BMHP schreef:Ook TS gaat liever voor een extreem lichte trailer dan voor een degelijke met een TTM van 2400 of meer. Het gevolg is dat alles wordt gedaan om met de huidige auto het pas te krijgen. Maar de lichtste trailer is vaak niet de meest degelijke.
Dat is niet waar.
Ik ben mij aan het verdiepen in wat veilige en wettelijk acceptabld opties zijn. Voor zowel. Mijzelf, mijn paarden als wanneer ik controle krijg.
Feit blijft dat mijn zwaarste merrie rond de 800kg zit en onze auto 2000 mag trekken.
Ik ben er ondertussen achter dat mening 1.5 paards trailer geen 800 mag laden. (nieuw heb ik ze overigens wel gevonden, maar 2e hands nog niet)
Een trailer van 2400 kg zou een optie wezen, mogen beide paarsen veilig in, maar mag mijn auto niet trekken waardoor ik alsnog maar met 1 paard op stap kan en ik dus net, o goed voor een 2000kg te laden trailer kan gaan.
Wat bij optie 3 komt, tweepaards van 2000, dan bij voorkeur een lichtere rond de 650/700kg (ik rijd zeker met die trailer naar de weegbrug om dit na te wegen!)
Waarbij mijn merrie alleen vervoerd mag worden, en mijn ruin van 600 wel samen met een ander gelijkwaardig paars vervoerd kan worden.
Plus, dat menig kwpn paard toch wel minimaal 600kg weegt (zeker de sportpaarden!) en dat veel trailers maar randjeboort 1150/1200 mogen laden omdat ze zelf al 800kg wegen. Vind ik toch wel erg bijzonder.. Maargoed, daar zullen de bedenkers wel niet over nadenken dan ofzo?