Hoge dierenartskosten voor niks

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 01:06

Ik denk dat je ook voor de visite betaald en wellicht ook voor het standaard bedrag tandarts wat inclusief verdoving is...ik betaal nl ook voor een standaard tandarts bezoek dit en nog 2 kiezen vijlen 240 euro.

Mijn mini hond is net zo duur, dus vond het netjes..

Was je er bij toen ze probeerde te verdoven? En te werken aan je paard?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 04:26

Ik kan de kosten op zich ook nog wel begrijpen. Of het netjes is, is een ander verhaal.
Op welke dag was dit? En hoe laat?

Ibbel

Berichten: 49250
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 07:11

Ik moet mijn DA/tandarts de hemel in prijzen geloof ik. Hij rekent 75 euro inclusief verdoven. Verdoven kost (zegt hij) 5 euro aan materiaal, en hij heeft geen zin in discussies, dus hij heeft een inclusiefprijs.
Voorrijkosten zijn 22,50. Hij levert keurig werk, en hij heeft nog nooit een paard niet kunnen verdoven of kunnen behandelen. Wel nog eens bij moeten spuiten, maakte niet uit qua prijs.

PaardjeH1994
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 07:55

De eerste keer dat ze kwam was de 24 mei volgens mij rond half 10 ‘s ochtends, de tweede keer was 4 juni, volgens mij half 3 ’s middags. Ik ben er de hele tijd zelf bijgeweest. Ze heeft een half uur voor het bezoek eerste keer relaquine gehad oraal. Tijdens het bezoek kreeg ze in een keer onverwachts de injectie met verdoving in haar hals terwijl ik met dr aan de hand door de paddock liep. Dit deed de veearts expres onverwachts, omdat het paard als het de injectie ziet in combinatie met een vreemd persoon al nerveus word. Paard is er helemaal niet suf van geworden. De hele dag niet. Geen enkel effect te zien. Sterker nog, ze galoppeerde zelfs nog gewoon rond. Ben er echt twee uur constant bijgebleven na de verdoving. Daarna ben ik de hele dag door nog tussentijds gaan kijken.

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:19

Ik heb ook weleens een belachelijke rekening gehad van een vervangende dierenarts.
Was ook woest want was 1 en al onzin en werd op het moment zelf echt knap asociaal behandeld.
Ik heb de rekening achter gehouden en denk zal is kijken hoe we met mensen omgaan.
Ook bij hun de situatie netjes voorgelegd en kon geen normaal antwoord af
2 jaar later kreeg ik een herinnering dat ik niet betaald had.
Was allemaal via mijn eigen veearts doorgespeeld ondanks ze al mijn gegevens gewoon hadden.
Toen heb ik gemaild en gezegd ik betaal in 3 termijnen en dat mijn eigen arts hier buiten stond.
Ineens hadden ze mijn adres wel weer ~~}> en kwam er een sorry vanaf
1 termijn betaald en daarna gevraagd om bevestiging, die kreeg ik nooit dus fluit maar naar de rest.
Sindsdien niets meer van gehoord.

Little_Gift
Berichten: 1792
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: België

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:41

In 1x onverwachts?
Hoe kan een DA in 1x onverwachts dan nog precies goed in de ader terecht komen?
Als het niet in de ader terecht is gekomen, dan verklaart dat wel waarom paard niet suf werd!

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:52

Plaats een recentie op facebook en google, kan je anderen mee helpen!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34787
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 08:54

Ik denk dan idd dat het niet goed in de ader is gegaan. Je kan niet zo een injectiespuit erin jassen. Als het juist wordt toegediend zie je echt heel snel, binnen een minuut of wat al, dat het paard zijn hoofd laat zakken en suffer wordt.

