Transport van Frankrijk naar Nederland

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GUSTIxBILL

Re: Transport van Frankrijk naar Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:02

Na 8h zal er toch echt gedrenkt moeten worden.
Als dit voorzien is binnen de planning en alle documentatie is in orde zou ik ook niet weten waarom dit niet geaccepteerd word
Maar 24-24 is voor commercieel vervoer echt wel een verplichting :j
Heb mij rond deze 8h toch ook geëxcuseerd dat dit alleen drenken moet zijn ? Dat dit echter wel indien mogelijk gepaard gaat met...
Maar langer als 24h mag wettelijk toch echt niet.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:02

Ja de transporteur kan je de papieren meegeven, of ook spullen zoals een zadel etc.
Moet je van te voren even doorgeven en dan komt het in orde.
In jouw plaats koos ik absoluut voor een verzameltransport vrachtwagen met een van de grote paardenvervoerders. Heb zelf alleen maar goeie ervaringen daarmee.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:06

quarterH schreef:
Owja en welke medische goedkeuring heb jij het over eigenlijk? Mag hopen niet de gezondheidsverklaring?
Want als jij denkt dat dit ook maar iets met gezondheid te maken heeft heb je het flink mis...
Ze scannen alleen de chip en dat was t. Kost je in nl wel 250 euro. (Terwijl het in België en Zwitserland paar tientjes kost maar goed)

Nou die bij ons zijn geweest doen wel iets meer als scannen van de chip. 1x iemand gehad die dat deed en dat ook meteen gemeld bij bedrijf. Het is geen heel uitgebreid onderzoek maar ze checken wel een en ander.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:13

BSS is inderdaad een transport bedrijf met veel kennis in huis. De chauffeurs hebben ervaring met paarden en paarden hanteren. De meeste werken ook in de paarden en of hebben paarden van zichzelf.
Een goede vriendin van mij rijdt voor BSS (2 paards vrachtwagen) en zij is verdomd goed met paarden. Daarnaast veel chauffeurs gezien en gesproken van dit bedrijf. Ze gaan netjes met de paarden om en ze komen allemaal rustig van de wagen af en na hun rust periode (wat soms zelfs verlengd wordt als een paard vermoeid eruit ziet) gaan ze allemaal makkelijk de wagen weer op.

Daarnaast weten ze exact de regels betreft paarden vervoer en ze regelen alles voor je! Dat is ook wat waard.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:15

De BSS mannen en vrouwen zijn goed. Geen ZZP-ers, maar in loondienst. Begripvol naar jonge, gestreste dieren. Ervaring met hengsten. Ervaring met internationale transporten.

Ik zou zeker voor een professioneel bedrijf zoals BSS gaan TS.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:16

Eens met chamion,BSS zijn ook heel klantvriendelijk en denken met je mee, vind hun ook prima.

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:35

GUSTIxBILL schreef:
Als dit voorzien is binnen de planning en alle documentatie is in orde zou ik ook niet weten waarom dit niet geaccepteerd word
Heb mij rond deze 8h toch ook geëxcuseerd dat dit alleen drenken moet zijn ? Dat dit echter wel indien mogelijk gepaard gaat met...

Een beetje off-topic maar wel interessante discussie :) en handig voor inzicht voor iedereen. Ook excuses van mijn kant, had je edit niet gezien!
Maar ik heb nog nooit van de 24/24 regel gehoord.. dus ben benieuwd of je een bron/link hebt? Dan zouden wij het al minimaal een jaar flink verkeerd doen.
Basis: voor lange rit beide chauffeurs rijden totaal 9 uur (meestal om en om 2 a 3 uur) en tussendoor regelmatig stoppen om hooi te checken. Wij regelen ruststal waar de paarden minimaal 9 uur kunnen staan en zo kunnen ze rondje Spanje doen en weer terug :)
Regelmatig appen de chauffeurs naar klanten met foto's en updates, en ook naar ons.
Paarden worden ingepland op beste route dat ze er zo kort mogelijk opstaan. We plannen bijvoorbeeld nooit tegelijk paarden in Bordeaux of Perpignan, dat is niet te doen :+

