Trailer zijwanden vervangen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:11

Gloa schreef:
@kaatjemuts: de platen in jouw trailer zijn niet algemeen verkrijgbaar en daarom zo duur. Ze zijn trouwens wel berucht om hun rot problemen omdat die poly laag toch veel slechter pakt dan de epoxy toplaag van betonplex.

.


dat vertelde mijn kennis idd ook... :(

MallyBelly

Berichten: 3547
Geregistreerd: 23-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 08:11

[TAO] Nieuw project : Trailer opknappen!

Dit was mijn topic van onze 2 paards. Deze is wel geschuurd en gelakt omdat mijn vriend dit graag wilde maar het is niet altijd even slim.

De platen zijn zo duur omdat ze net buiten de standaard maat vallen. Deze moet er extra groot vervoer en opslag worden geregeld door de houthandelaar. Normaal komen ze De helft kleiner binnen.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 08:37

een kleurtje op me trailer zou ik wel leuk vinden... misschien toch maar een nieuwe kopen :P

melissa ik ga eens na je topic kijken.

ik hoop dat ik me vriend kan sjorren om zo snel mogenlijk te beginnen en niet dat hij het even snel snel wilt doen. op het laatste moment.

MAar ik mag ook weer niet te veel zeggen.. van je moet het zo en zo doen.. Want dan wordt hij sago omdat hij zelf ook wat verstand er van heb.. Maar mijn vertellen hoe hij het wilt doen.. ho maar.

gelukkig mijn pa ook heel handig met dingen opknappen.

vandaag kan ik de trailer op halen bij de trailerboer.

Moratoetje

Berichten: 1450
Geregistreerd: 09-03-09
Woonplaats: Lewedorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 10:04

Wij hebben gekozen voor wrapfolie om de trailer een kleur te geven. Wrapfolie is in alle denkbare kleuren te verkrijgen.

In de toekomst wil ik wel een x een andere trailer. We zullen dan kiezen voor een Ifor Williams 1,5 paards. Maar we zijn eerst met andere zaken (boerderij) bezig wat voorrang heeft ;)

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 10:41

Moratoetje schreef:
Wij hebben gekozen voor wrapfolie om de trailer een kleur te geven. Wrapfolie is in alle denkbare kleuren te verkrijgen.

In de toekomst wil ik wel een x een andere trailer. We zullen dan kiezen voor een Ifor Williams 1,5 paards. Maar we zijn eerst met andere zaken (boerderij) bezig wat voorrang heeft ;)


wrapfolie is ind ook een goed idee om over betonplex te plakken.. nu hopen dat me vriend er snel zin in heeft.. want echt veel zin heeft hij er niet in haha. maarja dat weet je met een trailer van aantal jaren oud.

ik kan daar nooit zo goed tegen.. dus ben bang dat hij volgend jaar nog steeds niet af is. hij wou hem eerst instantie ook al schilderen zo 2 jaar geleden. toen we hem net kochten..

ik wil in de toekomst echt aan aluminium

jaji
Berichten: 169
Geregistreerd: 16-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 11:11

Betonplex is inderdaad heel goed als het maar watervast is verlijmd zoals eerder gezegd.
Het beste is voor de vloer een dikte van 25 mm en voor de wanden 18 mm dik.

Bij Bos Rubber kan je speciale kit kopen die bestendig is tegen de zure urine, en is niet duur. Je kan bij hun ook terecht voor rubber voor op de vloer en op de laadklep, allemaal antislip te krijgen en keurig op maat geleverd. En ze hebben ook rubber trapbescherming.

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Trailer zijwanden vervangen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 13:55

ja we gaan kijken hoe dik de wanden zijn die er nu in zitten. ik heb al opgemeten als ik beide zijwanden doe die zijn 145 x 205 ongv. ik zag al platen bij hornbach (website) van 153x300 en 18mm die kosten 145€ stel dus ongv 300€ kwijt voor de platen. en dan ind nog wat speciale kit enz. dan denk ik dat ik rond even ruim gerekend ongv €800 euro kwijt ben incl. andere materialen.

doen we die wrapfolie op en klaar.

voor dat bedrag koop ik geen trailer haha.

net de trailer opgehaald, even wat verlichting en andere kleine dingetjes enz enz kosten ook 225€

plutolover

Berichten: 11708
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-18 20:04

Waarom zijn mannen eigenwijs.

Me pa denk dat een plaatje tijdelijk wel Oke is. En dat als we gaan vervangen dat alleen de linkerkant prima is.. en ik heb zo iets pak dan ook de rechterzijde.. zucht

En verven vond me vriend maar onzin.. ik dacht van ik ga niet met 2 verschillende kleuren wanden op pad..

Maar goed vriend was gwn sago want normale vragen stellen kreeg ik sago antwoord..

Ik heb bijna zoiets ik doe t zelf wel..

En volgens me pa zijn aluminium trailers niet beter dan houten ivm de urine zuur zucht...