Pony van onze dochter is pas ook voor het eerst behandeld, beestje is 5 en had nog nooit een prikje gehad. Vastgezet op de poetsplaats en iemand hield haar hoofd vast. Paard/pony moet je dusdanig neerzetten dat de beweging al wat beperkt wordt, zeker als ze het wat spannend vinden. Pony probeerde idd omhoog/weg te komen maar door de manier waarop ze stond kon ze bijna geen kant op en was het snel gepiept. Snap de keus ook niet die jouw DA gemaakt heeft, op die manier kun je nooit goed een spuit zetten natuurlijk.

Yessy

Berichten: 23043
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:00

Met deze hoeveelheid kalmerende middelen plus een paard dat na het spuiten gewoon in de paddock staat (dus vertrouwde omgeving), had ik toch verwacht dat ‘ie compleet tegen de vlakte zou gaan. Rondgalopperen lijkt me echt een teken van scheef gespoten en dus niets binnengekregen, wat meerdere mensen hierboven ook al noemen.

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:25

Little_Gift schreef:
In 1x onverwachts?
Hoe kan een DA in 1x onverwachts dan nog precies goed in de ader terecht komen?
Als het niet in de ader terecht is gekomen, dan verklaart dat wel waarom paard niet suf werd!

Precies!
Ook een da gehad die mis spoot en mijn merrie zo fris als een hoentje erbij stond. Betreffende da deed ook alsof ze gek was en dat het kwam door de stress. Duh stond gewoon normaal rond te kijken.
Tandarts vroeg ook of ze mis had gespoten, maar kreeg ook al een erg leuk antwoord. "Als jij je met je eigen werk bemoei dan doe ik dat ook". Dusssss slechte dag of zo 8)7

Maar ik moest evengoed ook 2x de sedatie betalen. Beetje dubbel eigenlijk. Aan de ene kant heeft ze ook 2x moeten spuiten, maar zij is degene die mis spuit en waarom moet ik dat betalen?
Kijk als mijn paard nu als een malloot stond te stuiteren waardoor het niet lukte.... Maar stond gewoon normaal stil

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34787
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:29

Ben als ik dit lees zo blij met onze DA die ook voor tandarts gestudeerd heeft. Tot nu toe altijd keurig geholpen. Ook met onze pony die het heel spannend vond. Alles met geduld en tanden/kiezen daarna keurig, dan betaal ik graag de rekening na afloop.

Luna_Rose
Berichten: 40
Geregistreerd: 01-02-13

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:33

Misschien kan je andere in de omgeving vragen of stalgenoten of ze een andere tandarts kennen?

kiki1976

Berichten: 16914
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:48

In mijn geval was er niets mis met de tandarts, want ik ben daar zeer tevreden over. Was de da die het niet goed deed.

Hevonen

Berichten: 5646
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:58

DeMolenhoek schreef:
Lizzyy schreef:
Ik was met inslapen €277 kwijt, met name aan “verdoving”


Meen je niet zeg. Wat een gekke prijzen vragen ze wel niet... Hier is €125 de vaste prijs.


Voor het inslapen van onze welshpony was de rekening hoger dan 500 euro. Ook alleen aan injectievloeistof en het bijbehorende dierenartsbezoek.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110862
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 09:59

Wat een prijsverschil. Hier was de rekening voor inslapen (inclusief avondbezoek en injectievloeistof) 129 euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:04

Ik betaalde in januari €175 voor het inslapen van mijn paard, wat wel in weekendtarief was. Belachelijk wat een prijsverschillen :=

Apple

Berichten: 76231
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:07

Dat bedrag vind ik ook flink. Hier ben ik rond de 120 euro kwijt, behandeling inclusief voorrijkosten compleet met een keurig gespecificeerde factuur met behandeling en sedatie er op.

De paarden krijgen gewoon rustig in hun boks de sedatie, zorgt eigenlijk nooit voor stress.