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:36

quarterH schreef:
Owja en welke medische goedkeuring heb jij het over eigenlijk? Mag hopen niet de gezondheidsverklaring?
Want als jij denkt dat dit ook maar iets met gezondheid te maken heeft heb je het flink mis...
Ze scannen alleen de chip en dat was t. Kost je in nl wel 250 euro. (Terwijl het in België en Zwitserland paar tientjes kost maar goed)

In Frankrijk bestaat de keuring uit veel en veel meer, papieren moeten naar de dsv, bewijs van kunde van de transporteur etc etc.
Ik zou het een prof laten doen die ook het papierwerk doet.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:45

Koekkoek transport. Zeer ervaren en rustig.
Echte paardeman.

GUSTIxBILL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:48

Lagonda schreef:
GUSTIxBILL schreef:

Een beetje off-topic maar wel interessante discussie :) en handig voor inzicht voor iedereen. Ook excuses van mijn kant, had je edit niet gezien!
Maar ik heb nog nooit van de 24/24 regel gehoord.. dus ben benieuwd of je een bron/link hebt? Dan zouden wij het al minimaal een jaar flink verkeerd doen.
Basis: voor lange rit beide chauffeurs rijden totaal 9 uur (meestal om en om 2 a 3 uur) en tussendoor regelmatig stoppen om hooi te checken. Wij regelen ruststal waar de paarden minimaal 9 uur kunnen staan en zo kunnen ze rondje Spanje doen en weer terug :)
Regelmatig appen de chauffeurs naar klanten met foto's en updates, en ook naar ons.
Paarden worden ingepland op beste route dat ze er zo kort mogelijk opstaan. We plannen bijvoorbeeld nooit tegelijk paarden in Bordeaux of Perpignan, dat is niet te doen :+

Voor vliegen staan ze ook daarna of daarvoor niet stil, dus er zal wel een uitzondering in de regel zijn.
Maar zoals je zelf zegt 9+9 = 18h
Pak nog 1,5 inladen en uitladen (ruim genomen) = 21h
Geen 24h in totaal, dus in tussen tijd hebben zij hun minimum stop gehad (6h als ik mij niet vergis)

Bron en link kan ik je nu niet bezorgen
Ik heb toen mijn proefwerk hierover gedaan, vandaar dus ook dat ik eerlijk bepaalde fouten moet toegeven wegens 3j terug dus wazig zijn.
Maar ben nu zelf op de baan, dus die gegevens liggen thuis

http://www.dienstpaardenvoeding.be/docs/transport_van_paarden.pdf
Pagina 4/6

Maar waar ik het origineel vandaan had was van FAVV (België) maar dus gebaseerd op Europese wetgeving

Maar zoals al gezegd, dit komt uit een proefwerk van 3j terug bij een opleiding tot vrachtwagenchauffeur. Dus ook ik kan wel fout zitten, het is tenslotte niet mijn werk.

Ik kreeg gewoon uit ts haar startpost en haar van horen zeggen reacties het idee dat het vooral om het geld ging. (Wat nu dus uitgeklaard is) en daar gingen mijn haren van omhoog staan omdat veel wat ze heeft horen zeggen gewoon niet klopte

Ontopic:
TS, ik hoop dat je nu gerustgesteld bent dat het paard er geen uren extra op staat bij verzameltransport.
En dat je het jezelf en het paard makkelijkste maakt door een professionele vervoerder zoals Gelissen of BSS of ... inschakelt nu je de goede verhalen en de keerzijde gehoord hebt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:31

Omrijden is helemaal niet groot aan de orde. Als de route niet mooi past dan halen ze de paarden doorgaans eerst individueel naar een verzamel punt.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:27

Een aantal jaren geleden ben ik met mijn paard naar Frankrijk op vakantie geweest. Ik heb destijds een tweepaards veewagentje gehuurd. 1100km en dat ging echt prima. Dan zou je gewoon zelf kunnen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 16:41

BSS heb ik goede dingen over gehoord :)

