Mijn trailer is inmiddels 20 jaar geworden, toendertijd nieuw gekocht. Is een Wijer met rubber gietvloer en trapbescherming, verder hout materiaal. Vloer is nog in perfecte staat. Paar jaar geleden heeft een paard zich behoorlijk misdragen en met z'n ijzers de gietvloer beschadigd. Heb via Wijer een reparatiekit besteld en de vloer weer op de beschadigde delen hersteld, werkte perfect en heel makkelijk zelf te doen, ziet er weinig van en nog zo waterdicht als de rest. Ik heb er dus geen problemen mee, trailer wordt zelfs 5 dagen per week gebruikt de laatste 2 jaar. Na gebruik spuit ik hem niet uit, maar gewoon uitvegen, heb er ook geen stro of iets in. Wassen 1 a 2 x per jaar, juist van veel die vloer afspuiten met water krijg je problemen met rotte bodem en naar mijn mening ook niet nodig.
Tuurlijk is aluminium perfect, dat is meer van de laatste jaren en kostbaar. Maar met een beperkt budget is een nette 2e hands toch ook een prima optie, hoe vaak gebruik je een trailer nou eigenlijk? Als het maar veilig en functioneel is.