Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Ninx schreef:Dit soort mensen is ziek in hun hoofd. Dieren breken met agressie.
Ik heb ooit zo'n vent meegemaakt, het is dat ik te jong was destijds en niets durfde.... maar in de huidige tijd had ik hem het leven zuur gemaakt.
Dit soort mensen mag geen dieren hebben.
Je vergeeft het jezelf ook niet als je het op z'n beloop laat, dus goed dat je actie onderneemt!
Amaryllis schreef:En als je bang bent dat hij zo boos wordt dat hij net zo op jou reageert als op zijn paard dan moet je zorgen dat je niet alleen bent. Maar maak het niet groter dan het is, want daarvan krijg je imo alleen maar meer weerstand.
tamary schreef:Lastig te zeggen hoe erg het echt is zonder te zien. Er zijn er die alles wat ook maar op boos/streng zijn lijkt als mishandeling zien en er is werkelijk verkeerde trainingsmethode die wij (nu) vaak terecht als mishandeling zien.
Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.
Shenavallie schreef:Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.
Shenavallie schreef:Ooit iemand op wedstrijd zijn paard zien afranselen nadat het diertje een balk af had getikt. Gelijk wat van gezegd, maar meneer ging helemaal uit zijn stuiter. Paard weg dusdanig getrapt en geslagen dat het wit van de ogen niet meer wegging. Beest was doodsbang voor zijn eigenaar. Direct doorgelopen naar het juryhokje en een melding gemaakt, maar daar werd gezegd dat ze er niets aan konden doen... Ook een brief naar BIT gestuurd, waar ook al zo dom werd gereageerd met dat dit nu eenmaal de rotte appels zijn. Maar dat er een dier onder moet lijden, daar gaat men gemakshalve maar even aan voorbij. Dus ja, ik zou de dierenpolitie inschakelen als zelfs de staleigenaar niet meewerkt. Zo ga je niet met dieren om. En voor de mensen die pislink worden als ze gefilmd worden als zij een dier aan het mishandelen zijn: doe het dan ook niet. Hoe stom kun je zijn om je agressie op een dier af te reageren? Daar moeten dat soort figuren hulp voor zoeken, vind ik. Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.
bigone schreef:Shenavallie schreef:Ooit iemand op wedstrijd zijn paard zien afranselen nadat het diertje een balk af had getikt. Gelijk wat van gezegd, maar meneer ging helemaal uit zijn stuiter. Paard weg dusdanig getrapt en geslagen dat het wit van de ogen niet meer wegging. Beest was doodsbang voor zijn eigenaar. Direct doorgelopen naar het juryhokje en een melding gemaakt, maar daar werd gezegd dat ze er niets aan konden doen... Ook een brief naar BIT gestuurd, waar ook al zo dom werd gereageerd met dat dit nu eenmaal de rotte appels zijn. Maar dat er een dier onder moet lijden, daar gaat men gemakshalve maar even aan voorbij. Dus ja, ik zou de dierenpolitie inschakelen als zelfs de staleigenaar niet meewerkt. Zo ga je niet met dieren om. En voor de mensen die pislink worden als ze gefilmd worden als zij een dier aan het mishandelen zijn: doe het dan ook niet. Hoe stom kun je zijn om je agressie op een dier af te reageren? Daar moeten dat soort figuren hulp voor zoeken, vind ik. Ik zeg: hang een camera (hoog) op. Die kan iedereen zien, dus weet men ook dat alles vastgelegd wordt.
Op elke wedstrijd moet verplicht een knhs vertegenwoordiger aanwezig zijn, om je dit nog eens tegen dan alles noteren en opsturen naar de knhs. De jury zou je direct door moeten verwijzen naar de knhs of te wel federatievertegenwoordiger. Het feit dat je hier door de jury bent afgescheept is ronduit schandalig.
tamary schreef:Kan heel goed dat deze meneer niet anders weet en ja er valt wat te zeggen voor brave/veilig in de omgang paarden, want er komen er zat langs waarvan de paarden ronduit gevaarlijk gedrag aangeleerd hebben. Er zit eigenlijk net zo goed mishandeling in aai-aai trainen als in deze oude(rwetse) paard hoe dan ook braaf krijgen aanpak.
Benfan schreef:Vragen of hij een tijdje in een bak met snel-drogend cement wil staan, en dan een kanaal in kieperen.
xJoJo schreef:Ik zou mezelf niet kunnen inhouden. Ik heb toen ook een keer op wedstrijd m'n mond open getrokken. Mafffff wijf. paard wilde niet laden en was ontsnapt naast het inrijdterrein ze had hem weer gevangen en dat beest werd echt in elkaar gestampt. ik die van mij stil gezet en heb me daar toch ff een partij gebrult.. maar ik was echt de enige op een druk wedstrijdterrein die er iets van zei. En dat beest werd echt getrapt en geslagen waar iedereen bij stond.. absurd....![]()
Achteraf snap ik niet waar ik het lef ineens vandaan haal want ik ben normaal (op wedstrijd) wel iemand van, ik kan er nu wel iets van zeggen maar 100% zeker dat ze schijt hebben aan mijn mening. zulke mensen zijn in mijn ogen niet vatbaar voor feedback op wat voor wijze dan ook.. of heb ik helemaal geen zin in confrontatie..![]()
Maar blijkbaar wanneer het echt echt niet kan krijg ik ineens lef om op te komen voor dat paard. vond het zo vreselijk om naar te kijken en nog erger dat niemand anders er wat van zei... >;)
SinneJ schreef:Ik vind het echt positief dat mensen er tegenin gaan en heb gelukkig nog niets dusdanig ernstig meegemaakt dat ik er wat van zou zeggen, maar ik vraag me soms wel af; als het mensen zijn die handelen uit emotie, maak je het meestal dan niet erger door er iets van te zeggen? Ik denk echt dat er erg weinig mensen zijn die het licht zien wanneer er een (in hun ogen betweter) tegen hen tekeer gaat...
Nogmaals; daarmee zeg ik niet dat je niets moet doen