailer aan reden. Politie kwam niet. Uiteindelijk wordt de trailer het terrein van een berucht woonwagenkamp op gereden waarop mijn kennissen wederom de politie belden. Kwamen niet want voor dat kamp hadden ze ongeveer de ME nodig. En het advies was om er zelf ook maar niet op af te gaan.Daaaaaaaag trailer. Die ze dus gewoon zagen staan...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:18

Tja,

Aantal maanden terug zijn mijn airbags uit mn auto gejat. Auto was n jaar oud.
Net als 8 anderen in mijn directe woonomgeving was ik de pineut. Politie had het tijdens patrouille zelf geconstateerd en bij ons aangebeld en aangifte opgenomen.
Hij is de hele ochtend en middag zoet geweest met gedupeerden.
Ook ik kreeg direct bericht dat er geen onderzoek gedaan zou worden wegens gebrek aan bewijs. En dat terwijl een man uit mn straat de daders op camera had. Er gaat tweemaal per jaar een golf van airbagjatterij door ons dorp dus zou toch zeggen dat ze de bende graag willen stoppen.
Maargoed, die airbags zijn al lang en breed in polen of soortgelijk.

Je kunt niks onderzoeken. Er is geen bewijs, op de beelden na.

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:39

Wellicht volgen jullie het nieuws en daarin komt naar voren dat de politie een betere cao moet krijgen en meer collega's om het werk te kunnen doen.

Het takenpakket is te groot geworden om met het personeel van nu te kunnen doen.

Sommige dingen zijn bij wet vast gelegd en kunnen niet zonder toestemming van OM gedaan worden. Daar is een vordering voor nodig of toestemming van een OVJ.

Vanuit OM en ministerie wordt aangegeven wat prio heeft op de takenlijst van de politie.

Het kenteken van de trailer staar gesignaleerd en zal als deze door de anpr systemen rijd eruit komen als hit. Helaas is er tot die tijd weinig te doen. Teleurstellend zeker maar ook voor de politie dat zij hier niet voor ingezet kunnen worden. Net als andere taken die geen prio hebben op dit moment. Zij zouden het echt graag anders zien...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 19:55

Ik begrijp soms niet waarom ik voor de politie gekozen heb als ik deze berichen door lees...

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:02

L_iek, jullie doen super werk _/-\o_ Heb veel bewondering voor blauw, met wat er gedaan wordt met beperkte capaciteit.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:22

bigone schreef:
Billy schreef:

Klopt maar dan heb je al niks aan kentekenherkenning. Waar moet de politie beginnen met zoeken dan? Gewoon op
landweggetjes in de buurt of zo? Als die trailer s nachts gestolen is is hij allang over de grens tegen de ochtend...

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 20:35

Fitzroy schreef:
L_iek, jullie doen super werk _/-\o_ Heb veel bewondering voor blauw, met wat er gedaan wordt met beperkte capaciteit.

Snap de teleurstellingen bij mensen hier ook zeker hoor. Helaas zijn er echt tekorten bij ons. Hopelijk komen er snel collega’s bij zodat ook deze zaken gewoon opgepakt kunnen worden.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-18 21:08

L_iek schreef:
Fitzroy schreef:

Snap de teleurstellingen bij mensen hier ook zeker hoor. Helaas zijn er echt tekorten bij ons. Hopelijk komen er snel collega’s bij zodat ook deze zaken gewoon opgepakt kunnen worden.

Ik snap het helemaal hoor.
Ik kan me van jullie kant uit heel goed voorstellen, dat het frustrerend is.
Jullie lopen ook tegen allerlei beperkingen aan en mogen steeds minder.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:11

L_iek schreef:
Fitzroy schreef:

Maar je zal het met mee eens zijn dat internetoplichting om 100 euro of een gestolen fiets echt direct de la in gaat en er na een half jaar als geseponeerd weer uit komt. Begrijpelijk gezien de prioriteiten maar de leiding van de politie moet eens haar slogans veranderen, dienstbaar is wel het laatste wat jullie soms voor burgers kunnen betekenen zonder dat jullie daar schuld aan hebben. Maar het blauw op straat word er wel op aangekeken.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:28

Ik vermoed dat je weet dat de politie "niet zoekt" omdat je een brief hebt gekregen?
Wanneer er geen dader indicatie is wordt deze brief nl bijna standaard verstuurd.
Sorry (natuurlijk) gaan ze niet dag en nacht de weg op op zoek naar je trailer máár je trailer zal gesignaleerd staan als zijnde gestolen
Wanneer deze langs een radar komt zal er wel direct gereageerd worden.
Wanneer ze een trailer treffen die de aandacht trekt zullen ze deze controleren en komen ze hopelijk ook bij jou terecht.
En ja helaas als ie "in Polen" is is ie echt weg want ook daar zal je privé detective m niet kunnen vinden.

