Transport uit Oostenrijk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 12:52

In Nederland is chip en intekenen eigenlijk beide verplicht, maar aangezien het allemaal open grenzen zijn hoef je je daar tijdens het transport niet druk over te maken. Als je verkoper wil chippen voor je dan spaar je die kosten zelf en dat scheelt weer iets dat je zelf moet „regelen“.
Een ideaal moment om te chippen is na afloop van een vlekkeloze klinische keuring, dan is de dierenarts er toch al.
Als er een identiteit controle plaatsvind is dat doorgaans enkele dagen na aflevering.

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 12:55

Sizzle schreef:
In Nederland is chip en intekenen eigenlijk beide verplicht, maar aangezien het allemaal open grenzen zijn hoef je je daar tijdens het transport niet druk over te maken. Als je verkoper wil chippen voor je dan spaar je die kosten zelf en dat scheelt weer iets dat je zelf moet „regelen“.
Een ideaal moment om te chippen is na afloop van een vlekkeloze klinische keuring, dan is de dierenarts er toch al.
Als er een identiteit controle plaatsvind is dat doorgaans enkele dagen na aflevering.

Oke, heel erg bedankt, daar kan ik inderdaad wel wat mee! :)

Morrie

Re: Transport uit Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:00

ik heb de mijne nooit gechipt, toen dat in de mode kwam, heb ik dna laten registreren. Ik weet niet of dat nog kan.

Zal straks op stal even in het paspoort kijken, hengsten krijgen, behalve het Norikerbrandmerk op de linkerbil, een levensnummer op de hals gebrand en dat zijn de laatste 3 nummers van hun levensnummer en dat staat wel in het paspoort.

Wij transporteerden vroeger ook met Potijk, maar je kan hem ook zelf ophalen natuurlijk

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:03

Afbeelding

Hier haar stamboom

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:05

Ik dacht dat de DNA registratie enkele jaren geleden afgeschaft was voor nieuwe registraties, kan me vergissen.
Ik heb meerdere dieren versleept en het gemak van het laten doen weegt voor mij niet op tegen dat klein beetje winst wat je hebt (als je dat al hebt) bij zelf rijden. Bovendien staan ze gewoon veel rustiger op een vrachtwagen.

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:06

Sizzle schreef:
Ik dacht dat de DNA registratie enkele jaren geleden afgeschaft was voor nieuwe registraties, kan me vergissen.
Ik heb meerdere dieren versleept en het gemak van het laten doen weegt voor mij niet op tegen dat klein beetje winst wat je hebt (als je dat al hebt) bij zelf rijden. Bovendien staan ze gewoon veel rustiger op een vrachtwagen.

Wij kiezen inderdaad ook liever ervoor om het te laten doen, als ik het goed begrijp ben je dan ook verzekerd maar dat vraag ik nog na bij het transportbedrijf. Het is een lange afstand dus dan sowieso liever een busje dan een trailertje.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:07

Verzekeren is een optie, wordt niet altijd standaard aangeboden. Vaak geven ze echter wel aan wat de opties zijn.

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:09

Sizzle schreef:
Verzekeren is een optie, wordt niet altijd standaard aangeboden. Vaak geven ze echter wel aan wat de opties zijn.

Als het kan dan kiezen we daar wel voor want je weet nooit op de weg, ongelukje kan altijd en dat zou natuurlijk wel heel erg zijn...

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:17

de Elmar lijn verklaart de spikkels op het paard, dat is de Toger-lijn. Bij de moeder zit veel Vulkan zie ik.Dat is wel een fijne combi.
Schaunitz ben ik geen fan van, maar dat is persoonlijk.
De eigenschappen de diverse bloedlijnen kan je zo nalezen via google.

Mijn Noriker is nu 19, ik heb hem vanaf z'n 3e, ongezien gekocht in Oostenrijk. Hij werd mij verkocht als "etwas flegmatisch" en dat was het understatement van de vorige eeuw :+ Ik zocht een rustig paard en dat heb ik ook gekregen :')

W.b. vervoer: ik ben een paar jaar geleden nog met BSS in onderhandeling geweest om er eentje op te halen, maar op dit moment ga ik (helaas) geen nieuw paard meer kopen omdat ik het lichamelijk niet meer trek.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:19

ik heb overigens geen muildier, maar een Noriker èn een ezel staan..... ze hebben elkaars gedrag overgnomen: de Noriker staat stil als ie schrikt en de ezel rent weg hahaha :D :+

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:27

Morrie schreef:
de Elmar lijn verklaart de spikkels op het paard, dat is de Toger-lijn. Bij de moeder zit veel Vulkan zie ik.Dat is wel een fijne combi.
Schaunitz ben ik geen fan van, maar dat is persoonlijk.
De eigenschappen de diverse bloedlijnen kan je zo nalezen via google.

Mijn Noriker is nu 19, ik heb hem vanaf z'n 3e, ongezien gekocht in Oostenrijk. Hij werd mij verkocht als "etwas flegmatisch" en dat was het understatement van de vorige eeuw :+ Ik zocht een rustig paard en dat heb ik ook gekregen :')

W.b. vervoer: ik ben een paar jaar geleden nog met BSS in onderhandeling geweest om er eentje op te halen, maar op dit moment ga ik (helaas) geen nieuw paard meer kopen omdat ik het lichamelijk niet meer trek.

Er mag van mij absoluut wel wat pit in zitten. Ze zou een wat langzamer paard moeten zijn, maar op de filmpjes ziet ze er behoorlijk vlot uit maar wel gecontroleerd. Een beetje temperament met een eigen wil houd ik wel van! (Zoals ik al zei, Tinker.... met een tikkeltje te veel ‘eigen wil’ :') ) ik ben zelf eigenlijk iemand met een voorkeur voor snellere paarden, maar toch val ik steeds weer voor de koude dikzakjes haha. Ik hou wel van de rust die ze uitstralen, daar word je zelf ook zo lekker rustig van. Alsof je op de bank neerploft bij een goede vriend.

Wat vervelend dat je het lichamelijk niet meer trekt! Sterkte daarmee. Een verzorgpaardje zou altijd nog een optie kunnen zijn toch?

Morrie schreef:
ik heb overigens geen muildier, maar een Noriker èn een ezel staan..... ze hebben elkaars gedrag overgnomen: de Noriker staat stil als ie schrikt en de ezel rent weg hahaha :D :+

Wat leuk!! Wat een combinatie ook... haha

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 13:47

Ik heb de dirndl ook al klaarliggen...

Afbeelding

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:53

Mane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 17:33

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:50

Zitten ondertussen in duitsland zag ik op hun site

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:29

SandravdB schreef:
Zitten ondertussen in duitsland zag ik op hun site

ja, dat klopt, al heel erg lang, een jaar of 10 :+

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:38

is ook al zo lang geleden dat ik in tilburg woonde en daar bij hun keer geweest ben, zaten daar toen ergens vlak over de grens maar in welke plaats dat was weet ik niet meer

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 19:33

SandravdB schreef:
is ook al zo lang geleden dat ik in tilburg woonde en daar bij hun keer geweest ben, zaten daar toen ergens vlak over de grens maar in welke plaats dat was weet ik niet meer

ze zaten in Ulicoten, bij Baarle Nassau :)