PaardjeH1994
Berichten: 35
Geregistreerd: 14-10-13
Woonplaats: Sprundel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-18 10:08

Veearts heeft het inderdaad niet in een ader gespoten. Gewoon een plek zo in de hals van het paard waar ze kon raken op dat moment. Veearts zei dat het zo en met die dosis ook wel moest lukken. Misschien is er de helft daarvan ook niet eens ingespoten, omdat het paard op het moment van de injectie natuurlijk schrok en meteen zichzelf weg trok van de veearts. Had ook al bij de recencies op facebook gekeken. Daar staan er een paar op met vijf sterren, maar het zijn er niet veel. Waarschijnlijk verwijderen ze zelf alle andere minder positieve reacties. Weet eigenlijk niet zeker of dat mogelijk is hoor, maar dat lijkt me wel.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23551
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:19

PaardjeH1994 schreef:
Waarschijnlijk verwijderen ze zelf alle andere minder positieve reacties. Weet eigenlijk niet zeker of dat mogelijk is hoor, maar dat lijkt me wel.


Als het goed is kan dat niet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:20

Wat een rare manier om die spuit te geven. Bij ons gaan ze gewoon rustig te werk, onze jonge pony die nog nooit geweest was keek niet eens op.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:22

Blue_Monday schreef:
Plaats een recentie op facebook en google, kan je anderen mee helpen!
Top advies, het bedrijf van een ander naar de knoppen helpen omdat er, wellicht een fout is gemaakt. Ik zou eerst intern bekijken of het opgelost kan worden.

On-topic, ik vind de rekening ook erg hoog. Hier ligt het rond de €125,- en dit is dan inclusief voorrijden, sedatie en behandeling. Daarnaast, als ik het zo lees, moet de DA of bijzonder goed kunnen mikken, of er is een fout gemaakt. Dit, op deze wijze, door(be)rekenen aan mijn klant, had ik persoonlijk niet gedaan.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20040
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Hoge dierenartskosten voor niks

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:29

Een fout? Ja er is iemand zonder da opleiding gestuurd, als je dat een fout wil noemen. Een beetje da plant voor zo'n nerveus paard gewoon wat meer tijd in maar gaat geen rare fratsen uithalen.

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:36

Gypsy schreef:
Een fout? Ja er is iemand zonder da opleiding gestuurd, als je dat een fout wil noemen. Een beetje da plant voor zo'n nerveus paard gewoon wat meer tijd in maar gaat geen rare fratsen uithalen.
Is het heus? Heb jij diegene gesproken? Het benoemde diploma bij de juiste universiteit gecontroleerd? Ik lees namelijk nergens dat het een ongediplomeerd 'arts' betreft.

Manadeluca

Berichten: 1126
Geregistreerd: 15-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:38

Coca2018 schreef:
DeMolenhoek schreef:
Meen je niet zeg. Wat een gekke prijzen vragen ze wel niet... Hier is €125 de vaste prijs.

Hier ook, maar dat was ook een vriendendienst......

Ik heb zelfs dit niet betaald, mijn dierenarts komt uit de buurt van 'de Molenhoek' ik denk dat ik iets van €78 heb betaald om mijn paard te laten gaan in 2012.

pol013

Berichten: 9022
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-18 10:38

Ieder paard reageert verschillend op sedatie. De ene gaat al bijna plat na een halve dosis. Mijn andere kan onder de 'verkeerde omstandigheden' na een 2e spuit nog kraak helder zijn. Daar is niets geks aan.
De omstandigheden rondom het spuiten zijn we leen beetje maf te noemen maar als ja paard echt niet stil kan blijven staan heeft de da ook niet zo veel keuze. Of dit dan de juiste is weet ik ook niet.
je betaald nu waarschijnlijk voor de tijd en het materiaal. Ze hebben geen 'leververplichting' oid.

Dat je de 2e afspraak wel moet betalen terwijl je afgemeld hebt vind ik wel wat vreemd. Dat hadden ze dan op zijn minst kunnen aangeven toen je belde.