Kijk als je wist dat pietje m mee had genomen dan hadden ze actief gezocht.
Had je gezien dat ie weg was genomen door iemand in een groene jeep voorzien van kenteken blabla dan hadden ze actief gezocht.
Wanneer je m voor je neus weggenomen ziet worden gaan ze er direct achteraan.
Het is in dit geval niet dat ze niets doen maar er valt niet actief te zoeken.
(Tenzij jij een voorstel hebt waarbij het realistisch is dat de politie in jouw woonplaats
Bezig gaat met álle diefstallen én al het gewone werk erbij doet. En ja dat gewone werk is veel meer dan bekeuren voor vuilnisbakken maar spreek die bokker nog wel eens nadat de politie een familielid van haar heeft gereanimeerd of wel de inbreker bij haar thuis heeft gevangen).

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 21:35

Fitzroy schreef:

Snap de teleurstellingen bij mensen hier ook zeker hoor. Helaas zijn er echt tekorten bij ons. Hopelijk komen er snel collega’s bij zodat ook deze zaken gewoon opgepakt kunnen worden.[/quote]
Maar je zal het met mee eens zijn dat internetoplichting om 100 euro of een gestolen fiets echt direct de la in gaat en er na een half jaar als geseponeerd weer uit komt. Begrijpelijk gezien de prioriteiten maar de leiding van de politie moet eens haar slogans veranderen, dienstbaar is wel het laatste wat jullie soms voor burgers kunnen betekenen zonder dat jullie daar schuld aan hebben. Maar het blauw op straat word er wel op aangekeken.[/quote]

Dat verschilt per regio, als er dader indicatie is zoals camerabeelden of getuige wordt de zaak wel opgepakt in mijn regio. Echter als prio 3 en dat is geen spoed.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-18 22:07

Hier tot nu toe juist goede ervaringen met de politie. Alhoewel ik wel eens op mijn kop heb gekregen dat ik een minder actieve rol had moeten aannemen i.v.m. eigen veiligheid. Hoe vervelend ook, ik heb liever dat de politie komt bij zinloos geweld, gluurders (2 incidenten), verdacht gedrag op een bouwplaats om 2 uur 's nachts (bleek dat er iets aan het beton moest, maar ja: wie rekent daar nu op? Ik dacht echt dat het gewoon brutale dieven waren die het licht aan hadden gezet), verdacht gedrag richting inbraak/insluiping en dat soort dingen.

Ik heb ook een keer een afspraak gehad met een agente (via bokt :) ) voor iets anders (achtergrondverhaal doet er niet toe), waarbij het al dramatisch lastig was om de afspraak uberhaupt te maken vanwege de werkdruk, en uiteindelijk een volledige dag afgesproken om te kijken of een moment beschikbaar kwam, vanaf 7.30 gingen we het proberen en de eerste dag is het niet gelukt, de tweede poging hebben ze me aan het einde/na hun dienst eraan geplakt (degene om wie het gaat weet dat ik daar nog altijd ontzettend blij mee ben, jaren na dato), iedere keer kwam er gewoon weer een spoedklus tussendoor.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 00:06

robert45 schreef:
__Robijn__ schreef:

Er hangen boven alle snelwegen camera's, dezelfde systemen gebruikt men ook voor belastingcontroles etc. Die systemen werken allemaal geautomatiseerd en kunnen uitstekend ingezet worden voor dit soort doeleinden. Automatische kentekenherkenning is iets wat al jaren bestaat en ook gebruikt word. Het maakt mij eigenlijk geen reet uit of de politie dan een dagtaak heeft aan het opsporen van dit soort individuen. Dus eigenlijk zeg je van de politie heeft het er dan te druk mee dus doen we het niet...
Dat er dan extra geld voor vrij gemaakt moet worden is een ander verhaal en een andere discussie.

