Trailer met rubberen gietvloer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meggiemeg

Re: Trailer met rubberen gietvloer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 08:50

Onze trailer, nieuw gekocht, is inmiddels 12 jaar oud, heeft ook een gietvloer, heb er geen problemen mee. Wij hebben tussentijds wel de kitrand een keer vervangen omdat die na verloop van tijd uitdroogt. De vloer zelf is nog keihard. Ik heb mijn trailer binnen staan, na gebruik maak ik m goed schoon en met een vloertrekker maak ik de vloer nog een keer extra droog, zet de trailer dan iets achterover zodat eventueel water er nog wat makkelijk uit kan lopen.
Je kunt zelf goed de vloer testen, klop er op met het handvat van bijvoorbeeld een schroevendraaier, als je overal hetzelfde geluid hoort is het goed, zachte of rotte plekken klinken heel anders dan een hard stuk. Of zet m op een brug en kijk er onder als je daar de mogelijkheid voor hebt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:10

Mijn trailer is inmiddels 20 jaar geworden, toendertijd nieuw gekocht. Is een Wijer met rubber gietvloer en trapbescherming, verder hout materiaal. Vloer is nog in perfecte staat. Paar jaar geleden heeft een paard zich behoorlijk misdragen en met z'n ijzers de gietvloer beschadigd. Heb via Wijer een reparatiekit besteld en de vloer weer op de beschadigde delen hersteld, werkte perfect en heel makkelijk zelf te doen, ziet er weinig van en nog zo waterdicht als de rest. Ik heb er dus geen problemen mee, trailer wordt zelfs 5 dagen per week gebruikt de laatste 2 jaar. Na gebruik spuit ik hem niet uit, maar gewoon uitvegen, heb er ook geen stro of iets in. Wassen 1 a 2 x per jaar, juist van veel die vloer afspuiten met water krijg je problemen met rotte bodem en naar mijn mening ook niet nodig.
Tuurlijk is aluminium perfect, dat is meer van de laatste jaren en kostbaar. Maar met een beperkt budget is een nette 2e hands toch ook een prima optie, hoe vaak gebruik je een trailer nou eigenlijk? Als het maar veilig en functioneel is.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 09:24

Kennelijk zijn er verschillende soorten gietvloeren, de mijne kon je niet met trekker droog trekken. Was rubber met stukjes rubber erdoorheen die je dan dus giet op de vloer. Is dus ruw.

Ik ken ook een gietvloer met soort steentjes erdoor, ook niet droog te trekken want je maakt daarmee je trekker stuk door de steentjes.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 10:47

Ik heb ook een Weijer trailer met houten bodem met gietvloer. Bij de laatste keer schoonmaken bleek er een beschadiging te zitten bij de voorhoeven. Dit hebben we een stukje open gemaakt om te kijken of het er niet onder was gaan rotten. Daarna hebben we bij Bos Rubber een stuk mat van 130x100 en lijm besteld en verlijmd met de gietvloer. Nu zit er gelijk goede bescherming bij de voorhoeven.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:05

Dat zou ik persoonlijk niet zo gedaan hebben. Zelf de gietvloer weer gerepareerd en zou er evt een losse rubbermat in vorm van gehele bodem erin leggen. Maar de reparatie houd nog steeds goed

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 13:41

Ik wilde geen hele mat erop ivm het gewicht. Ik heb Bos Rubber gebeld en zij vonden dit een goed alternatief.