Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Hilary schreef:Wat betreft omdonderen: paard van een kennis was uitgedroogd, zwalkte, donderde om (in een dikke laag zaagsel) en brak een been.
Delaja schreef:Benita schreef:Misschien toch lopend gaan en het dan in een paar dagen doen, met overnachtingen. Ik zou het niet eens uitproberen, teveel stress en ellentde als het toch mis gaat.
Dat heeft ook mijn voorkeur. Vriendlief hoopt op een andere optie
Delaja schreef:peach2001 schreef:Gaat ze nooit helemaal tegen de grond? ze blijft zichzelf opvangen?
Geen idee, de twee keer dat we hebben gezien ging het precies zoals op het filmpje.
peach2001 schreef:Wat is de medische oorzaak die eraan gelinkt is?
Thioro schreef:Blijft ze onder het zadel wel goed in de benen, ook als ze moe is?
Ergens een greppel inkukelen is ook niet ideaal.
Delaja schreef:peach2001 schreef:Wat is de medische oorzaak die eraan gelinkt is?
Zenuwbeknelling waardoor er een soort kortsluiting plaatsvindt in de signalen die naar rechtsvoor/linksachter worden gestuurd. Geen 100% zekerheid dat dit het is maar icm alle klachten en de röntgenfoto's en echo's die zijn gemaakt wel het meest waarschijnlijke.
Gladde vloer is het probleem niet, ze zakt gewoon weg, heeft dus niks met uitglijden te maken.
Koper: het heeft niks te maken met 'iets' dat elke week hoeft hoorMeer dat het laatste stuk echt naar wandelen zal zijn omdat we een rivier over moeten waar niet iedere kilometer bruggen voor zijn (meest logische brug qua route is die van de a12)
Delaja schreef:Als ik alle reacties zo lees kies ik toch voor wandelen. Ik hoopte dat er misschien nog een veilige manier was om te vervoeren maar zo te lezen eigenlijk niet, tenzij ik haar plat laat spuiten en liggend vervoer.
Ik moet niet via Lunteren. Ik moet van Ede naar Wehl.
Delaja schreef:Als ik alle reacties zo lees kies ik toch voor wandelen. Ik hoopte dat er misschien nog een veilige manier was om te vervoeren maar zo te lezen eigenlijk niet, tenzij ik haar plat laat spuiten en liggend vervoer.
Ik moet niet via Lunteren. Ik moet van Ede naar Wehl.
karuna schreef:O gatver, laatste stuk is een ramp om te lopen. De optie pont is ook niet echt fijn. Eventueel zou je via pannerden kunnen maar dat is eind op. Via westervoort is niet te doen veel te drukke weg. Die via de parallel a12. Oef. Dan zou ik eerder via posbank en brug bij doesburg nemen, die is ietsje rustiger en vanwege groot deel parallelweg en alleen laatste stukje naast de weg misschien fijner.
M_Vainqueur schreef:Hado Midden Nederland heeft een paardenambulance-trailer (meestal ingezet bij grotere concoursen). Je zou contact me ze kunnen opnemen of die ook te leen is.
Edit; op de website staat hij te huur inderdaad.