Ja, laat de politie vooral mensen dood laten gaan, want er worden ook auto's gestolen. :(:)

Ik denk dat veel mensen echt geen benul hebben hoe hard die mensen werken en met wat als dank? Van die zielige reacties van mensen die geen idee hebben waar ze het over hebben.

Mijn vriend werkt in een gebied met meer dan 25.000 inwoners. Daar rijdt standaard 1 auto met dus twee agenten....
En dan zitten zij nog luxe in vergelijking met de landelijke gebieden.

Dus die ene auto moet door de dienst heen alles afhandelen. Aanrijdingen/verwarde mensen/reanimaties/inbraken/winkeldiefstallen en noem alles maar op.
En dan mag je maar bidden dat het een beetje goede tijden zijn, anders kun je de bijkomende administratie na je werktijden doen.

En dan denk jij echt dat ze niet willen uitkijken naar je gestolen trailer??? En dat ze maar gewoon alle mensen daarvoor in moeten zetten? Welke 'alle' mensen??

Ze hebben het er niet te druk mee, maar te druk voor.

En voor zulke ondankbare wezens loopt ie zichzelf elke dag uit te sloven. Ik heb hem al vaker gezegd een andere baan te nemen, waar je niet de hele dag parels voor de zwijnen werpt.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 00:22

Met andere woorden, crimineel zijn is dé perfecte job. Niemand legt je een strobreed in de weg. Jat er maar op los want er komt toch geen onderzoek want daar heeft niemand tijd voor :o .

Voor de TS, ik snap je frustraties. Heel vervelend moet dat zijn. Ik hoop oprecht dat je toch je trailer terug mag krijgen met alle spullen.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:34

robert45 schreef:
__Robijn__ schreef:

volgens mij begrijp jij niet dat je niet zomaar die camera beelden uit mag kijken en dat daar een vordering voor moet zijn en toestemming van een officier van justitie. Iets met privacy geloof ik :)*
En misschien kun je voorstellen dat jij dan heel de dag daar alle duizenden camera's gaat bekijken :j misschien kom je dan terug op je simpele visie dat dit zomaar kan!
but dream on! :j
Laatst bijgewerkt door __Robijn__ op 05-09-18 07:39, in het totaal 1 keer bewerkt

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:37

Paardenfann4 schreef:
Met andere woorden, crimineel zijn is dé perfecte job. Niemand legt je een strobreed in de weg. Jat er maar op los want er komt toch geen onderzoek want daar heeft niemand tijd voor :o .

Voor de TS, ik snap je frustraties. Heel vervelend moet dat zijn. Ik hoop oprecht dat je toch je trailer terug mag krijgen met alle spullen.

Eerlijk? Ja, in nederland loont het om crimineel te zijn! Het systeem hier in NL is dusdanig verouderd en er is zo weinig capaciteit, dat je als crimineel inderdaad de perfecte job hebt.
Vaak wordt ergens niet op geïnvesteerd omdat er "belangrijkere" zaken zijn. De levensdelicten kunnen immers niet wachten en wegen dan zwaarder waardoor die zaken voorgaan.

natuurlijk is dit super cru! helemaal mee eens. Super frustrerend voor de burgers als je iets overkomt en dan te horen krijgt dat er niks mee gedaan wordt.
Maar mooier kunnen we t helaas niet maken :=

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 07:40

Er valt altijd wel wat te klagen. Hier ooit een gestolen fiets in mijn tuin gehad. Hartstikke net, splinternieuw ding. Politie gebeld en als ze tijd hadden zouden ze komen kijken. Ze zijn nooit geweest....
Ook tot 2 keer toe een boete gekregen omdat ik voor mijn deur verkeerd geparkeerd stond (er is hier een parkeerprobleem). Ik kon ze wel vervloeken. Stelletje @#%*(%$#@
Ik kan dat ding moeilijk in de lucht parkeren.

Echter toen mijn moeder een ernstig ongeluk kreeg met haar paard en haar hersenen letterlijk op straat lagen, was de politie als eerst ter plaatsen en hebben ze EHBO verleend.
Dankzij de politie leeft mijn moeder nog.

Er is overal wat voor te zeggen.....

Kanzi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-18 08:08

TS, is het niet handig om hier in het topic een foto van je trailer te plaatsen?
Veel mensen die het hier zien, en als hij nog in Nederland is, wie weet.
Je facebooklink doet het niet bij mij.