Dat je zegt dat sportpaarden onderweg naar bijv. Italië niet van de wagen af komen heb je helemaal mis. Pak de Toscana Tour in het voorjaar, dan staan in Duitsland de stallen vol sportpaarden die daar een nachtje slapen :)

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 20:49

Nou, ik ken er genoeg die naar Italië gaan en echt wel gewoon doorrijden. Ik zeg het niet omdat ik het denk, maar omdat ik het weet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:07

Ik heb altijd hele goede ervaringen met BSS gehad. Zijn profesionele chauffeurs en weten met de paarden om te gaan. Ik heb behoorlijk wat keer paarden vanuit Nederland naar Spanje vervoerd en ook binnen Spanje en van Spanje naar Nederland. Kwa prijs zijn ze ook redelijk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 21:59

quarterH schreef:
Nou, ik ken er genoeg die naar Italië gaan en echt wel gewoon doorrijden. Ik zeg het niet omdat ik het denk, maar omdat ik het weet.

Ts je denkt erg negatief over ,
‘Commerciël ‘ transport is je goed recht natuurlijk zijn jou paarden maar dan is er wel eigenlijk maar 1 oplossing je eigen transport regelen. En dat wil je eigenlijk niet voor de reis nogmaals te doen.
Maar je kan niet van commerciel bedrijf verwachten dat ze 1 op 1 transport doen voor Een lage prijs ze moeten gewoon geld verdienen.
Dus ergens moet je keuzes maken

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:02

Wij zijn paar jaar terug naar Engeland en Italië geweest voor wedstrijd. Maar geen haar op m'n hoofd die denkt om aan 1 stuk te rijden. En de KNHS geeft advies waar je kan overnachten.

Verder goede verhalen met BSS en andere vervoerders gehoord.
Of zelf iets huren!

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:17

Ik heb intussen contact gehad met aantal transporteurs.

Kent iemand 'marcel Jordan' Transport? Doen verzamel maar hebben wel echt paardenwelzijn voorop staan. Ook goede ervaring van een vriendin van mij die paard uit Finland heeft laten komen.
Ze zijn wat duurder dan de grote/bekenden maar heb wel het idee dat ze goed zijn voor de paarden.
Enige nadeel is dat ze maar 1 of 2 keer per maand die route nemen dus het moet dan wel qua timing een beetje uitkomen. I laat hem niet nog 2 weken exta daar staan.
Anders zou bss inderdaad in aanmerking komen.
Gelissen was mijn eerste gedachte, maar heb ik ook slechte verhalen over gehoord ivm zzp chauffeurs die niet altijd evenveel ervaring met paarden hebben.

Door alle positieve verhalen/ervaringen hier neig ik toch weer meer naar verzameltransport dus.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:19

Hier erg goede ervaringen met Gelissen en Potijk. Zou voor e n lang transport niet anders meer willen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:24

Ik heb een keer een veulen laten komen met Potijk dat ik 3 jaar later weer terug stuurde.
Bleek het dezelfde chauffeur te zijn die het nog wist :)

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:27

Marcel Jordan is erg goed inderdaad, bbs ook goeie ervaring mee!

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:29

Met eigen vervoer (van bv wedstrijdpaarden naar internationale concoursen ben je niet aan de regels van de transportverordening gehouden.
Bij commercieel transport (elk transport waarvoor je moet betalen, volgens de Nederlandse definitie) wel.
En in de transportverordening staat voor paarden een maximale reisduur van 24 uur met minimaal elke 8 uur drenken en voeren. Na die 24 uur moeten de dieren uitgeladen worden en rusten en gevoerd en gedrenkt worden.
Keuring voor exportcertificaat behelst meer dan uitsluitend de chip controleren.
Paspoort wordt ook nagekeken op correctheid en volledigheid en terwijl men de chip uitleest bekijkt men ondertussen de rest van het paard ook.
En bij commercieel transport worden de transport documenten ook gecontroleerd, inclusief routes, vakbekwaamheidsdiploma van de chauffeur(s) en evt pauzeplaatsen, etc.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:32

Potijk rijd niet op Frankrijk.

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:36