genja schreef:Als dit je droom paard is kan je met huidige eigenaar afspraken maken . Alleen als eigenaar bereid is paard zolang vast te houden. Vind ik wel dat je niet kan verwachten dat hij die maanden verantwoordelijk blijft als er wat gebeurt met paard. En ook de stalkosten en evt dierenarts kosten moet je afspraken over maken.
Eigenaar komt jou tegemoet en neemt toch een risico dan mag je toekomstige eigenaar wel tegemoet komen .
Je zou paard voor die maanden op jou kosten in verzekering kunnen doen dan is gedeeltelijk risico gedekt.
Wil je hierin eigenaar allemaal niet in tegemoet komen of dit is financieel niet haalbaar voor je dan moet je het risico nemen dat paard in verkoop blijft en dus evt verkocht is tegen die tijd.
Maar wat al genoemd is als je nu het aankoopbedrag nog niet kan betalen hoe wil je het dan straks doen ? Als paard er eenmaal is komen de echte kosten pas. Stel dat paard Week 2 dat je hem hebt gewond raakt en opname in kliniek nodig is kan je dit betalen heb je daar reserve potje voor?
Ja dat heb ik daar heb ik echt wel overna gedacht. Wil alleen advies hoe nu verder, aangezien ik verliefd ben haha